Skip to main content
Beantwoord

Era 100 zoekt spontaan naar Bluetooth

• 15 januari 2025
  • 9 reacties
  • 69 Bekeken

Mijn Era 100 box zoekt spontaan naar WiFi. Dan zie ik het blauwe lampje branden en maakt hij een aan en uit geluid. Dit gebeurt zo goed als elk uur (ook snachts) terwijl ik dan geen muziek of tv aan heb staan. Weet iemand hoe ik dit uitzet? In de app heb ik automatisch ontkoppelen al aangezet.

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@Jansje , welkom in de Sonos community!

Het lijkt me dat jouw Era 100 speaker automatisch ontkoppeld wordt na 30 minuten inactiviteit, omdat je de settings in de app hiervoor aangezet hebt. Gewoon de slider even op “uit” zetten bij ”Automatische loskoppeling inactief”, en dan lost het zich normaal gezien vanzelf op. Voor meer informatie hierover, kan je terecht op onze support pagina over het koppelen van je Era 100 speakers met bluetooth. Je kan de bluetooth-koppeling ook even “vergeten” vanop jouw telefoon of tablet. Dan zou er sowieso geen blauw lampje meer zichtbaar moeten zijn.

Hopelijk helpt dit! 😄

Bekijk origineel

106rallye

Een blauw lampje is bluetooth volgens https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-led-lights, geen wifi. Heeft dat automatisch ontkoppelen wel met bluetooth of wifi te maken? Doe eens een schermprintje?

• Novice
  • 15 januari 2025

Ah, ja, dat bedoel ik inderdaad. Heb je een idee hoe ik dat zo kan instellen zodat het niet de hele tijd aan gaat?

• Novice
  • 15 januari 2025

• Novice
  • 15 januari 2025
106rallye schreef:

Een blauw lampje is bluetooth volgens https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-led-lights, geen wifi. Heeft dat automatisch ontkoppelen wel met bluetooth of wifi te maken? Doe eens een schermprintje?

106rallye

Dis inderdaad bluetooth. Ik zie dat “Automatische loskoppeling inactief” op aan staat. Dan wordt er dus niet losgekoppeld. Vreemd dat het statuslampje ook uit staat, terwijl hij wel licht geeft.

Ik zou het zo niet weten, maar heb geen Sonos met bluetooth gekoppeld.

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 31 januari 2025

Hé ​@Jansje , welkom in de Sonos community!

Het lijkt me dat jouw Era 100 speaker automatisch ontkoppeld wordt na 30 minuten inactiviteit, omdat je de settings in de app hiervoor aangezet hebt. Gewoon de slider even op “uit” zetten bij ”Automatische loskoppeling inactief”, en dan lost het zich normaal gezien vanzelf op. Voor meer informatie hierover, kan je terecht op onze support pagina over het koppelen van je Era 100 speakers met bluetooth. Je kan de bluetooth-koppeling ook even “vergeten” vanop jouw telefoon of tablet. Dan zou er sowieso geen blauw lampje meer zichtbaar moeten zijn.

Hopelijk helpt dit! 😄

106rallye

@Astrid L Wel een bijzondere UI keuze. Als ik de schermafdruk bekijk lijkt Automatische loskoppeling inactief op aan te staan. Maar is de automatische loskoppeling is bij deze stand dus actief?

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 31 januari 2025
106rallye schreef:

@Astrid L Wel een bijzondere UI keuze. Als ik de schermafdruk bekijk lijkt Automatische loskoppeling inactief op aan te staan. Maar is de automatische loskoppeling is bij deze stand dus actief?

Klopt! Ik heb inmiddels dus ook intern doorgegeven dat de vertaling misschien ook aan een kleine update toe is, om verwarring te vermijden. 😉

• Novice
  • 31 januari 2025

@Astrid L Dankjewel voor je antwoord. Inmiddels had ik al een tijdje idd deze slider op uit gezet en deed ie het nog. Nu heb ik de box van mijn tv ontkoppeld. Even wachten of dit werkt, ik hoop het! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen