Skip to main content

Hallo,

ik heb een platenspeler Argon Audio 4TT aangeschaft met voorversterker 

Deze heb ik aangesloten op 2 Era’s 300, met een line in adapter 

vervolgens via de App de Era’s in stereo paar gezet,

Nu bij een willekeurige lp gaan de Era’s een brommend geluid maken.

Wat gaat hier fout?

Beste Bennieben,

Heb je een aardedraad tussen je draaitafel en je voorversterker?

Even een niet geaard stopcontact proberen. 

Hmmm maar voor de check, zit er een aardedraad tussen je platenspeler en je platenspeler voorversterker?

Goedemorgen, 

platenspeler heeft een ingebouwde versterker, aardedraad aan metalen schroefje kast verbonden,

Dat heeft natuurlijk geen enkele zin 

Hallo Ronald,

wat is de oplossing?

Oplossing zou een aardedraad tussen je platenspeler en je voorversterker zijn ( als deze nog niet is geplaatst )

Hallo Ronald,

wat is de oplossing?

Heeft de platenspeler een geaarde stekker ander zou je die eens in een niet geaard stopcontact kunnen proberen. 

Deze heeft geen geaarde stekker 

Het gaat niet om de aarding aan het lichtnet. Het is om een aardlus te voorkomen tussen je platenspeler en de platenspeler versterker 

Aardingskabel kan helpen maar het beste is om de Era 300 en de platenspeler niet op hetzelfde stopcontact aan te sluiten, zo mogelijk op een andere groep. Heb je verder mogelijkheden om instellingen te doen op de voorversterker (gain, impedantie, etc) maar zal wel niet als die ingebouwd is? Tenslotte, het is lastig in te schatten hoeveel brom je hebt en hoe kritisch je bent, enig geluid is misschien niet te vermijden, wel te verminderen. 

Dat heeft natuurlijk geen enkele zin 

Toelichting: proberen te aarden aan metaal dat verder in (niet geleidend) hout zit geeft aarde.

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1646307 En 

Ik ga jullie informatie morgenvroeg proberen.stekkers omdraaien andere groep etc.bedankt hiervoor!

ik heb dit probleem ook bij Hifi klubben voorgelegd waar ik de platenspeler heb gekocht.

Zij kwamen met de oplossing om de 2 Era 300 in groep te zetten,dat heb ik gedaan toen was het inderdaad over ,maar als je dat doet dan heb je toch geen sterio geluid meer? Zij waren ook bekent met dit raadsel.

Het is wel gek dat de brom over is als je de speakers als groep gebruikt in plaats van stereo. De brom komt immers van de aard-loop. 

Reageer