Skip to main content
Beantwoord

Playbar niet in netwerk te zien

• 9 februari 2025
  • 8 reacties
  • 74 Bekeken

Iopichris
Forum|alt.badge.img+1

Goedendag,
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn Playbar niet in het thuisnetwerk kan terugvinden? De Playbar is op de voorgeschreven wijze aangesloten op de TV. De TV zie ik trouwens ook niet in mijn netwerk. Beiden zijn draadloos met de router.

Groet

Chris

Beste antwoord door 106rallye

Kleine Sonos-uitleg. Dat je de Playbar niet ziet als hij enkel op de TV is aangesloten is logisch. Er gaat een optische kabel van de TV naar de Playbar en die transporteert alleen geluid. Dus zelfs al had je de TV wel aan het netwerk aangesloten, dan had je nog de Playbar niet gezien.

Als je de Playbar met een netwerkkabel op je router aansluit maakt hij een zgn. Sonosnet aan. Daar sluiten alle andere speakers op aan. Hetzelfde gebeurt met surroundspeakers of Sub’s.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

8 Reacties

ronvmeijer
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 302 reacties
  • 9 februari 2025

Wellicht even de router opnieuw opstarten als allebei de apparaten niet zichtbaar zijn in het netwerk. 

Iopichris
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 9 februari 2025

Dat is deze maand al regelmatig gebeurd. Nooit gezien. Dus moet ik hem wel kunnen zien, is eigenlijk de vraag! Ik heb hem zojuist met een netwerkkabel aangesloten en dan wordt hij herkent als een switch waar dan weer 4 Sonos apparaten op zijn aangesloten?! Dat is volgens mij een Sonos dingetje. Ik kan helaas niets bijsluiten anders had ik het ook nog kunnen laten zien. 

ronvmeijer
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 302 reacties
  • 9 februari 2025

Wanneer ze niet in het rijtje staan bij de IP-nummers krijgen ze dus ook geen IP-nummer van de DHCP-server op je router. Vandaar dat ik het had over rebooten van de router. Ik kan van alles gaan gissen, maar zonder verdere details kan ik al helemaal weinig. Ik heb zelf de ARC en die heeft ook een hub voor al m’n andere Speakers, maar ik zie al die speakers toch elk met een eigen IP-nummer in m’n IP-overzicht op m’n router. 

Iopichris
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 9 februari 2025

Dan is het toch helder. Mijn Playbar fungeert dan ook als een Hub. Zoals ik al bedoelde, al mijn andere Sonos apparaten zie ik in het overzicht.

Ik hen trouwens mijn TV niet op mij WiFi netwerk aangesloten, dus klopt dat ik hem niet zie. Alle streaming gaat via mijn Apple TV.

Dank voor jouw reactie

106rallye
  • 8418 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2025

Kleine Sonos-uitleg. Dat je de Playbar niet ziet als hij enkel op de TV is aangesloten is logisch. Er gaat een optische kabel van de TV naar de Playbar en die transporteert alleen geluid. Dus zelfs al had je de TV wel aan het netwerk aangesloten, dan had je nog de Playbar niet gezien.

Als je de Playbar met een netwerkkabel op je router aansluit maakt hij een zgn. Sonosnet aan. Daar sluiten alle andere speakers op aan. Hetzelfde gebeurt met surroundspeakers of Sub’s.

Iopichris
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 9 februari 2025

Duidelijk verhaal, dankjewel. Kun je stellen dat aansluiten met kabel beter is?

106rallye
  • 8418 reacties
  • 10 februari 2025

Hoeft niet altijd beter te zijn, maar vaak wel. Ik heb mijn systeem ook deels via Sonosnet lopen, door middel van een Sonos Boost. Bij mij was de stabiliteit daarna duidelijk beter.

Iopichris
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 10 februari 2025

Okay, dankjewel voor de prima uitleg. Ik ben er zeer mee geholpen.

Groet

Chris

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen