Vraag

Playbar hapert

  • 7 November 2019
  • 13 reacties
  • 836 Bekeken

Dag,

 

sinds kort, ik kan me niet precies herinneren hoe lang, afgelopen 2 weken? Hapert mijn Sonos opstelling. Normaal gesproken heb ik een Playbar, Sub en 2x Play One aangesloten maar om de oorzaak te achterhalen heb ik inmiddels alleen de Playbar aangesloten, via netwerkkabel met een optische kabel naar de TV.

Probleem: het geluid hapert om de zoveel tijd (paar x per minuut) een fractie van een seconde. 

Het is niet het netwerk (bedraad aangesloten + het is alleen de Playbar in deze proefopstelling) en het is niet de optische kabel want ik heb een andere geprobeerd, zelfde probleem  

 

Het gebeurd niet wanneer ik stereo instel op de tv of in de Netflix app op de TV  (om even de proefopstelling simpel te houden)  

Ik vermoed dat ergens er iets mis gaat met het decoderen van het AC3 signaal wat dan ook zal verklaren dat wanneer ik de Sub en Play One’s mee laat doen het probleem exponentieel toeneemt naar die speakers toe.

Ik zou graag een diagnose willen opsturen om te horen wat de oorzaak is (en oplossing :) )

In mijn beleving kan het de TV zijn, de Playbar hardware of (mijn gok) firmware bug. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Diagnose 2049179925

Probleem inmiddels al wekenlang aanwezig en ik kan er de vinger niet achter leggen. Ik weet inmiddels ook al dat het niet de TV is want ik heb de PS4 optisch aangesloten voor de test en hetzelfde probleem. Het zit dus in de Sonos. 

Badge +1

Diagnose 2049179925

Probleem inmiddels al wekenlang aanwezig en ik kan er de vinger niet achter leggen. Ik weet inmiddels ook al dat het niet de TV is want ik heb de PS4 optisch aangesloten voor de test en hetzelfde probleem. Het zit dus in de Sonos. 

Als er een update voor de sonos komt, hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +2

Diagnose 2049179925

Probleem inmiddels al wekenlang aanwezig en ik kan er de vinger niet achter leggen. Ik weet inmiddels ook al dat het niet de TV is want ik heb de PS4 optisch aangesloten voor de test en hetzelfde probleem. Het zit dus in de Sonos. 

Ervaar je de problemen ook als je de Sub en Surround speakers draadloos zou plaatsen, en alle Sonos-wifi weer zou inschakelen?

Diagnose 2049179925

Probleem inmiddels al wekenlang aanwezig en ik kan er de vinger niet achter leggen. Ik weet inmiddels ook al dat het niet de TV is want ik heb de PS4 optisch aangesloten voor de test en hetzelfde probleem. Het zit dus in de Sonos. 

Ervaar je de problemen ook als je de Sub en Surround speakers draadloos zou plaatsen, en alle Sonos-wifi weer zou inschakelen?

Ik wil dit met alle liefde testen, maar voor de helderheid. Het probleem bestaat dus ook als ik -alleen- de playbar heb aangesloten! In mijn beleving kan ik door het inzetten van de Sub en Sonos One’s het probleem alleen maar accentueren en niet verkleinen. Hoor graag van je zodat ik het vanavond kan testen.

 

(Ik ben ook in het bezit van een bridge dus ik kan elke opstelling maken die je wil voor de test)

Reputatie 7
Badge +2

Als je de sub en surround zou ontkoppelen, en het probleem blijft zich voordoen, dan zien we hier graag ook een diagnose van tegemoet.

Daarna graag van de TV omzetten naar de TV-decoder of de PS4, om als het probleem zich weer voordoet, nog een diagnose te maken.

We zien de meerdere diagnoses graag tegemoet. (het liefst wel met beschrijving van wat er op dat moment aangesloten staat)_

Dan ga ik dat z.s.m. regelen de diagnose met een beschrijving :D Bedankt Tim!

Badge +1

Is er inmiddels al een oplossing?

mvg A. Jorritsma

Reputatie 5
Badge +3

Hi Anno, kun je een diagnose maken kort nadat het probleem zich voordoet en het nummer hier plaatsen? 

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.

 

Badge +1

Ik zal het vanavond als ik thuis ben even sturen.

Reputatie 5
Badge +3

Vergeet niet het nummer hier te plaatsen na het verzenden van een diagnose.

Badge +1

Komt goed

Badge +1

Diagnose: 1805861285

mvg A. Jorritsma

Reputatie 7
Badge +2

Diagnose: 1805861285

mvg A. Jorritsma

Waar zit je Playbar op aangesloten? 

Gaat deze naar de TV? of mogelijk naar de TV-decoder?

Mocht hij op je TV verbonden staan, zou je dan de zelfde problemen ervaren als je de Playbar op de TV-decoder zou aansluiten?

Zover ik zie, krijgt de Playbar het geluid niet goed aangeboden van de bron waar deze op aangesloten zit, hij laat dus horen wat hij te horen krijgt.

Je zou mogelijk de audio instellingen van de bron kunnen aanpassen, mocht deze bijvoorbeeld op Dolby staan, zou je dan de zelfde problemen ervaren als deze op stereo(pcm) word gezet? of visa versa van stereo naar dolby?

Hoor ook graag of het veranderen van kabel naar andere bron enige invloed heeft.