Beantwoord

Surround effect werkt niet ot TV met Playbar in combi met 2 Play Ones

  • 2 May 2020
  • 8 reacties
  • 478 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb de Playbar aangesloten op de TV en geluid van TV gaat nu via Playbar. 

Mijn Play Ones zijn verbonden met Playbar en als ik via bv Spotify muziek luister, komt het vanuit de PB en de 2 PO’s. 

Echter, als ik TV kijk (of een film) dan krijg ik geen surround effect, terwijl Sonos aangeeft dat dit mogelijk is. 

Kan iemand mij vertellen waar het mogelijk mis gaat? 

Alvast dank!

Groet, Hans-Eric

 

icon

Beste antwoord door Difke 2 May 2020, 14:36

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Wat staat er in de Sonos app bij ‘ over mijn systeem ‘ als je film kijkt?

Je moet wel zeker zijn dat je 5.1 binnen krijgt.

Anfers moet je eens in de geluidsinstellingen van je tv duiken, daar staat meestal iets niet juist.

Badge

Dank voor jouw reactie.

ga dit proberen! 

Reputatie 5
Badge +3

Laat maar weten als het gelukt is 👍

Badge

Hoi Difke,

 

Het is gelukt! 👍🏻
Nogmaals dank.

 

groet,

Hans-Eric

Reputatie 5
Badge +3

Leuk om te horen dat het weer naar behoren werkt.

Ik wens je veel plezier met je Sonos systeem 👍

Badge

Ik heb over de aansluiting van de Samsung TV met de Sonos hulp gevraagd bij een technisch expert van Samsung. (Heb zelf een Samsung 50 Q80T, aangesloten op een Sonos Beam, plus twee losse Sonos Ones en een Sonos Sub. Het surround geluid (Dolby 5.1) wordt alleen door de tv doorgegeven aan deze Sonos installatie als de Sonos Beam is aangesloten op de optische ingang van de tv en in het geluidsmenu van de tv bij 'geluidsuitvoer' de optie 'optisch' is gekozen. Nadeel hiervan is wel dat je alleen het geluid nog kan regelen via de Sonos app op je telefoon, dat kan dan niet meer via de Samsung afstandsbediening. Wil je het geluid regelen via de Samsung afstandsbediening, dan moet je de Sonos aansluiten via de HDMI-e-ARC aansluiting, maar daar is het nadeel dus van dat je dan geen surround geluid meer ontvangt via je Sonos systeem. Heel vreemd natuurlijk, maar dit heeft ermee te maken dat de e-ARC specificaties van Sonos niet gelijk zijn aan de e-ARC specificaties van Samsung.

Reputatie 7

Zullen we hier verder gaan? Surround werkt niet meer | Sonos Community

Badge +1

TIP: Ik heb zelf zitten stoeien met het probleem dat ik bij de weergave van tv-geluid (via optische kabel) de laatste tijd alleen maar PCM Stereo had, i.p.v. Dolby Surround. De geluidsinstellingen van mijn Samsung-tv boden ook geen oplossing.

Kortgeleden vond ik de oplossing: na de laatste softwareupdate van -in mijn geval- KPN iTV, bleek dat de geluidsinstelling van de itv-ontvanger was teruggezet naar stereo…:-(
Dat heb ik nu zelf weer veranderd naar Dolby Digital en nu heb ik ook weer Dolby 5.1 geluid van mijn tv over de Sonos.

Dus als iemand in het vervolg een probleem heeft met het tv-geluid: controleer dan ook de geluidsinstellingen van je tv-ontvanger!

Reageer