Skip to main content
Beantwoord

Sonos one valt steeds uit.

Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • 8 reacties

Hallo Soos luisteraars, 

Ik heb een Sonos Beam en 2x Sonos one. 

De laatse tijd steeds problemen met mn Sonos one. Of geen verbinding met de Beam of ze spelen om onverklaarbare reden muziek af terwijl de TV aanstaat. 

Het mn systeem meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zonder het gewenste resultaat. 

Heeft iemand hier een verklaring voor. 

Beste antwoord door Erooij

Stereo is dus geluid uit je Beam. Ik weet niet hoe je tv kijkt, maar mijn provider Caiway geeft de meeste zenders in Dolby Digital 5.1 door. Sonos speelt wat het ontvangt, waarmee je dus moet uitzoeken wat voor signaal er bij jou binnenkomt en wat je tv doorgeeft. Eea uit te zoeken in de instellingen van de eventuele decoder van de provider en/of de geluidsinstellingen van de tv.

Met het volume bedoel ik onderstaand scherm.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

10 Reacties

106rallye
  • 8420 reacties
  • 20 februari 2025

Hoe heb je je systeem ingericht? Als surroundsysteem of twee “kamers” in de app, die je groepeert?

Hoe zijn de speakers op je netwerk aangesloten? Waaruit bestaat je netwerk?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 20 februari 2025

Beste 106rallye, 

Ik heb mn systeem ingericht als surroundsysteem in 1 kamer. De speakers zijn via Bluetooth verbonden met de beam  

Groet Pimo

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 20 februari 2025

Oh ja, dank voor je reactie! 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4403 reacties
  • 20 februari 2025

Bij een surroundopstelling zullen de One’s nooit gebruikmaken van Bluetooth. Wanneer je muziek hoort terwijl je tv kijkt komt er dan ook geen tv geluid uit je Beam?

Wat zie je in de app staan wanneer een one wegvalt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 20 februari 2025

Beste Erooij, 

Ja dan komt er wel geluid uit de Beam. 

Vanmorgen alles helemaal opnieuw geïnstalleerd.  Radio luisteren via de Beam geeft op alle drie de boxen geluid. Zojuist de TV ingeschakeld. Helaas geen geluid uit de One’s. Uiteraard wel uit de Beam.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4403 reacties
  • 20 februari 2025

Geen geluid uit de ones is wat anders dan dat je muziek zou horen.

Surrounds geven bij tv kijken een beperkt geluid, dat is waarom het surrounds zijn. Het is afhankelijk van de instelling van de tv en de uitzending wat je wel of niet hoort. Zeker bij spraak zal je alleen de beam (moeten) horen. 
Eventueel kan je het volume van de surrounds iets harder zetten voor tv kijken. 
Wat geeft de app aan bij tv kijken? Indien pcm stereo dan hoor je vooral alleen de beam. Kan je zien in het scherm wat naar voren komt wanneer je op de volumebalk tikt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 20 februari 2025

De app geeft Idd. PCM stereo. 

Als ik het volume harder zet dan zie ik op mn scherm Sonos Beam +/-

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4403 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2025

Stereo is dus geluid uit je Beam. Ik weet niet hoe je tv kijkt, maar mijn provider Caiway geeft de meeste zenders in Dolby Digital 5.1 door. Sonos speelt wat het ontvangt, waarmee je dus moet uitzoeken wat voor signaal er bij jou binnenkomt en wat je tv doorgeeft. Eea uit te zoeken in de instellingen van de eventuele decoder van de provider en/of de geluidsinstellingen van de tv.

Met het volume bedoel ik onderstaand scherm.

106rallye
  • 8420 reacties
  • 20 februari 2025

In een surroundopstelling werken de surrounds (en evt, Subs) niet via Bluetooth, maar via een directe 5Ghz link met de soundbar. Als je storing hebt op de surrounds kan dat dus in het 5Ghz gebied liggen.

Kijk inderdaad eens naar de instellingen van je TV/ontvanger.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025

Okidoki. Dank voor je reactie. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen