Vraag

Homekit bediening niet beschikbaar

  • 6 January 2020
  • 9 reacties
  • 2210 Bekeken

Goedendag,

 

Mijn setup is:

1 groep keuken: 2x Play One

1 groep speelhoek: 1x Play One

1 groep zithoek: 1x Beam + 2x Play One Surround.

 

Mijn probleem is:

Wanneer ik in HomeKit de groep keuken en/of speelhoek benader geen probleem. De groep zithoek kan ik niet besturen, ‘regelaar is niet beschikbaar’ krijg ik te zien en kan er geen muziek naar sturen. Ik kan deze groep wel selecteren als een AirPlay speaker in mijn iPhone/iPad/AppleTV/MacBook, dus de AirPlay functionaliteit is wel beschikbaar. Heb gezocht op het forum, maar kan er weinig over vinden. 

 

Hoop dat iemand me op het juiste spoor kan brengen hier!

 

mvg,

Michel. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Badge

Goedendag,

 

Mijn setup is:

1 groep keuken: 2x Play One

1 groep speelhoek: 1x Play One

1 groep zithoek: 1x Beam + 2x Play One Surround.

 

Mijn probleem is:

Wanneer ik in HomeKit de groep keuken en/of speelhoek benader geen probleem. De groep zithoek kan ik niet besturen, ‘regelaar is niet beschikbaar’ krijg ik te zien en kan er geen muziek naar sturen. Ik kan deze groep wel selecteren als een AirPlay speaker in mijn iPhone/iPad/AppleTV/MacBook, dus de AirPlay functionaliteit is wel beschikbaar. Heb gezocht op het forum, maar kan er weinig over vinden. 

 

Hoop dat iemand me op het juiste spoor kan brengen hier!

 

mvg,

Michel. 

Ik heb ook 3 kamers in de home app staan maar bij allen staat “regelaars niet beschikbaar voor dit apparaat”. Ik ging er vanuit dat het een tekortkoming van Sonos was maar blijkbaar is het dus wel mogelijk om regelaars te krijgen? 

Badge

Iemand van Sonos die hier duidelijkheid over kan geven? 

Reputatie 7
Badge +2

Zou graag eerst een diagnose ontvangen van je Sonos installatie om te zien of alles er goed bijstaat.

Verneem graag het bevestigings nummer van de diagnose.

Het nummer is: 1202792661

 

ik hoop dat u wat kunt betekenen voor mij

Heeft u nog tijd om te reageren?

Reputatie 5
Badge +3

Mijn excuses dat je hier nog geen reactie op hebt gehad, ik raad je aan om ons te bellen met dit probleem. Ik zie niks verkeerd ingesteld in je diagnose. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Beste @Michel van Eunen, heb u dit verder kunnen uitklaren, want ik zit met een zelfde vraag / probleem. Dank alvast om even tijd te maken voor uw feedback.

  

@deveine 

 

zeker niet. Vind Sonos hier ook enorm in tekort schieten. Bij alles roepen ze dat je de diagnose moet opsturen en 99 van de 100 keer is het antwoord: Nee, we kunnen niks vinden.

 

snap ik, want anders had ik het zelf ook wel gevonden. Helaas bestaat dit probleem nog steeds. Helpdesk bellen heeft geen zin, iets met een kasje en een muur…

 

ik heb besloten dat het niet voor mij weggelegd is om dmv homekit mijn sonos te kunnen bedienen. Is voor mij ook wel een beetje een ‘1st world problem’.

tegenwoordig word je hoe vaker hoe meer teleurgesteld in dit soort connected apparaten. Geen homekit voor mij dan maar. Scheelt een boel negative energie...

Reputatie 7

Ik ben overigens met een andere vraag recent erg goed geholpen door de telefonische helpdesk…..