Hallo iedereen, ik heb een Sonos Arc die geplaatst is door de firma van Sonos.
We zijn verhuisd en kan mijn muziekinstallatie van thuis niet gebruiken wegens te groot, waren grote boxen van JBL (te groot voor hier).
Nu zoek ik een oplossing om een cd speler, een radio, platenspeler en laptop op de soundbar aan te sluiten.
De cd en radio komen nog van mijn oude installatie. Of bestaat er een cd speler en radio die speciaal voor deze soundbar ontwikkeld zijn?
Zou ook graag de muziek van de laptop via de soundbar laten afspelen als dit kan.
Met dank voor een antwoordje.
Beste antwoord door 106rallye
Je kun al die apparaten niet rechtstreeks op de soundbar aansluiten. Een Arc heeft maar één HDMI-aansluiting. Die ook nog HDMI-ARC vraag, wat de laptop meestal niet uitgeeft. Voor het aansluiten van andere apparaten op een Sonos-systeem heb je Sonos devices met een analoge aansluiting. Dit zijn de Port, de Five en de Era 100 en 300 (die ook nog een adapter nodig hebben). De Era 100 met adapter is de minst dure optie.
Daarop kun je dan je platenspeler, mits voorzien van een voorversterker, aansluiten. De CD-speler kan er zo aan. Per Sonos device kun je maar één apparaat aansluiten, dus of je koopt er meerdere, of je koopt er een analoog switch bij. De radio hoeft niet per sé aan een Sonos - Sonos kan bijna alle radiozender via internet binnenhalen.
Je kun al die apparaten niet rechtstreeks op de soundbar aansluiten. Een Arc heeft maar één HDMI-aansluiting. Die ook nog HDMI-ARC vraag, wat de laptop meestal niet uitgeeft. Voor het aansluiten van andere apparaten op een Sonos-systeem heb je Sonos devices met een analoge aansluiting. Dit zijn de Port, de Five en de Era 100 en 300 (die ook nog een adapter nodig hebben). De Era 100 met adapter is de minst dure optie.
Daarop kun je dan je platenspeler, mits voorzien van een voorversterker, aansluiten. De CD-speler kan er zo aan. Per Sonos device kun je maar één apparaat aansluiten, dus of je koopt er meerdere, of je koopt er een analoog switch bij. De radio hoeft niet per sé aan een Sonos - Sonos kan bijna alle radiozender via internet binnenhalen.
Nu ik dit lees zit ik met het volgende. Mijn tv heeft 4x hdmi. 1 hdmi zit de tv ontvanger op aan gesloten. 2e hdmi( arc) mijn sonos arc en 3e hdmi mijn dvd ( heeft geen optische aansluiting)
Nu doet mijn dvd speler het niet. Hoe kan ik de juiste aansluiting maken welke combi hdmi kabel want al doe ik de hdmi 1 dvd erin werkt het, maar de tv ontvanger in 3 heb ik geen tv. Aangezien de arc maar 1 hdmi heeft heb ik niet veel andere keus dan deze alleen in 2 de arc te prikken. Het zou toch moeten kunnen hoop ik?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Als ik het zo langsloop heb je één HDMI-ARC aansluiting en drie andere? De Arc moet altijd op de HDMI-ARC. De andere kun je alles op aansluiten, maar als ik het zo lees doet je HDMI nr 3 het niet (geen TV beeld en geen DVD)? Doet nummer 4 het wel?
Die laat hetzelfde zien als 3. Lijkt me sterk dat deze alle 2 niet werken. Daarnaast op tv met opvragen als je switched van bv YouTube afspelen( via telefoon( hdmi2) terug naar tv(hdmi1) kan ik daar alleen hdmi 1 of 2 bevestigen.
3 en 4 die er wel zijn kan ik niet aanklikken omdat die ze niet laat zien.
Hoe ik dat wel voor elkaar krijg is mij een raadsel want de tv is pas 3,5 jaar oud en doet zijn ding.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Je keuze kan je altijd aanpassen bij cookievoorkeuren in je profielinstellingen. Meer informatie.