Vraag

Google Assistent reageert traag

  • 4 December 2020
  • 8 reacties
  • 873 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen reageert Google Assistent via de Arc erg traag. Tot wel 20 seconden na spraakoproep.

Hij doet het wel maar dit is sinds het opnieuw installeren op een nieuw routersysteem. De TP Link Deco M5.

Wat kan dit zijn?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Sonos en dit soort systemen is geen goede combi. Ik zou een bedrade installatie overwegen; eventueel een Boost.

Hoi 106rallye,

Bedoel je Sonos en TPLink? De Arc is bedraad, dus daar kan het toch niet aan liggen.

 

Reputatie 7

Tja, Dat kon ik uit jouw vraag niet halen. Waarop heb je de Arc aangesloten? Je router of één van de TP links? 

Reputatie 5
Badge +3

Sonos en dit soort systemen is geen goede combi. Ik zou een bedrade installatie overwegen; eventueel een Boost.

Het is mij niet bekend dat mesh-systemen een probleem met Sonos veroorzaken. Professionele systemen zoals Ubiquiti en Aruba vereisen wat extra instellingen maar de consumentenproducten als Deco, Velop en Orbi kan ik geen standaard problemen mee.

Reputatie 7

Ik lees in ieder geval wel dat wat extra aandacht vereist is bij een mesh systeem, zie WiFi Versterkers i.c.m. volledig draadloze Sonos installatie. | Sonos Community

Reputatie 5
Badge +3

Ik raad in bijna elke situatie aan om het hoofdapparaat van het mesh-systeem bekabeld aan te sluiten, en soms ook om de modem/router in ‘bridge mode te zetten’. Dit is geheel afhankelijk van de rest van het netwerk.

Maar goed Frank, is dit een verklaring dat er een extra responstijd optreed van 20 seconden?

lijkt mij niet normaal toch?

Hoofd mesh 1e verdieping is bedraad via aansluiting in de muur die rechtstreeks op de modem aangesloten is in de meterkast. Rest zoals arc is verbonden met een Lan verdeler die op de hoofdmesh is aangesloten. Google assistent op arc heeft voor die tijd altijd goed gewerkt had alles hiervoor op een tp link router aangesloten net als de Mesh nu.