Skip to main content
Beantwoord

Arc speelt geen geluid via Airplay

Beste ik ben een beetje ten einde raad nu.

Al jaren hebben we Sonos in huis op div plekken. Echter in de woonkamer (Arc met 2x One) hebben we door de jaren heen wel eens af en toe gehad dat Sonos Airplay weigerde. Was het soms een instelling/update en ready.

Nu ook weer een paar dagen niet aan de hang te krijgen tot ik dit weekend alles een update had gegeven (TV/Apple TV & Sonos) maar helaas voor korte duur weer niks en ik krijg het maar niet aan de gang…

Apple TV 4K op iOS18.4

Sonos Arc & 2x One Versie 16.7

Philips The Extra 75PML9008 met software TPN238e_V238.003.081.001

ATV → HDMI2.1 → TV Poort1

Arc → HDMI2.1 → eARC Poort2

TV instelling op Audio Uitgang → HDMI-geluidssysteem.

Ook geprobeerd om de optic poort te gebruiken en de instelling naar Optic maar helaas geen verschillen. 

Andere HDMI kabels geprobeerd, poort 3&4 geprobeerd maar niks. Uit het systeem gegooid, opnieuw gekoppeld. Alles van stroom gehad incl internet. Misschien weet iemand hier nog raad?

Alvast bedankt!

gr Joey

Beste antwoord door Errorst

Update,

naar aanleiding van een aantal opmerkingen dat het automatisch zou moeten gaan verder op onderzoek uit gegaan. 

tv staat op meerkanaals bypass en geluid op hdmi systeem. Nieuwe hdmi kabel en nu werkt het direct automatisxh zonder dan airplay aan te klikken. Jaren hebben we het verkeerd gebruikt! Oeps! Nu werkt het, andere systemen worden ook aangepast.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

7 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4407 reacties
  • 31 maart 2025

Je zou eens met Sonos kunnen bellen.

Waarom gebruik je AirPlay eigenlijk? Heb zelf ook problemen met AirPlay sinds de nieuwe app, maar feitelijk zie ik weinig redenen om AirPlay te gebruiken. Wellicht zijn die er wel natuurlijk, maar ik zie ze niet.

• Auteur
  • Novice
  • 3 reacties
  • 31 maart 2025

Hoe krijg ik anders me geluid op Sonos als ik via de ATV afspeel?😜 Dat is toch automatisch Airplay? Of zie ik iets totaal over het hoofd?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4407 reacties
  • 31 maart 2025

Geluid van de atv gaat toch via de tv naar de Arc? Hoe speelt anders je tv het geluid af.

• Auteur
  • Novice
  • 3 reacties
  • 31 maart 2025

Nou wij doen dus al jaren via Airplay omdat ik hem dus niet anders aan de gang krijg met allerlei instellingen. Ik ben toch niet de enige die Sonos op ATV heeft zitten denk ik?😅😜

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4407 reacties
  • 31 maart 2025

Ik ben hem helemaal kwijt. Wat wil je afspelen via de atv?

Sonos staat op je telefoon of tablet, vanwaar je muziek afspeelt middels één van de services. Wanneer je een film oid via de atv afspeelt dan gaat het geluid via je tv naar de Arc en van daaruit naar de rest van je speakers.

106rallye
  • 8439 reacties
  • 31 maart 2025

Je TV zou het geluid van de Apple TV gewoon door moeten geven aan de Arc. Zo werkt dat bij mijn Shield en Ziggo ontvanger ook. Dan heb je ook surround en Atmos, wat je met AirPlay niet hebt.

Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV? En van de Apple TV?

• Auteur
  • Novice
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 3 april 2025

Update,

naar aanleiding van een aantal opmerkingen dat het automatisch zou moeten gaan verder op onderzoek uit gegaan. 

tv staat op meerkanaals bypass en geluid op hdmi systeem. Nieuwe hdmi kabel en nu werkt het direct automatisxh zonder dan airplay aan te klikken. Jaren hebben we het verkeerd gebruikt! Oeps! Nu werkt het, andere systemen worden ook aangepast.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen