Skip to main content

Is ruimtelijk geluid het zelfde als Atmos geluid bij bij Netflix?

Forum|alt.badge.img

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb de volgende vraag over mijn volgende Sonos configuratie: Sonos One,- 2 Sonos Era 300 als achter speaker, en een Sonos Sub.

Ik kan bij Netflix geen films meer vinden met Atmos geluid sinds kort zie ik Ruimtelijk geluid vermeld staan, is dit het zelfde of is het wel degelijk ander geluid ?..

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

4 Reacties

Dari W
Forum|alt.badge.img+2
  • Retired Sonos Staff
  • 152 reacties
  • 6 oktober 2023

Hey @Turbo-Eric 

Om Dolby atmos te krijgen via netflix over je systeem heb je een Soundbar nodig die dit ondersteund. Zolang je dat niet hebt zal je binnen netflix geen “dolby atmos” zien staan maar inderdaad Ruimtelijke audio. Zoals beschreven op de Netflix website:

“ OPMERKING: Op tv's of soundbars met 5.1 surround sound of Dolby Atmos wordt afgespeeld met deze technologie in plaats van ruimtelijke audio. Op sommige tv's en apparaten moet de instelling voor audio-uitvoer mogelijk worden gewijzigd van 5.1 in stereo om af te spelen met ruimtelijke audio. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat of audioapparatuur voor meer informatie. “

source: https://help.netflix.com/nl/node/126405

Simpel gezegd ga je dus minimaal een soundbar nodig moeten hebben die dit ondersteund (Voor Sonos is dat een Arc of beam gen 2).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • 3 reacties
  • 6 oktober 2023

Ik zal eens kijken hoe de instellingen van mijn tv staan. Het is een LG “48 inch van vorig 2022. En mijn Sonos configuratie bestaat ui een SONOS One, 1 Sonos Sub 3 Gen, en twee Era 300 dus daar kan het niet aan liggen dat zou dus goed moeten zijn.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • 1080 reacties
  • 6 oktober 2023

Wat voor soundbar heb je? 

• Novice
  • 1 reactie
  • 30 maart 2025

In je configuratie lijkt een soundbar te ontbreken. Zoals Dari w al aan geeft is deze nodig om het dolby atmos geluid te kunnen weergeven. De soundbar stuurt daarbij ook het geluid wat naar de andere speakers in de home theater systeem (je configuratie) gaat. 
Zonder soundbar dus geen bioscoop ervaring mogelijk

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen