Skip to main content
News

De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App

Related products:Software News
De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

358 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4421 reacties
  • 6 oktober 2024

Zou het niet eerder een hardware probleem zijn waarom het nog niet of pas later werkt? Nieuwe iPhone nieuwe speakers die het geluid moeten opvangen. 
Op mijn iPhone 13 werkte het al direct nadat ik de nieuwe iOS had geïnstalleerd. Sonos zal toch eerst een aantal devices moeten hebben om dit goed te kunnen implementeren lijkt mij. Geen idee hoe de verhouding tussen Apple en Sonos is om dit snel en adequaat te kunnen regelen. 

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 16 reacties
  • 6 oktober 2024

Gezien het tempo waarmee Sonos dingen oppakt en update verwacht ik ws met 6 maand dat ze dit hebben opgelost !!! 
Mijn verwachtingen van Sonos zijn tot een minimum gezakt. Het lijkt wel een onbereikbaar Chinees bedrijf te zijn. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4421 reacties
  • 6 oktober 2024

Wat ik begrepen heb uit YouTube-fimpjes van Sonos liefhebber Peter Pee is het standaard dat het ongeveer 3 maanden duurt na uitkomst van een nieuwe serie iPhones/ipad’s. 

• Junior
  • 6 reacties
  • 6 oktober 2024

Ik begin langzamerhand mijn geduld toch ook te verliezen..

wij hebben:

• 3 boxen in de woonkamer, waarvan 1 stereopaar,
  • 1 box in de eetkamer
  • 1 box buiten

Sinds de nieuwe app heb ik muziek in de eetkamer en buiten. In de woonkamer zelden, we zijn tegenwoordig al blij als uit de losstaande box geluid komt.

Hoe vaak we al alles opnieuw geïnstalleerd hebben, is niet te tellen. Het stereopaar lijkt dan weer in het netwerk te hangen, nadat alle stapppen goed doorlopen zijn. Maar als je dan muziek wilt aanzetten, helaas…niets… Juist nu de winter er weer aankomt zou ik graag weer muziek in de woonkamer horen.

Ik weet ondertussen niet meer wat ik nog kan doen…

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4421 reacties
  • 6 oktober 2024

Wellicht dan toch eens contact met Sonos opnemen. Niet duidelijk is hoe eea geconfigureerd en verbonden is met je netwerk. Ook niet duidelijk is hoe je netwerk eruit ziet.

Ook met alle problemen rond de nieuwe software zou je nu toch inmiddels gewoon dit moeten kunnen gebruiken. Er lijkt dus meer aan de hand dan te zijn.  Misschien dat Sonos aan de hand van een diagnose kan helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 28 reacties
  • 6 oktober 2024

Hallo Forum.

Ik gebruik Sonos via de Boost die bedraad verbonden is met de hoofdrouter. Ik heb geen problemen om mijn speakers te zien en te gebruiken. Bv ik heb ook een Roam, welke ik soms gebruik als ik buiten zit (nu helaas niet meer zo veel). En als ik deze weer aanzet, zie ik deze direct binnen de systeem opzet.

Voor radio gebruik is mijn TunerRadio, top 👍🏻 (bedankt voor de tip).

Vraag: Zou de verbindingen met speakers te maken kunnen hebben met het gebruik van eigen WiFi netwerk of via de Sonos Boost.

Daarnaast kan ik helaas nog steeds niet mijn Muziek op mijn NAS zien 😡.

mdevries18
  • Novice
  • 4 reacties
  • 6 oktober 2024
RenéZzzz schreef:

wij hebben:

• 1 box in de eetkamer
  • 1 box buiten

Sinds de nieuwe app heb ik muziek in de eetkamer en buiten. In de woonkamer zelden, we zijn tegenwoordig al blij als uit de losstaande box geluid komt.

Hoe vaak we al alles opnieuw geïnstalleerd hebben, is niet te tellen. Het stereopaar lijkt dan weer in het netwerk te hangen, nadat alle stapppen goed doorlopen zijn. Maar als je dan muziek wilt aanzetten, helaas…niets… Juist nu de winter er weer aankomt zou ik graag weer muziek in de woonkamer horen.

RenéZzzz schreef:

wij hebben:

• 1 box in de eetkamer
  • 1 box buiten

Het zou kunnen helpen om een ander (vast) Wifi kanaal te kiezen.

mdevries18
  • Novice
  • 4 reacties
  • 6 oktober 2024

Misschien moet Sonos gewoon in gebreke worden gesteld. Dit is geen garantiekwestie. Er is voor deze producten betaald. Sonos is aantoonbaar aan het knoeien geslagen.

Bij een in gebreke stelling geldt een redelijke oplostermijn van b.v. 2 weken. Dus 3-6 maanden is niet aan de orde.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 35 reacties
  • 15 oktober 2024

15 oktober 2024, een nieuwe update van mijn Sonos Android app. Ben heel benieuwd…..

Helaas: Muziekbibliotheek (Synology NAS) nog steeds niet op home screen

Verder zie ik niet veel….jammer…...weer een paar maanden verder.

106rallye
  • 8467 reacties
  • 15 oktober 2024

Niet op home screen? Kun je hem wel vinden met de PC-app?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 35 reacties
  • 15 oktober 2024

Ja hoor, staat een keurig rijtje aan mogelijkheden, zie screenshot.

Alles ook in de app, behalve Muziekbibliotheek.

Jimgubbel
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 109 reacties
  • 15 oktober 2024
Twan Hendrix schreef:

Ja hoor, staat een keurig rijtje aan mogelijkheden, zie screenshot.

Alles ook in de app, behalve Muziekbibliotheek.

Bijzonder, bij mij staat ie wel en heeft ook altijd gewerkt, zelfs direct ná de eerste update van de nieuwe app.

Het betreft ook een Synology NAS (218+).

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 26 reacties
  • 21 november 2024

Het zal aan mij liggen of misschien inmiddels mijn leeftijd (52). Ik vind de huidige app totaal niet intuïtief en logisch aanvoelen.

Ik mis de oude app nog iedere dag.

Vrees dat ik er mee zal moeten leren leven, beter of fijner zal het niet meer worden.

Gr.een teleur gestelde Sonos fan.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4421 reacties
  • 21 november 2024

Leeftijd heeft er weinig mee te maken. Ik ben 69 en vind hem prima intuïtief, ik vind het alleen jammer dat hij tot op heden niet goed werkt,

106rallye
  • 8467 reacties
  • 21 november 2024

Inderdaad niet erg intuïtief. Knoppen die geen knoppen lijken, rare dubbelfuncties van knoppen die ook menu’s zijn. Dat soort zaken. En alles voelt niet echt vlot aan. Anderen hebben grotere problemen dan ik, maar ook bij mij valt dat op.

• Novice
  • 4 reacties
  • 22 november 2024

Wat blijft het toch een enorm teleurstellend systeem.... werkt echt helemaal ruk!!! Blijf constant problemen houden met die f*** k** app.... systeem werkt echt helemaal niet!! Zo enorm teleurstellend ook dat Sonos zeof de handen ervan af trekt en de oorzaak elder neerlegt..... zo teleurstellend!! 

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 56 reacties
  • 23 november 2024

En al deze ellende om een headphone op de markt te brengen waarvan de verkoopcijfers zwaar teleurstellen. Overal in de aanbieding en de productie kosten moeten omlaag, dus zal uiteindelijk een prul worden die helemaal niemand meer koopt.

Ruim halfjaar verder, app nog steeds niet volledig functioneel. Nog steeds vele malen trager dan voorheen en nog steeds verschrikkelijk instabiel. En tja, die verbeterde belevenis met de "nieuwe" app. Nee het is een draak met onlogische bediening.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 3 december 2024

Ik was aanvankelijk ook woest over de nieuwe app, omdat hij niet werkte maar ook omdat er allerlei gemaksdingetjes uit de vorige app niet werden overgenomen. Je verwacht bij een update dat er zaken worden toegevoegd, niet gesloopt. 
Ik heb de helpdesk ingeschakeld en die hebben mij goed geholpen, zodat alles het weer doet. Ik zie mijn muziekbibliotheek, heb Plex geïnstalleerd en kan mijn wekkers weer per dag instellen. Toch ben ik niet tevreden. De ‘nieuwe ervaring’ die de nieuwe app zou opleveren is aan mij voorbij gegaan en de oude app was op bepaalde punten net ff completer of handiger. Ik zou Sonos aanraden nog eens goed naar die oude app te kijken en alles wat daar wel inzat in één grote nieuwe update in deze te integreren. En alle Sonosgebruikers van het eerste uur ter compensatie een gratis abonnement op Sonos Radio aanbieden. Ter compensatie van alle leed. 

• Novice
  • 2 reacties
  • 19 december 2024

Ik wilde toch even mijn gal spuwen over de nieuwe applicatie.

Wat een bagger.

Ik heb twee Play1s, 1 Play5 en een Bar met One's als surround.

Op zich werkte het prima. Tot de nieuwe app kwam. Er zit enorme vertraging in de bediening, niet normaal. 

Ik was altijd wel content met mn Sonos setup maar nu is het elke dag gezeur als mn kinderen of mn vrouw weer een vastlopen in de app. 

Dit moet echt gefixt worden anders ga ik mn verlies nemen en op zoek naar wat anders.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 10 reacties
  • 19 december 2024

@Held diep respect, dit speelt al 6 maanden, dus lang vol gehouden 

• Novice
  • 2 reacties
  • 19 december 2024
topihere schreef:

@Held diep respect, dit speelt al 6 maanden, dus lang vol gehouden 

Tsja, ik heb niet de indruk dat het gaat helpen dus ik heb het voor me gehouden. Maar deze ochtend was het weer een gepruts om de woonkamer en keuken te joinen met het juiste geluidsniveau dat ik het nu zat was.

• Novice
  • 4 reacties
  • 19 december 2024

@Held , same here! Wat een bagger app is het. En SONOS is 'niet thuis' als je ze zoekt.... de app is ruk, de service of helpdesk net zo! 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4421 reacties
  • 19 december 2024

Of voorlopig even terug naar de S1 app. Werkt prima, het ziet er alleen niet uit. 
Geniet weer iedere dag van mijn Sonos, met een goede vlotte bediening en werkende AirPlay.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 10 reacties
  • 19 december 2024

Euh, ja mooi. Leuk dat je je beleving deelt.

Even serieus, S1 downgrade werkt alleen met hardware uit deze periode, niet met nieuwere modellen. En je kunt niet S1 en S2 samen gebruiken. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4421 reacties
  • 19 december 2024

Uiteraard moet je apparatuur geschikt zijn voor S1. Kijkend naar de diverse profielinstellingen dan zie ik diverse gebruikers die daar prima voor in aanmerking komen. Voor hen dus een mogelijke oplossing voor nu. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen