Vraag

LG OLED afstandsbediening inlezen

  • 10 March 2017
  • 20 reacties
  • 8711 Bekeken

Geachte meneer/mevrouw,

Sinds kort heb ik een Sonos planbar + Sub. Deze is aangesloten op mijn tv, LG OLED55B6V. Dit is aangesloten met de meegeleverd optische kabel. Echter wanneer ik de tv afstandsbediening wil inlezen, geeft de app aan dat het niet is gelukt. De IR-ontvanger is niet geblokkeerd, de afstandsbediening heeft nieuwe batterijen en ik heb geen storingsfactoren in de buurt.

Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Met vriendelijke groet,

Bas van Wesel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

20 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Kan je bevestigen dat de afstandsbediening beschikt over infra-rood en niet RF? De PLAYBAR kan niet overweg met RF signalen. Zou je het nogmaals willen proberen en een diagnose in willen sturen. Post hier je bevestiging's nummer.
Dit durf ik niet te zeggen. De LG AN-MR650 afstandsbediening is bijgeleverd. Diagnosenummer: 7189161
Beste, Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb als alternatief de remote van mijn digicorder (telenet/België) ingesteld. Ik had toch liever de remote van de TV ingesteld, dus ik hou deze topic verder in de gaten...
Reputatie 5
Badge +2
.... De LG AN-MR650 afstandsbediening is bijgeleverd. Diagnosenummer: 7189161

Ik heb even gezocht en lees terug dat de afstandsbediening over RF beschikt en niet over Infra rood. De PLAYBAR kan alleen over weg met infra rood signalen. Zijn er nog andere afstandsbedieningen bijgeleverd of maak je gebruik van een TV Decoder.

.. Ik had toch liever de remote van de TV ingesteld, dus ik hou deze topic verder in de gaten...

Welk model TV heb jij? Is dit ook de LG met der afstandsbediening AN-MR650?
Ik heb dezelfde LG OLED TV met dezelfde afstandsbediening, dus nu weet ik zeker dat dit niet zal lukken op de playbar. Bedankt voor de info.
Volgens mij zit er er wel IR in de afstandsbediening,

Ik heb dezelfde TV en afstandsbediening en op dit moment bedien ik er een H/K receiver mee die ook alleen met IR overweg kan.
Ben nu in afwachting van de playbase dus zal hier even vertellen wat mijn ervaringen zijn als deze binnen is.

btw in dit topic iemand met hetzelfde probleem waarbij de IR sensor stuk was:
https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/lg-magic-remote-an-mr650-and-sonos-playbar-not-working-6764810
Wonderlijk dat er bij de fabrikanten lijst geen Sonos zichtbaar is, op het engels talige forum wordt aangegeven selecteer Philips (nr3) en stel daarna je sonos app bij. Is mij nog niet gelukt en houdt mij aanbevolen voor een oplossing. LG oled tv
Beste CeesM, het is mij gelukt wanneer ik op de OLED B6 de Remote instel op Harman Kardon ik weet niet meer precies welke het is maar ik dacht de 3de.
Op deze wijze heb ik ook mijn oude 5.1 set weten aan te sluiten.
Uiteindelijk gelukt, met instelling Philips 3e instelling. En app van Sonos opnieuw ingesteld.
Sinds enkele weken combi LG Oled en Sonos in huis. Raadt eens waarom ik op dit topic uitkom.... Juist. Begrijp werkelijk niet waarom SONOS niet in de lijst van fabrikanten voor komt als je je Magic Remote van LG wilt instellen om het TV geluid via de SONOS te kunnen bedienen. 😞
Reputatie 7
Badge +2
Sinds enkele weken combi LG Oled en Sonos in huis. Raadt eens waarom ik op dit topic uitkom.... Juist. Begrijp werkelijk niet waarom SONOS niet in de lijst van fabrikanten voor komt als je je Magic Remote van LG wilt instellen om het TV geluid via de SONOS te kunnen bedienen. :(
Snap ik ook niet, maar is iets om bij LG voor aan te kloppen, Wij kunnen moeilijk in de TV programeren dat Sonos hier beschreven word als wij de TV niet gemaakt hebben.
Tevens zou dit weinig effect hebben, Sonos leert gewoon een infrarood code in, welk merk je selecteert bepaalt volgensmij wat voor infrarood code de afstandsbediening gaat uitzenden.
Maakt Sonos verder weinig uit of het een Samsung, of LG of Sony infrarood signaal is.
Beste,

Ik heb mij zojuist een LG OLED C7V aangeschaft. Aangezien de Magic Remote niet wil koppelen met mijn Sonos Playbar ben ik hier terecht gekomen. Als ik de verschillende posts lees merk ik op dat sommigen het probleem wel opgelost krijgen? De Magic Remote zendt niet automatisch IR uit. Dit zou de Remote echter wel moeten kunnen. Als ik de Sonos Playbar koppel met de TV kan ik nergens de producent van de playbar selecteren. Ik kan enkel aangeven hoe de Playbar gekoppeld wordt. In dit geval dmv optische kabel. Verder krijg ik in het menu geen andere opties waardoor de Remote zou kunnen koppelen. Ik heb al meermaals opnieuw geprobeerd om toch gewoon te koppelen. Maar telkens geen succes met de +volumetoets.

Kan dit opgelost worden of niet?

Groetjes,

Geoffrey
Reputatie 4
Badge +3
We hebben hier een handleiding voor, welke je hier kan vinden.
Met deze handleiding krijg ik het niet klaar. Ik kan nergens een fabrikant selecteren?
Reputatie 4
Badge +3
Dan is het het beste om contact met LG op te nemen, dit is helaas de enige handleiding die we hebben aangaande de LG magic remote.
Oké hier komt het antwoord!! Wees gerust, je kunt je afstandsbediening van je nieuwe OLED LG tv (magic remote) koppelen met je sonos playbar. Let op: ga naar apparaat koppelen op je tv. Ga naar bar koppelen. Kies Herman kardon afstandsbediening type 1 en blijf nu op de testpagina. Ga nu naar de sonos app op je telefoon en kies configureren afstandsbediening. App vraagt nu om harder te klikken, richt met je afstandsbediening op de televisie en druk op volume omhoog op de testpagina. De app vraagt om nu zachter te klikken. Mik je afstandsbediening weer op de tv en klik 3x op dempen. Voor mute heb ik ook 3x op dempen geklikt. App is nu compleet op je telefoon. Kies nu volgende op je tv en voìla, voor mekaar!
Reputatie 7
Badge +2
Sonos kan in principe overweg met alle infrarood signalen, maakt Sonos verder niet uit, of dit een Samsung, of LG of ander merk infrarood signaal is.
Zoals Christy88 beschrijft, word de bediening geconfigureerd om een infrarood code uit te zenden, dit is geen LG infrarood, maar een andere code.
Als Sonos deze code niet kent, dan is dit in te leren door 3x de +, 3x de -, en 3x de Mute knop in te drukken.
Badge
Oké hier komt het antwoord!! Wees gerust, je kunt je afstandsbediening van je nieuwe OLED LG tv (magic remote) koppelen met je sonos playbar. Let op: ga naar apparaat koppelen op je tv. Ga naar bar koppelen. Kies Herman kardon afstandsbediening type 1 en blijf nu op de testpagina. Ga nu naar de sonos app op je telefoon en kies configureren afstandsbediening. App vraagt nu om harder te klikken, richt met je afstandsbediening op de televisie en druk op volume omhoog op de testpagina. De app vraagt om nu zachter te klikken. Mik je afstandsbediening weer op de tv en klik 3x op dempen. Voor mute heb ik ook 3x op dempen geklikt. App is nu compleet op je telefoon. Kies nu volgende op je tv en voìla, voor mekaar!
Hoi Christy88,
De reden waarom dit niet werkt bij Geoffrey is net dezelfde als bij mij: ik kan nergens een bar koppelen, dus kiezen kan niet. Er is niets om dat koppelen mogelijk te maken. Ik probeerde of ik de Sonos Playbar kon vinden via het wifinetwerk via de LG tv en dat lukt. Je kan zelf in de mappenstructuur van de Sonos Playbar geraken, maar via de tv meedelen dat dit je playbar is lukt niet. Zoals Geoffrey aangeeft kan je enkel aangeven dat je geluid optisch doorgeschakeld is, maar kan je niet aangeven waarmee. In mijn geval gaat het op een AN MR-400 magic remote op op een LG 42LA7408-ZB. Ik kopelde ooit een Sony DVD speler aan mijn tv, en via die remote kan ik mijn Sonos wel bedienen. Dat wijst er op dat de tv zelf wel een IR-receiver heeft om het volume aan te passen, maar de AN MR-400 heeft geen IR-transmitter voor volumebediening.
Geef gerust aan waar ik fout zit.

Groeten,

Rik
Hier hetzelfde probleem. Met mijn 5 jaar oude LG werkte de AB van mijn LG en de AB van de horizon box prima voor het regelen van geluid van mijn playbase

U een nieuwe LG gekocht en staat de Sonos biet in de lijst bij de apparaataansluitingen. Heb alle tips van Philips en harman kardon al geprobeerd, echter lukt het me niet. Heeft iemand een tip?
Reputatie 7
Badge +2
Hier hetzelfde probleem. Met mijn 5 jaar oude LG werkte de AB van mijn LG en de AB van de horizon box prima voor het regelen van geluid van mijn playbase

U een nieuwe LG gekocht en staat de Sonos biet in de lijst bij de apparaataansluitingen. Heb alle tips van Philips en harman kardon al geprobeerd, echter lukt het me niet. Heeft iemand een tip?

Heb je de vorige reacties van ons gelezen?
Het klopt dat Sonos niet in de lijst beschreven staat, Sonos leert een bepaalde infrarood code in, het maakt niet uit of dit een LG code, of een Samsung code is.
Je wilt een bepaald merk selecteren, waarin de afstand's bediening dat merk infrarood gaat uitzenden.
Bij Sonos kan je die code dan inleren, en zal Sonos dus reageren op de infrarood code die je op het moment gebruikt.