Skip to main content
Vraag

volume wijzigt automatisch


Sinds een paar weken verandert de volume tijdens het tv kijken. Vermoed dat het zijn intrede deed na de update van de app. Spotify verwijdert uit de app omdat in het verleden ook een probleem kon zijn (nooit ervaren)

kan op internet geen oplossingen vinden en topics  uit het verleden geven ook geen oplossing. 
kan het gebruik van 2 afstandsbedieningen (ziggo en tv) het probleem zijn?

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe bedoel je “verandert het volume”? Is dit aan het begin van tv kijken is dit spontaan tijdens het kijken, is dit bij het schakel tussen zenders, is dit middels een vertraging bij het aanpassen van het volume?

Dit laatste ervaar ik wanneer ik met de app het volume aanpast, er gebeurt dan even niets om even later ineens wel aangepast te worden.

Hoe is je tv verbonden? Maak je gebruik van automatisch schakelen van de diverse verbonden apparaten (cec oid)?

Het veranderen van volume (zachter/harder) gebeurd vanzelf. Het is aangesloten op de tv dmv een HDMI kabel. De app gebruik ik nooit. Ik heb het gebruikt bij de eerste keer voor het instellen. 
Het gebeurd nu echt onwillekeurig. Of ik tv kijk via het Ziggo kastje of Netflix via de tv. 

Ps. Niemand binnen het gezin van 4 heeft de app op de telefoons. 

Reputatie 7
Badge +3

Je zou dan haast zeggen dat de tv de schuldige moet zijn. Andere HDMI kabel en/of aansluiting proberen. Ziggo kastje op andere HDMI poort plaatsen.

Eventueel kan je, direct nadat het gebeurt, vanuit de app een diagnose maken van het systeem, het nummer dan noteren van de diagnose en vervolgens Sonos bellen. Zij kunnen de diagnose uitlezen en eventueel zien waar het signaal vandaan komt.

Dat laatste heb ik gedaan. Half uur in de wacht gestaan in de chat. 1950 ben ik eruit gemikt en was er niemand bereikbaar terwijl ik de eerste volgende was. Telefonisch waren ze ook niet bereikbaar. 
Aan de aansluiting heb ik nooit wat verandert. Het heeft altijd gewerkt…. Tot de update. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou het de firmware update moeten zijn want je gebruikt de app niet zeg je.

En wat betreft de aansluitingen…… niet geschoten altijd mis. 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je trouwens een nest mini? Ik kom dit tegen:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-versterker-gaat-uit-zichzelf-harder/td-p/1356015

Bedankt voor de tip. Komen inderdaad voorvallen voorbij die ik ook heb thanks. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet of dit natuurlijk jouw probleem is, maar het laat wel zien hoe lastig deze materie is en, mogelijk in dit geval, niet altijd het probleem aan Sonos ligt.

Ook hier lijkt Ziggo met een raadsel te zitten door een combinatie van eigen hardware en apps op de tv. Het zijn vaak heel kleine onduidelijke situaties die vervelende problemen kunnen veroorzaken.

Ik heb nu de next mini eruit getrokken en kijk nu via de ziggo go app op de tv. Eens zien wat dat met het volume gaat doen. Bedankt voor je hulp. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben benieuwd.

Ook ik ervaar dit sinds de update van de Sonos app. Volume gaat vanzelf harder bij TV kijken icm  de beam. Ik “hoor” graag mee naar een oplossing. 

Ik heb de next mini box uitgezet en kijk nu via de ziggo go app op een Phillips tv. Het is iets stabieler met wisselende volume niveau. Nog niet helemaal. Het geluid via next mini heb ik nog niet geprobeerd. 
wat mij wel opvalt is, bij het regelen van de volume van de app, hij makkelijker van geluidsniveau verandert. 

Reputatie 7
Badge +3

@Roy11111979  Het is mij niet duidelijk of je ook kijkt via een Next mini. In dat geval heeft het niets met Sonos te maken en ligt de oplossing bij Ziggo.

De link al doorgelezen die ik meegestuurd had?

Dank voor je reactie. Ik kijk “normale” tv via HDMI rechtstreeks op de beam. Je hoort het volume wijzigen en in de Sonos app zie je de volumebalk verschuiven. Voor de nieuwe app van Sonos had ik hier geen last van. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen idee wat “normale” tv is. Het probleem welke hier gemeld is gaat over Ziggo TV via een nest mini, waarbij de tv is verbonden met een soundbar.

Indien je geen tv van Ziggo kijkt stel ik voor dat je je probleem zo goed mogelijk verwoord in een nieuwe topic. Dit omdat het Anders erg verwarrend wordt omdat er dan 2 verschillende problemen doorelkaar lopen.

Dacht dat het topic begon met hetzelfde probleem welke ik ervaar, maar zal een nieuwe topic aanmaken 

Badge

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem veroorzaakt. Het is de Ziggo-go app die die foute volume-up signalen stuurt.
IK heb echt alles geprobeerd en niets werkte tot ik ergens las dat iemand zei dat het probleem bij hem weg was nadat hij de Ziggo-go app verwijderde.
Aangezien ik die steeds weer installeerde na een gehele reset was het probleem er daarna nog steeds.
Nu ik de Ziggo-Go app heb verwijderd is het probleem weg. Mijn volume is al uren stabiel.

O, houd mij op de hoogte. Ik kijk indd ook via de ziggo app tv. Hij verandert nu nog zo nu en dan. Vooral bij Videoland en ziggo. Netflix valt mij niet op. Een nacht de stekker uit de tv (Philips) werd het euvel wel iets minder. Het zou maar aan de tv kunnen liggen. Die kom ik nl ook tegen. 

Badge

O, houd mij op de hoogte. Ik kijk indd ook via de ziggo app tv. Hij verandert nu nog zo nu en dan. Vooral bij Videoland en ziggo. Netflix valt mij niet op. Een nacht de stekker uit de tv (Philips) werd het euvel wel iets minder. Het zou maar aan de tv kunnen liggen. Die kom ik nl ook tegen. 

Volg dit onderwerp: Ziggo-Go app volume-up probleem

Reageer