Beantwoord

sonos als standaard muziek instellen in google home

  • 17 November 2019
  • 6 reacties
  • 4286 Bekeken

Ik heb in de keuken een google next hub en een set sonos speaker Play:1) . Ik zou graag in de properties van de google nest hub in de google home app de sonos speakers als standaard voor muziek willen instellen. Alleen zie ik de sonos speakers niet terug in de app dus kan ze ook niet selecteren. Ik zie wel andere devices  van google .

 

achtergrond: speel muziek zorgt dat de muziek afspeelt op de sonos ipv op de google hub.

voor de duidelijkheid: speel muziek af op sonos keuken werkt wel.


 

icon

Beste antwoord door Hamster 18 February 2020, 22:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Helaas kan je de Sonos speakers niet instellen als standaard voor muziek.

Dit kan alleen bij speakers waar chromecast ingebouwd zit.

Ik raad je aan om de volgende pagina van google hierover te lezen.

Hoe kan ik nu een nummer af laten spelen via spotify op de sonos play1? In de sonos app is spotify gedefinieerd en in de google home app als service


als ik zeg:

hey google speel david guetta af via spotify op sonos keuken dan gaat ie elke keer david guetta afspelen op de google hub.

 

heb wat varianten gebruikt maar tot nu toe nog niet gelukt.

 

 

graag een adviesje nu je de default muziek niet kunt instellen

 

Reputatie 7

Heb je GA ook op de Sonos toegevoegd als spraakservice?

N.B. Je kamers in GA en Sonos mogen niet dezelfde naam hebben.

Bedankt voor je reactie . Het lijkt erop dat ik GA nog niet toegevoegd heb omdat ik deze nog niet bij de “stem” service terug zie.  Heb het geprobeerd maar de app zegt dat het goed gegaan is maar zie nog steeds niets bij stem service in de sonos app terug komen. Ik ga de komende week nog verder experimenteren.

Reputatie 7
Badge +2

Hey Renevk,

Loop je nog tegen de problemen aan omtrent het koppelen van GA op je Sonos?

Reputatie 1
Badge +1

Goed nieuws!

Met de laatste updates van SONOS en Google Home is het nu mogelijk om een SONOS speaker als standaard speaker te kiezen binnen de Google Home app :-)