Skip to main content
Beantwoord

Streamen van Windows laptop van Apple Music via Airplay naar Sonos

Forum|alt.badge.img+1

Als ik Apple Music van mijn laptop via Airplay stream naar Sonos dan wordt het afgespeelde nummer keurig getoond in de Sonos app, alleen werkt dan de bediening via de app niet. Ik snap dat op zich wel omdat ik afspeel via mijn laptop en niet via m'n telefoon maar is er een manier om dat werkend te krijgen? Nu heb ik een 'achterdeurtje' via een afstandsbedienings app die ik dan als popup over mijn Sonos app toon. Maar dat vind ik nogal bewerkelijk. Ik vroeg me af of er makkelere manieren zijn want via de telefoon (Android) streamen via Airplay werkt alleen via een extra app, in mijn geval Airmusic. Dat werkt op zich ook prima maar ook dat vind ik bewerkelijk

Beste antwoord door Erooij

Je vraagt naar een makkelijke manier om AirPlay te gebruiken, die is er dus niet omdat AirPlay van Apple is. Volgens mij is dat het antwoord. 
Je wenst zelf niet duidelijker te zijn wat je wilt bereiken en waarom je dit via een externe mogelijkheid wenst.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 14 maart 2025

AirPlay is iets van Apple. Wanneer het via een Windows-pc of Android apparaat zou werken dan zal dat altijd met een externe app moeten. 
Vanwaar werken met AirPlay, wat wil je streamen? Kan het niet gewoon vanuit de Sonos-app?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 10 reacties
  • 14 maart 2025

Natuurlijk kan het via de Sonos app. Maar die heeft voor mij een aantal nadelen waar ik hier niet op in zal gaan, omdat het daar nu niet over gaat

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 14 maart 2025

Dan is je vraag denk ik beantwoord. AirPlay is iets van Apple.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 10 reacties
  • 14 maart 2025

Dat Airplay iets van Apple is wist ik ook wel, dat was ook helemaal de vraag niet, dus nee, de vraag is allerminst beantwoord

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Je vraagt naar een makkelijke manier om AirPlay te gebruiken, die is er dus niet omdat AirPlay van Apple is. Volgens mij is dat het antwoord. 
Je wenst zelf niet duidelijker te zijn wat je wilt bereiken en waarom je dit via een externe mogelijkheid wenst.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen