Beantwoord

tunein en google assistent probleem

  • 29 April 2023
  • 9 reacties
  • 1688 Bekeken

Ik loop tegen volgende aan: 

Als in via de google assistent zeg: "he google, speel radio 530 (of andere zender)" dan antwoord mijn beam: "Ök, ik speel radio 538 af via tunein" en vervolgens werd radiozender 538 afgespeeld.

 

Nu werkt dit niet meer. Ik kan de radiozender wel oproepen via de assistent. Ik krijg ook nog wel het antwoord "”ok, ik speel radio 538 af via tunein" maar GEEN GELUID !

 

Wellicht iemand met hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor ?

icon

Beste antwoord door nico123 11 May 2023, 13:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Badge

Bij een klant van ons hebben wij sinds kort met een Beam het zelfde probleem. 

Al de Sonos app gereset, en een schone installatie gedaan, maar lost het probleem niet op.

Goolgle zegt wel het radio af station te e spelen, maar hoor je daarna niets.

Het afspelen via de app gaat wel goed, en Geeft Google op alle andere commando's zoals het weer wel gewoon antwoord.

 

Op Sonos support vond ik de volgende melding:

 

Identified - We've identified a problem with Google Assistant, voice requests to control Sonos and play music will likely fail, please use the Sonos app.
Apr 24, 2023 - 14:30 UTC

Reputatie 7

Dit is altijd een goede pagina om even te checken: https://status.sonos.com

En is er nu een oplossing. Hier alle Apps verwijderd enz... werkt nog steeds niet.

Reputatie 7

Heb je op de site gekeken zoals hierboven aangegeven?

Waarom denk je dan dat apps verwijderen zou helpen?

Het was een kleine moeite even alles eraf en herinstalleren. In de hoop dat het dan zou werken, alle cache weg enz...maar denk dat het eerder een cloud service probleem is bij ... dus ja alles automatiseren is leuk als het werkt. Gelukkig is er nog de radio in den otto 😜 

Reputatie 7

En de Sonos app…….

Hier in Koog aan de Zaan hetzelde probleem al een week lang. Updates ziijn gedaan. We kunnen niets anders doen dan wachten op een oplossing uit de cloud.

De problemen met de google asisstent zijn opgelost.