Skip to main content

sonos ace overschakelen

• 26 juli 2024
  • 8 reacties
  • 154 Bekeken

Hallo

Ik heb een samsung galaxy s24+

Ik wil graag viia mijn sonos ace overschakelen naar de tv maar ik zie dat het er niet bij staat

Kan het alleen bij iphone?

Of komt er nog een update voor?

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

8 Reacties

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • 1074 reacties
  • 26 juli 2024

Op dit moment kan dat alleen met een iPhone, op een later moment zouden ze Android toevoegen. 

106rallye
  • 8383 reacties
  • 26 juli 2024

Forum|alt.badge.img

Ik (h)erken dat dit topic eigenlijk vollediger had kunnen heten “Sonos ace overschakelen *** met de Samsung Galaxy S24+” en dat daarmee mijn reactie hieronder niet geheel passend is.

Echter, de lopende threads die wel relevant zijn - waarin ik zelf al tussendoor gereageerd had - zijn om een of andere reden gesloten. Ik haak bij deze aan op die andere threads door hier te vermelden dat ik het heb opgegeven. Ik geloof dat deze thread het meest passend is qua onderwerp, naast die gesloten bestaande andere. De laatste tip van iemand in zo’n thread op dit forum was om mijn Ace te resetten. Ik was eerst terughoudend toen ik online zocht naar hoe dat moest en erachter kwam dat het alleen als laatste redmiddel moest worden ingezet - en dan ook nog om andere redenen. Uiteindelijk toch maar gedaan uit wanhoop en om echt alles geprobeerd te hebben.

Mijn overtuiging blijft staan dat de app niet naar behoren werkt en dat de hulpdiensten van Sonos die ons hierover spraken en hielpen onvoldoende thuis zijn in de nodige materie.

Ik schafte deze koptelefoon ooit aan bij CoolBlue en die heeft zich afgelopen week geweldig opgesteld; namelijk door zeer snel na mijn telefoontje met de melding “het apparaat werkt gewoon niet” het product te laten inruilen. Het ingeruilde product was er binnen twee dagen en direct na thuiskomst nogmaals geprobeerd. Zelfde probleem. Product is nu retour om *niet* vervangen te worden door nog een nieuw exemplaar. Ik ben er echt klaar mee. Het doet me verdriet dat ik op dit forum ook niemand heb kunnen helpen of samen heb kunnen werken om het aan de praat te krijgen. Dit is een lancering van een niet-af product wat betreft het ecosysteem waar het op leunt. Ik ben aan de Ace nu effectief meer tijd kwijt aan proberen het werkende te krijgen, dan dat we er bij mij thuis van hebben kunnen genieten waar het voor is bedoeld.

106rallye
  • 8383 reacties
  • 12 februari 2025

Threads gaan dicht na een bepaalde periode niet aangevuld (of misschien bekeken) te zijn.

Uit deze post wordt niet helemaal duidelijk wat je probleem met de Ace nu was. Het lijkt erop (ik heb je eerdere berichten er even bijgepakt) dat de koppeling bij jouw Arc niet goed ging? Dat is vervelend. Ik zie in de reacties op je posts dat er wel hulp door mede-communityleden geboden is, maar dat blijft inderdaad vrij oppervlakkig als je als helper zelf het probleem niet hebt - bij mij functioneert de Ace goed, zowel met mijn Beam als met mijn Arc Ultra.

Forum|alt.badge.img

Hi ​@106rallye 

bedankt (weer) voor de snelle reactie. 

Goed om te horen dat het bij u werkt. Bram en Arc Ultra heb ik niet; wel de Arcen daarmee raakte onze Ace niet meer gekoppeld om TV via Ace te kunnen luisteren.

Er was een discrepantie tussen connectiegedrag tussen onze iPad en ook de twee iPhones die we doorgaans gebruiken om Sonos te bedienen. Vaak vond een van de apparaten de Ace helemaal niet, terwijl een ander apparaat hem wel vond en connectie kon maken. Vanuit alle apparaten is het kunnen koppelen met de Arc een aantal maanden geleden alsnog gestopt, dat was een tijdje voordat ik de tip kreeg de Ace te resetten. Geen effect helaas. App herinstalleren, ecosysteem geforceerd updaten, Ace apart updaten (want dat pakt hij niet automatisch mee met de update van het Sonos systeem): allemaal geen effect. Nieuwe hardware dus ook niet. Een van onze iPhones liet overigens twee Bluetooth Ace zien, terwijl er toch maar 1 is. Zelfs na “vergeet dit apparaat” onder Bluetooth instellingen, reset van de Ace en opnieuw alles verbinden bleef dat effect zich opnieuw voordoen. Het kan allemaal een aanwijzing zijn voor wat er aan de hand is op software niveau maar uiteindelijk wil ik gewoon kunnen aanzetten en gebruiken. Na een half jaar puzzelen en geduld hebben, Sonos support benaderen die er zelf nog minder van begrepen en als laatste hoop dan maar hopen dat de app updated deze zaken wellicht ook oplost, is dat er nog altijd niet.

Algemeen valt op dat Spotify beter is in verbinding krijgen met het ecosysteem van Sonos dan de Sonos app zelf. Uiteraard missen er in de Spotify app functies zoals speakers koppelen en dus ook de Ace koppelen aan de Arc.

Terzijde:

Geluid afspelen op de Ace via Bluetooth ging wel, al kon ik niet vanuit de Sonos app tracks kiezen: hij speelt dan gewoon wat er op de iPhone al ingeladen staat, vanuit welke muziek-app dan ook als laatste iets werd afgespeeld. Dat vond ik wel een gemiste kans maar totaal niet relevant voor het doel waar ik het product voor kocht. Ik heb er dus ook nooit aandacht aan besteed waarom dat zo was, laat staan onderzocht of en hoe ik dat kon oplossen.

Ik hoop dat dit voldoende licht op de zaak werpt, voor wie het interesseert en er voldoende van begrijpt om er zelf wellicht iets mee te kunnen.

Voor bij wie het werkt: geniet ervan. Het idee is mooi, de uitwerking bij ons is dat helaas niet.

106rallye
  • 8383 reacties
  • 12 februari 2025

Je punt bij je terzijde klopt. De Ace is (tot teleurstelling van velen) enkel een bluetooth koptelefoon met de swap als extra mogelijkheid. De Sonos app is geen muziekspeler maar enkele een afstandsbediening voor het systeem, dus dat je daarmee geen muziek op de Ace kunt afspelen is (gezien de keuzes van Sonos) ook logisch.

Vandaar ook overigens dat de Ace niet update met de rest van je systeem - ook dat doet hij via bluetooth en dat kan pas als hij via bluetooth verbonden is.

Forum|alt.badge.img

Yep. Voor de mensen die hier verstand van en geduld voor hebben is dat logisch. Dat zijn vaak ook de early adopters en/of mensen met technische interesse. De leek komt uit een andere demografie en heeft hier geen boodschap aan. Die demografie is wel de demografie waar Sonos aanspraak op maakt.

Ik schaar mezelf overigens niet onder die categorie maar ik zet wel erg grote vraagtekens bij deze ontwikkeling. Gepaard met de manier waarop Sonos via de sociale media berichten (ik volg wat dat betreft alleen het kleine stukje van het drama dat zich op LinkedIn afspeelt) af probeert te vangen met verzoeken om DM’s om dan nog maar eens te tonen hoe hulpbeleid ze zijn…het is dan al lang te laat. De gebruikersberichten aan de wijde wereld komen als een overgelopen druppel per individu het mediakanaal binnen nadat intern al banalers is gebeurt - en in dit geval dus vooral niet is gebeurd - alwaar het naar mijn idee te lang kans krijgt om een beekje te vormen. Dat kabbelt nu rustig voort, wachtende op die verlossende app update(s), ondanks de positieve ervaringen met trouwe gebruikers die bijvoorbeeld zowel een Beam als een Arc Ultra hebben waarop het gelukkig gewoon werkt naar behoren.

Forum|alt.badge.img

Beste lezers,

allereerst excuus voor mijn spelfouten en de auto-correct effecten in mijn voorgaande post.

Ik heb vandaag een beetje rondgestruind op dit forum omdat ik, misschien tegen beter weten in, toch wil kijken of mijn Sonos ecosysteem thuis nog te redden valt. Ik ben ook aan het rondkijken welke andere systemen een waardig alternatief zouden kunnen zijn. Echter: los van de uitdagingen die duidelijk te wijten zijn aan de ontwikkelingsstadia die de app doormaakt, zijn er functionele aspecten die zich anders presenteren afhankelijk van welke gebruiker men beschouwt. Dan ligt het probleemgedrag van Sonos dus niet alleen aan de app. De speakers cq hardware zelf zijn immers al bewezen goed. Anders was men niet collectief ontgoocheld geraakt met de software update.

Ik lees dat de aanbieder een onderdeel van het probleem zou kunnen zijn. Specifiek KPN wordt genoemd op dit forum, ook al las ik minimaal een bericht van een gebruiker die blijkbaar consequent problemen met Sonos heeft onafhankelijk van de internet aanbieder. Kan iemand me doorverwijzen naar de juiste thread of bericht waar hierover meer (relevante) info over uit de doeken wordt gedaan?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen