Beantwoord

Geluid Beam start pas 15 sec na TV op

  • 25 November 2018
  • 5 reacties
  • 667 Bekeken

Badge +1
ALs ik mijn LG smart-tv opstart , krijg ik beeld en pas 15 seconden later krijg ik geluid uit de Sonos Beam .
Beam aangesloten op HDMI2-ARC. Dit komt wel vervelend over.
icon

Beste antwoord door Tim S 13 December 2018, 11:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
In principe geeft de Sonos Beam het geluid meteen op het moment dat deze het geluid ontvangt.
Klinkt er dus naar dat de LG TV het geluid 15 seconden later pas aan de Sonos geeft, waarin Sonos dit geluid op dat moment meteen laat horen.
Zie graag een diagnose tegemoet om bevestiging te kunnen leveren, maar denk dat dit een support aanvraag is voor LG.
Badge +1
Diagnose nr 2110565757.

Ja ik weet nu ook niet wanneer je diagnose moet nemen . Voor het opstarten tv of daarna .
Reputatie 5
Badge +2
Maak je gebruik van een tv decoder. Als je Youtube kan gebruiken op je tv, test dan even of de vertraging daar ook op voorkomt. Controleer ook even het audioformaat op de tv. Zorg dat het formaat op PCM of Dolby Digital 5.1 staat.
Badge +1
Inderdaad ik bezit een test TV-box van Telenet. Via YouTube app van LG heb ik dezelfde vertraging, dus buiten decoder om.
Blijkbaar ondersteunt PCM geen 5.1 .
Reputatie 7
Badge +2
PCM is stereo, 5.1 is dolby digital, dit zijn gewoon 2 verschillende manieren hoe audio aangeboden kan worden.
Het kan dat een TV-App geen Dolby geeft, bijna alles op youtube is stereo, dus PCM.