Beantwoord

muziekbibliotheek op IPad

  • 1 April 2024
  • 9 reacties
  • 67 Bekeken

Ik zou graag mijn muziekbibliotheek willen afspelen en beheren op de Sonos vanaf mijn IPad pro inplaats vanaf mijn Macbook. Is dit mogelijk en hoe wijs ik de Sonos app dan de weg naar deze bibliotheek om in te lezen.

icon

Beste antwoord door Erooij 2 April 2024, 12:56

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je eenmaal op je MacBook een koppeling hebt gemaakt met je muziekbibliotheek dan zou je deze op je iPad moeten kunnen terugvinden onder “muziekbibliotheek”. Voorwaarde is dan wel dat je MacBook aan staat.

Wanneer je een Apple Music abonnement hebt dan kan je de muziek terugvinden onder de service “Apple music”. In dat geval hoeft het MacBook niet aangezet te worden omdat dan de bibliotheek via de cloud loopt. 

Bedankt voor je reactie, wat jij zegt weet ik maar ik wil juist geen labtop meer gebruiken en ook geen abonnement nemen op Apple Music, ik kan namelijk al mijn cd’s op mijn IPad pro zetten en vandaar afspelen op sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt geen muziek afspelen die op de iPad of iPhone staat via de Sonosapp.

Wellicht werkt het via AirPlay wel. Overigens vraag ik mij af of je überhaupt een muziekbibliotheek op een iPad zou kunnen aanmaken. 

Beste Erooij bedankt voor de hulp, ik ben ook bang dat dat niet gaat. Ik kan wel alle cd’s naar mijn Ipad copiëren maar ik kan nergens ontdekken waar ze dan staan en of ze in een bibliotheek staan, dus het zal waarschijnlijk niet lukken wat ik zou willen.

fijne dag verder groet Struup

Reputatie 5
Badge +3

https://support.apple.com/nl-nl/guide/music/mus3081/mac

Reputatie 7
Badge +3

@Ronald22 Dit is niet wat topicstart zoekt. Hij wil een muziekbibliotheek zonder MacBook. Bestanden dus op de iPad. 
 

Reputatie 7

Je zou ze via iTunes van een computer moeten uploaden naar een iPad en ze dan via Airplay afspelen. Ik zou toch wel een back up willen hebben van die nummers overigens.

106rallye bedankt voor je reactie maar airplay is geen optie ik heb wat oudere sonos play 1 en play 3 daar zit airplay nog niet op

Reputatie 7

Dan kan het niet. Apple heeft het afspelen vanaf een iPhone of iPad naar Sonos een paar jaar geleden onmogelijk gemaakt.

Reageer