Skip to main content
Beantwoord

Met de Sonos beam radio zonder tv luisteren

Forum|alt.badge.img

Op welke wijze kan ik mijn Sonos Beam het beste aansluiten op mijn KPN kanalen kiezer kastje of mijn tv zodat ik een radio kanaal kan luisteren zonder de tv aan te zetten.

Voor mijn verhuizing werkte dit goed maar nu niet meer. De beam is nu aangesloten op de tv met HDMI ARC met de cec instelling. De tv is Philips Oled en het KPN kastje is de nieuwste met Bluetooth.

Ook geprobeerd de beam rechtstreeks op het KPN kastje middels een optische kabel aan te sluiten maar dan werkte de KPN afstandsbediening niet om het geluid harder of zachter te zetten.

Met de Sonos app gaat dit natuurlijk wel maar het moet met 1 apparaat toch mogelijk zijn.

wie heeft de goede oplossing?

Sytse

Beste antwoord door 106rallye

Al het geluid van de KPN settopbox gaat nu via je TV. Je kunt dus geen radio luisteren zonder TV.

Je kunt wel de app gebruiken en TV Autoplay aanzetten bij de instellingen van de Beam….

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

Hallo,

Met de Sonos app kun je TuneIn opstarten, hiermee kan je allerlei radiozenders beluisteren. Zonder de tv te gebruiken!

Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • 6 april 2025

Bedankt voor je reactie. Dat klopt helemaal ook spotify enz. Maar ik wil juist de app even niet gebruiken. Waarom? Omdat als dan de tv wil aanzetten je via de de app weer moet omzetten naar tv. Als je gewoon op de afstandsbediening KPN en vervolgens radio intoetst krijgt je direct de laatste gebruikte radio zender.

Eenvoudig en gemakkelijk.

Dat omzetten gaat bij mij automatische!

Ik hoef via de app niks om te zetten.

Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • 6 april 2025

Als ik de Sonos app gebruik voor een radio zender of spotify moet ik van tv naar Beam overschakelen. Dit staat bij mij in de app Je bronnen: Tv en daaronder Beam.

Vreemd, lijkt wel dat bij menigeen de app anders werkt.

106rallye

Al het geluid van de KPN settopbox gaat nu via je TV. Je kunt dus geen radio luisteren zonder TV.

Je kunt wel de app gebruiken en TV Autoplay aanzetten bij de instellingen van de Beam….

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen