Beantwoord

Sonos/Google Chromecast actie

  • 6 November 2019
  • 19 reacties
  • 1276 Bekeken

Badge

ik ontving gisteren ochtend een email dat je een Google Chromecast gratis kunt krijgen als je Google Assistent op je Sonos activeert. Dat wil ik uiteraard beide wel. Heb ik dus 's avonds ook meteen gedaan en daarna zou binnen 24 uur een actiecode verstuurt worden waarmee de chromecast besteld kon worden. Die code heb ik dus alleen nog steeds niet ontvangen na ruim 24 uur. Hoe ontvang ik deze alsnog?

icon

Beste antwoord door Tim S 7 November 2019, 11:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Badge

Ik vraag mij hetzelfde af. Ik heb ook Google assistent geinstalleerd op sonos (beam) en nar rui 24u ook geen code nog. 

Ook ik heb eergisteren de google assistent geactiveerd maar nog steeds geen mail ontvangen met de beloofde code voor een gratis Chromecast. Wanneer kunnen we deze code verwachten?

Reputatie 7
Badge +3

Zou het spam kunnen zijn? Wie profiteert er hier om een gratis chromecast weg te geven. 

Persoonlijk zou ik dit niet vertrouwen, tenzij heel goed te achterhalen is wie de afzender is. Zelf heb ik geen mail ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +2

Dit is wel een Sonos/Google promo, en de mail kan je daarom vertrouwen,

De coupon code ga je alleen ontvangen als je Google Assistent voor de aller eerste keer zou instellen, en dit zou je dan opzetten op de Sonos Beam. (Tussen 4 en 12 November 2019)

Mocht je Google Assistent dus al eerder opgezet hebben, dan zul je geen coupon ontvangen.

Mocht je de coupon niet ontvangen hebben, dan kan je het beste contact opnemen via de support kanalen (email/facebook), met het liefst ook een diagnose van de Sonos installatie meegezonden.

Badge

Ook ik ontving op 5 november een email van Sonos en heb direct google assistent geactiveerd op de Beam. Tot op heden geen email met code ontvangen, zit ook niet in de spambox.

 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met Sonos, er is een case nummer aangemaakt en ik moet nu een diagnose doorsturen zodat het verder wordt bekeken. 

 

Kost een hoop tijd en gedoe om te proberen zo'n actiecode te bemachtigen, wordt vervolgd…...

 

 

 

Badge

Dit is wel een Sonos/Google promo, en de mail kan je daarom vertrouwen,

De coupon code ga je alleen ontvangen als je Google voor de aller eerste keer zou instellen.

Mocht je Google Assistent dus al eerder opgezet hebben, dan zul je geen coupon ontvangen.

Mocht je de coupon niet ontvangen hebben, dan kan je het beste contact opnemen via de support kanalen, met het liefst ook een diagnose van de Sonos installatie meegezonden.

 

"Mocht je Google Assistent dus al eerder opgezet hebben, dan zul je geen coupon ontvangen."

dat staat niet in de actie mail, en is dat ook het geval als je op b.v. een sonos one wel google assistence al had geinstalleerd en nu dat op de beam n.a.v. email ook installeert ? 

Reputatie 7
Badge +2

Dit is wel een Sonos/Google promo, en de mail kan je daarom vertrouwen,

De coupon code ga je alleen ontvangen als je Google voor de aller eerste keer zou instellen.

Mocht je Google Assistent dus al eerder opgezet hebben, dan zul je geen coupon ontvangen.

Mocht je de coupon niet ontvangen hebben, dan kan je het beste contact opnemen via de support kanalen, met het liefst ook een diagnose van de Sonos installatie meegezonden.

 

"Mocht je Google Assistent dus al eerder opgezet hebben, dan zul je geen coupon ontvangen."

dat staat niet in de actie mail, en is dat ook het geval als je op b.v. een sonos one wel google assistence al had geinstalleerd en nu dat op de beam n.a.v. email ook installeert ? 

Heb mijn tekst die je quote iets aangepast.

Om hier aan toe te voegen, je hebt dus al het Google account aan een One gekoppeld gehad, waarin je geen coupon zal ontvangen als je dit zelfde account alsnog ook aan de Beam zal toevoegen.

Je Google account is dus al opgezet geweest.

Het gaat om de aller eerste activatie welke via de Beam word gedaan.

Badge

in de actiemail staat:

"installeer de Google Assistent op je Sonos Beam en ontvang tijdelijk een Google Chromecast gratis.* 

*Aanbieding loopt tot 12 november 2019. Binnen 24 uur nadat de Google Assistent is geïnstalleerd op Beam wordt er een actiecode gestuurd naar het e-mailadres dat aan je Sonos-account is gekoppeld. "

 

Nergens worden andere voorwaarden aangegeven zoals dat je niet in aanmerking komt indien je al op een andere speaker google assistent hebt geinstalleerd.  Ik heb voldaan aan de voorwaarden: geïnstalleerd op de Beam en voor 12 november 2019 geïnstalleerd. Dus sonos, gewoon je belofte nakomen en de actiecode versturen !

Reputatie 7
Badge +2

Mocht je de coupon niet ontvangen hebben, dan kan je het beste contact opnemen via de support kanalen (email/facebook), met het liefst ook een diagnose van de Sonos installatie meegezonden.

Refereer toch even aan mijn eerder beschreven tekst.

Badge

ik heb m’n “klacht” bij support neergelegd. Als bovenstaande klopt dat als je Google Assistent eerder geïnstalleerd had niet in aanmerking komt had dit beter vermeld moeten worden. Ik heb trouwens de voorwaarden die Sonos in de mail had staan evenals de aanvullende voorwaarden van Google waar ook vanuit de promomail naar verwezen wordt doorgelezen maar nergens wordt dit voorbehoud gemaakt.

bovendien lijkt me dat als sonos/Google kunnen zien dat je Google assistent niet actief hebt en ook blijkbaar kunnen zien dat je dit eerder wel had en op basis daarvan bepalen dat ik nu niet in aanmerking kom voor de gratis chromecast ze mij (en anderen in dezelfde situatie) die mail nooit hadden moeten sturen. 
dan is het gewoon een flauwe manier om Google assistent “zieltjes” te winnen. En dat werkt dan averechts. Dan krijg je alleen maar irritatie bij diegenen die zijn blij gemaakt met een dode mus. Alleen al uit principe zou ik dan net zo hard Google assistent er weer afgooien. Resultaat: onder deze groep geen extra Google assistent activaties maar wel teleurgestelde/geïrriteerde sonos klanten. Goeie actie!

zou je Google assistent ook via spraak weer kunnen deactiveren? Wat zou dan het commando zijn: Hey Google, you can go and deactivate yourself!? 
 

 ik heb nog geen inhoudelijke reactie van sonos gehad dus ik geef het nog het voordeel van de twijfel dat bovenstaande hopelijk niet het geval is.

Iemand die weet heeft of deze actie ook in België plaatsvindt? Ik heb een Beam, maar geen mail hierover ontvangen van Sonos. Alvast bedankt!

 
Badge

***update***
 

ik heb inmiddels netjes m’n code ontzettend van de Sonos customer support en de chromecast is gratis onderweg!

Ik heb de code ook gehad, maar weet niet hoe ik hem nu in kan wisselen ? Iemand een link ? 

Heb geen creditcard. 

Hulp gewenst :-) 

 

Alvast bedankt .

 

Groet

 

Ivo 

 

Reputatie 7
Badge +2

Op de volgende webpagina kan je de Chromecast kopen en ook de coupon invoeren bij het doorlopen van de stappen.

 

Oké Tim, bedankt voor je reactie. alleen hoe rond je de bestelling af zonder credit card ?

 

Want ik kan niet door zonder credit card. 

Badge

Ik vraag mij hetzelfde af. Ik heb ook Google assistent geinstalleerd op sonos (beam) en nar rui 24u ook geen code nog. 

Ik ben inmiddels ook goed door support van Sonos geholpen en chromecast is on it’s way.

Thx Tim S

Reputatie 7
Badge +2

Oké Tim, bedankt voor je reactie. alleen hoe rond je de bestelling af zonder credit card ?

 

Want ik kan niet door zonder credit card. 

Als dat een vereiste is van Google, dan is daar mogelijk geen weg omheen, misschien dat Google je hier een beter antwoord op kan geven.

Verder zouden er geen kosten naar voren komen, als creditcard de enige optie is tot verificatie, dan zou je deze na je aankoop ook weer moeten kunnen verwijderen.

Das waar ! Ga ik zeker proberen! Bedankt voor je reactie !

Badge

De creditcard is puur voor de verificatie maar wordt niet belast.