Beantwoord

Samsung UE43LS03NAS met de Sonos Beam probleem

  • 27 November 2018
  • 5 reacties
  • 1510 Bekeken

Ik heb een Samsung UE48JU7000 tv en onlangs een Sonos Beam gekocht, via de Sonosapp heb ik de beam geïnstalleerd en aangesloten dmv de HDMI-ARC poort op de tv. Na de installatie werkte alles perfect.

Die avond heb ik mijn tv en ziggo-box uitgezet d.m.v. de ziggo-box afstandsbediening en de Sonos Beam blijft dan normaal aan staan.

De volgende dag zet ik mijn tv en ziggo-box aan zoals normaal en dan blijft het geluid uit de luidsprekers komen van de tv, de Sonos Beam ontvangt geen signaal lijkt wel. Via het menu probeer ik over te schakelen naar mijn externe luidspreker maar dit lijkt niet te werken. Als ik de voeding van de tv af haal en weer terug in het stopcontact steek pakt de Sonos meteen de verbinding op en werkt alles normaal.

Voor de volledigheid;
De tv is aangesloten dmv op; HDMI1 de ziggo-box; op HDMI2 een google-chromecast en op HDMI4-ARC de Sonos Beam.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen of wat ik hier aan kan doen? De ARC-verbinding tussen de tv en Beam lijkt ergens te haperen.
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 11:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Blijkbaar gaat er iets mis in de TV dat deze na het opstarten de Sonos niet te zien krijgt.
Dit kan te maken hebben met de HDMI aansluitingen.
Heb je toevallig ook een HDMI switch er mogelijk nog tussen zitten?
Zou je de zelfde problemen ervaren als alleen de Sonos Beam aangesloten zit, en dus alleen HDMI 4 op de TV in gebruik is?
Dus dat je de Ziggo en Chromecast even tijdelijk van de TV af neemt.
Hi,

Ik heb exact het zelfde probleem met exact de zelfde TV, alleen niet zoveel aangesloten op m'n TV. Ik heb gisteren alles ontkoppeld en alleen de BEAM op HDMI ARC aangesloten. Vanochtend deed alles perfect! Ik ga dit weekend langzaam weer wat dingen aansluiten, kijken of er wat veranderd.

Gr. Wilco
Iemand de oplossing al gevonden? Bij mij ook dezelfde problemen. HDMI interferentie ?
Reputatie 7
Badge +2
Iemand de oplossing al gevonden? Bij mij ook dezelfde problemen. HDMI interferentie ?
WIl je vragen ons te bellen, via het forum is dit probleem zo goed als niet te troubleshooten.

Is dit probleem al opgelost. Ik heb precies hetzelfde. Hopelijk is er iets aan te doen.