Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?
Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !
Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?
Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !
Zoals aangegeven werkt bij mij de bibliotheek helemaal nog niet in de iOS app. Kan hem wel toevoegen maar verder gebeurt er niets.
In Plex is de album art gewoon zichtbaar.
Euh, fijn Erooij.
Even serieus, zijn er android gebruikers met een muziekcollectie op een NAS en zo ja, is de album art nu weer zichtbaar. Dus gewoon in de laatste Sonos update en ik bedoel dus niet via Plex of welke andere mediaserver. Dus gewoon sec. de Sonos app?
Euh, fijn Erooij.
Even serieus, zijn er android gebruikers met een muziekcollectie op een NAS en zo ja, is de album art nu weer zichtbaar. Dus gewoon in de laatste Sonos update en ik bedoel dus niet via Plex of welke andere mediaserver. Dus gewoon sec. de Sonos app?
Bij mij op mijn Android telefoon is bij Sonos muziekbibliotheek geen album art zichtbaar. Wat een stelletje prutsers bij Sonos.
Wat een drama zeg, geen plaatjes. Duidelijk is dat een aantal zaken nog aangepakt moeten worden en dat heeft Sonos ook aangegeven, maar is het wachten daarop nu zo verschrikkelijk. We weten nu allemaal wel dat ze een flink aantal steken hebben laten vallen. Heel langzaam zien we een aantal verbeteringen en wees daar gewoon blij mee.
Wat een drama zeg, geen plaatjes. Duidelijk is dat een aantal zaken nog aangepakt moeten worden en dat heeft Sonos ook aangegeven, maar is het wachten daarop nu zo verschrikkelijk. We weten nu allemaal wel dat ze een flink aantal steken hebben laten vallen. Heel langzaam zien we een aantal verbeteringen en wees daar gewoon blij mee.
Wat een vreselijk arrogante reactie. Erooij gaat voor ons bepalen waar wij blij mee moeten zijn. Nou, mooi niet. Deze reactie vergroot bij mij het gevoel dat er een aantal fanboys het hele app-drama proberen te minimaliseren, alsof er niet veel aan de hand is. En misschien worden deze fanboys ook nog wel aangestuurd door Sonos (voor de moeite krijgen ze waarschijnlijk 10% korting op een Sonos Ace koptelefoon)
Voor mij is er maar één conclusie mogelijk, Sonos heeft mijn vertrouwen volledig verloren en Sonos is een gesloten boek voor mij.
En daarbij weet ik nog steeds niet wat er uiteindelijk dan zoveel beter moet zijn aan de nieuwe app. Zelfs daar slagen ze niet in om dat duidelijk naar voren te brengen. Wat is dan die verbeterde beleving waarvoor een heleboel mensen mondiaal deze ergernis moeten doorstaan, al maanden lang?
Dit hele forum wordt gestuurd door geheimzinnige medewerkers van Sonos. Men heeft ons door. Stiekem heb ik ook meegewerkt aan alle problemen rond de nieuwe software om een beetje reuring te krijgen.
Zo weer een complottheorie erbij……
Wat een onzin zeg, je mag het dus alleen nog maar een puinbak vinden bij Sonos. Heb je die mening niet of probeer je er wat nuances in te brengen dan moet je stoppen met je berichtgeving of ben je medewerker van Sonos.
Verkoop lekker alles en ga je geluk bij een ander merk zoeken wanneer het allemaal zo dramatisch is. Vanaf de eerste nieuwe app zien we een langzame verbetering in deze app en Sonos geeft zelf toe dat ze er nog niet zijn. Heb nog even geduld of stop er dan gewoon mee. Ik schrijf gewoon hoe ik het persoonlijk ervaar en zie na de laatste update een vooruitgang in werking t.a.v. responstijden en gebruik volumeregeling. Datgene wat bij mij niet werkt omzeil ik door (tijdelijk) Plex te gebruiken.
Over wat je cosmetisch van de app vindt kan je hele discussies houden, maar dat is erg persoonlijk. Ik vind het in ieder geval wel een vooruitgang. Na een korte tijd van gewenning kan ik alles makkelijk terugvinden.
En nu weer lekker genieten van muziek via mijn Sonos en nee
Dat Sonos er een puinhoop van gemaakt heeft is duidelijk. Op een “keiharde beurs afstraffing” zit ik niet te wachten, dat verhoogt de kans niet dat dit goed afloopt. Dat er een volgorde van belangrijkheid zit in het afdoen van problemen en dat de plaatjes bij je muziek daarin minder meetellen dan het oplossen van het probleem van klanten die hun hele systeem kwijt zijn, kan ik mij best voorstellen.
Natuurlijk is het vervelend als je je eerst een goed functionerend systeem had en het zes vijf maanden gaat duren voordat het (hopelijk) weer is zoals het was. Maar volgorde aanbrengen in het oplossen van problemen is niet gek. En dat mag ook gezegd worden. Heb jij geen behoefte aan nuance, prima. Maar een ander mag daar anders over denken en dat hier zeggen.
Dit hele forum wordt gestuurd door geheimzinnige medewerkers van Sonos. Men heeft ons door. Stiekem heb ik ook meegewerkt aan alle problemen rond de nieuwe software om een beetje reuring te krijgen.
Zo weer een complottheorie erbij……
Wat een onzin zeg, je mag het dus alleen nog maar een puinbak vinden bij Sonos. Heb je die mening niet of probeer je er wat nuances in te brengen dan moet je stoppen met je berichtgeving of ben je medewerker van Sonos.
Verkoop lekker alles en ga je geluk bij een ander merk zoeken wanneer het allemaal zo dramatisch is. Vanaf de eerste nieuwe app zien we een langzame verbetering in deze app en Sonos geeft zelf toe dat ze er nog niet zijn. Heb nog even geduld of stop er dan gewoon mee. Ik schrijf gewoon hoe ik het persoonlijk ervaar en zie na de laatste update een vooruitgang in werking t.a.v. responstijden en gebruik volumeregeling. Datgene wat bij mij niet werkt omzeil ik door (tijdelijk) Plex te gebruiken.
Over wat je cosmetisch van de app vindt kan je hele discussies houden, maar dat is erg persoonlijk. Ik vind het in ieder geval wel een vooruitgang. Na een korte tijd van gewenning kan ik alles makkelijk terugvinden.
En nu weer lekker genieten van muziek via mijn Sonos en nee
Dit is mijn laatste reactie op deze discussie.
Eerst schrijft Erooij dat wij niet moeten zeuren over het ontbreken/niet functioneren van album art. We moeten volgens hem blij met de verbeteringen die langzaamaan komen. Hij zegt dus wat mij moeten doen. Vervolgens komt er een reactie hierop waarin iemand zegt wat hij moet doen (ophouden met zijn onzinnige opmerkingen). Dan is hij opeens heel boos. Ik noem dat een dubbele moraal.
Ik hoop dat jullie nog lang mogen genieten van jullie Sonos systeem. Ik wens jullie veel sterkte toe met alle toekomstige problemen met software updates en het uitfaseren van bestaande modellen.
Dit is mijn laatste reactie op deze discussie.
Mooi zo.
In het negatieve blijven hangen heeft nog nooit iemand geholpen en zal zeker Sonos en medegebruikers niet helpen. Besef ook dat alles nu op de nieuwe app gegooid wordt, terwijl er ook genoeg problemen zijn die door externe zaken veroorzaakt worden.
Sonos heeft al best wat zaken opgelost en nogmaals, het blijven hangen in negativisme helpt niet.
Oplossing mediabibliotheek op laptop toegevoegd aan Sonos door eerst de map muziek te delen.
daarna lukt het wel je map toe te voegen en hij wordt geaccepteerd.
Eindelijk kan ik mijn eigen cd’tjes die ik omgezet heb naar mp3 weer beluisteren via Sonos.
Het toevoegen van de bibliotheek is geen probleem, dat lukt mij ook en dan is hij ook zichtbaar op mijn Mac. Ook kan ik hem vanaf daar afspelen. De toegevoegde bibliotheek wordt echter niet getoond op iPhone en iPad. Op de laatste dan weer wel wanneer ik de web-app opstart. Raadselachtig allemaal.
Het toevoegen van de bibliotheek is geen probleem, dat lukt mij ook en dan is hij ook zichtbaar op mijn Mac. Ook kan ik hem vanaf daar afspelen. De toegevoegde bibliotheek wordt echter niet getoond op iPhone en iPad. Op de laatste dan weer wel wanneer ik de web-app opstart. Raadselachtig allemaal.
Zal dan toch iets met de sharing opties op je Mac te maken hebben. Map is er, alleen wordt ie niet gezien door andere apparaten. Ik neem aan dat je de bewuste map ook al eens geprobeerd hebt toe te voegen met je iPad ipv op de Mac?
Beide methoden geprobeerd. Het vreemde is ook dat ze niet door het andere apparaat worden overgenomen. Dus alleen op het apparaat zelf.
Hier blijft de map zichtbaar, op het voorblad verschijnt deze echter niet. Ook niet na oneindig wachten.
Maar bij je bronnen staat wel Muziekbibliotheek? Als je daar op klikt gebeurt er niks? Verschijnen ook geen keuzes zoals Artiesten, Albums of Mappen?
Nee, bij de bronnen verschijnt hij helemaal niet.
Klik ik op “muziekbibliotheek detecteren” dan volgt de melding dat hij niet is gevonden.
Ik neem aan dat je deze ook gevolgd hebt?
Kan me zo voorstellen als je niet kiest voor een Networked Device ipv another folder of drive dat je dan alleen lokaal toegang hebt (bij Part 3 - add the share to Sonos)
Ik neem aan dat je deze ook gevolgd hebt?
Kan me zo voorstellen als je niet kiest voor een Networked Device ipv another folder of drive dat je dan alleen lokaal toegang hebt (bij Part 3 - add the share to Sonos)
Ja, die heb ik gevolgd. Denk dat ik anders ook niet via de web-app de bibliotheek kan benaderen. Zojuist de update van vandaag gedaan. Maar even afwachten of dat helpt. Alles nogmaals gedaan, kan dus weer een tijd duren alvorens deze zichtbaar wordt in “Bronnen”.
Bedankt voor het meedenken, ik ben uitgedacht. 🤭
https://www.theverge.com/2024/8/14/24220357/sonos-layoffs-august-2024-app
Vandaag werd bekend dat opnieuw 100 medewerkers bij Sonos ontslagen zijn. Ook zal het support center in Amsterdam gesloten worden.
De slechte berichten over Sonos blijven elkaar opvolgen. Ik ben benieuwd of er nog een echte toekomst is voor dit bedrijf.
Tja, 3 maanden verder en nog steeds een bagger app ondanks twee wekelijkse bugsfix updates. Elke update zorgt dat iets anders weer ruk is. Zo komt er totaal geen schot in het terugbrengen van alle functionaliteiten van voor dit drama. Het ergste vind ik nog dat ze bewust gekozen hebben om met de firmware update van laatst, de werkende versie v16.2 onbruikbaar te maken terwijl de v80 gewoon ruk is. Wat was dat voor een onnodige actie. Maar ja, zo dadelijk gaat iemand hier weer op reageren van "nou alles is hier prima, ik zie het probleem niet". Nou dan gebruik je het systeem alleen voor iets simpels en heb je je totaal niet verdiept in wat er de afgelopen 3 maanden afspeeld bij Sonos van hoe groot het probleem is.
Het werkt prima hier. Ik zie het probleem maar niet zo zeer bij mij.
Maar ach, ik heb maar een simpele opstelling maar mijn tv werkt prima op de Sonos surroundopstelling, TuneIn werkt prima, Apple Music werkt uitstekend, mijn eigen muziek gaat prima via Plex.
Geen behoefte aan de wekker- en sleepfunctie. Geen grote behoefte aan lijstjes.
Het lijkt me inderdaad dat de fout niet bij het personeel lag, maar bij het management. Dat overigens naar eigen zeggen zelf aan de test van de nieuwe app heeft meegewerkt - en daarna toch heeft doorgezet. Dat heeft 30mln extra kosten opgeroepen, die ze nu op het personeel lijken verhalen. Heel veel voor het imago van Sonos doet dit niet…. Ook de manier waarop het ontslag kenbaar lijkt te zijn gemaakt: die mensen konden opeens niet meer op het netwerk.
Ontslagronde te koppelen aan het app drama? Mwoh…Ik weet dat er best veel mensen zullen zijn die dat graag zo zien en natuurlijk heeft dat drama wel invloed gehad maar m.i. best beperkt. Pak er eens een lijst van bedrijven bij die de afgelopen maanden mensen hebben laten gaan. Dat zijn er heel wat en daar zitten ook concurrenten van Sonos bij. Vorig jaar heeft Sonos ook 7% van het totale personeelsbestand laten gaan en toen was er geen nieuwe app. Denk dat het vooral marketing personeel is wat nu de klos is. Intensieve marketing werkt alleen maar averechts op dit moment en je maakt weer een gebaar naar de aandeelhouders. (Die niet heel blij zijn op dit moment)
Overigens niet ongebruikelijk dat een bedrijf je de toegang tot je pc/netwerk ontzegd bij ontslag. Bij tech bedrijven is dit vrij normaal. Een bedrijfs-pc is eigendom van het bedrijf met alles wat er op staat. Echter op die manier er achter moeten komen dat je er niet meer werkt… tja dat gaat dan wel weer erg ver… Maar het is wel de beste manier om je (intellectuele) eigendom te beschermen. Maar misschien heb ik wat teveel gezien op dat gebied.
Ontslagronde te koppelen aan het app drama? Mwoh…Ik weet dat er best veel mensen zullen zijn die dat graag zo zien en natuurlijk heeft dat drama wel invloed gehad maar m.i. best beperkt. Pak er eens een lijst van bedrijven bij die de afgelopen maanden mensen hebben laten gaan. Dat zijn er heel wat en daar zitten ook concurrenten van Sonos bij. Vorig jaar heeft Sonos ook 7% van het totale personeelsbestand laten gaan en toen was er geen nieuwe app. Denk dat het vooral marketing personeel is wat nu de klos is. Intensieve marketing werkt alleen maar averechts op dit moment en je maakt weer een gebaar naar de aandeelhouders. (Die niet heel blij zijn op dit moment)
Overigens niet ongebruikelijk dat een bedrijf je de toegang tot je pc/netwerk ontzegd bij ontslag. Bij tech bedrijven is dit vrij normaal. Een bedrijfs-pc is eigendom van het bedrijf met alles wat er op staat. Echter op die manier er achter moeten komen dat je er niet meer werkt… tja dat gaat dan wel weer erg ver… Maar het is wel de beste manier om je (intellectuele) eigendom te beschermen. Maar misschien heb ik wat teveel gezien op dat gebied.
Het heeft niet alleen met de app te maken. Kijk eens naar de beurskoers. Die is in 3 jaar tijd met 60 -70% gedaald. Dat is niet omdat allemaal zo rooskleurig is bij Sonos. Natuurlijk hoop ik niet dat Sonos om gaat vallen. Maar ze zijn voorlopig nog niet uit de problemen. Het product dat Sonos maakt is niet meer zo onderscheidend van d concurrentie. Dan moet je alles doen om de klant tevreden te houden en om deze klant nieuwe producten van Sonos te laten kopen. Daar hebben ze voorlopig flink wat steken laten vallen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.