Skip to main content
Beantwoord

Hoe verbind ik de Apple TV2 met een Sonos Era 100

Hallo,

Ik wil de Apple TV verbinden met een Era 100 en dat de audio sync ook werkt. Dus dat moet dan niet via Bluetooth maar via Airplay. Maar ik kan nergens een simpele uitleg vinden.

Groet,

Gerard

Beste antwoord door Erooij

Het is een bekend fenomeen dat geluid niet synchroon loopt wanneer beeld en geluid apart verwerkt moeten worden. Dit is ook niet zo vreemd omdat de Apple TV beide signalen separaat moet gaan verwerken en versturen. Je zult echt met een soundbar moeten gaan werken, waarbij zowel het beeld als het geluid naar de tv verzonden worden, van waaruit dan het geluid rechtstreeks doorgaat naar de soundbar. 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

3 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4404 reacties
  • 28 maart 2025

Ik denk niet dat dat kan. Zie je de era wel in je Apple TV configuratie als externe speaker?

In mijn beleving ontvangt de Apple TV alleen signalen en zet deze het door via HDMI naar een aangesloten tv. Is ook niet iets wat Sonos ondersteund. 

• Auteur
  • Novice
  • 1 reactie
  • 28 maart 2025

Hoi, ik zie alles en kan hem connecten met AirPlay en Bluetooth. Maar ik krijg niet de audio gesynced met de lippen. Die Apple TV blijft het geluid afspelen via de HDMI kabel. 

Ik denk dus hetzelfde wat jij schrijft. Mamar ik kan bijna niet geloven dat de audio niet gesynced kan worden tussen Apple TV en Sonos kunt hangen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4404 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Het is een bekend fenomeen dat geluid niet synchroon loopt wanneer beeld en geluid apart verwerkt moeten worden. Dit is ook niet zo vreemd omdat de Apple TV beide signalen separaat moet gaan verwerken en versturen. Je zult echt met een soundbar moeten gaan werken, waarbij zowel het beeld als het geluid naar de tv verzonden worden, van waaruit dan het geluid rechtstreeks doorgaat naar de soundbar. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen