Beantwoord

Apple Music control with Google Assistant

  • 17 October 2019
  • 5 reacties
  • 1028 Bekeken

Badge

Hi,

I’m trying to start playing music from Apple Music with voice control, But I’m struggling a bit. I don’t have Spotify, but I want to say stuff like “OK Google, play Ed Sheeran” and that it uses Apple Music. Is this possible?

Thanks,

Kevin

icon

Beste antwoord door Difke 17 October 2019, 12:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Apple Music kan je enkel afspelen via AirPlay2, niet via de GA.

Badge

Hi @Difke,

Niet in de gaten gehad dat het forum Nederlands was. Bedankt voor je antwoord, weet je hoe dat met Alexa zit en of ik met Google Assistant misschien een eigen API in Home Assistant kan aanspreken die de aansturing doet?

Thanks,

Kevin

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Kevin.

Via Alexa heb ik ook geprobeerd maar dan moet je je Amazon account ook op US zetten dacht ik, dan zie je pas Apple Music staan in de lijst. Als je Sonos skill  wil linken merk je dat Apple het niet toelaat wegens beveiliging, misschien omdat je Apple account op Nederlands staat, weet het niet zeker.

Nu doe ik het gewoon maar via AirPlay2.

Meestal speel ik muziek via de HomePods met Siri en gebruik ik Sonos alleen voor tv en films.

Reputatie 1
Badge +1

Gisteren een Sonos move aangeschaft (top ding trouwens). Het is mijn eerste Sonos met microfoon en was dus ook enthousiast om de GA te gebruiken. Tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik berichten uit februari 2019 tegen dat apple music in de lijst zou staan met muziekservices. Het is helaas weer uit de lijst met services verwijderd.

Is er nog nieuws over of dit nog wordt toegevoegd? Hoewel ik apple music een top service vind, vind ik het wel lastig dat de toegankelijkheid minder is. Bijvoorbeeld de koppeling met google assistant.

Chris

Reputatie 7
Badge +2

Gisteren een Sonos move aangeschaft (top ding trouwens). Het is mijn eerste Sonos met microfoon en was dus ook enthousiast om de GA te gebruiken. Tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik berichten uit februari 2019 tegen dat apple music in de lijst zou staan met muziekservices. Het is helaas weer uit de lijst met services verwijderd.

Is er nog nieuws over of dit nog wordt toegevoegd? Hoewel ik apple music een top service vind, vind ik het wel lastig dat de toegankelijkheid minder is. Bijvoorbeeld de koppeling met google assistant.

Chris

Kan ‘t mis hebben, maar volgensmij geeft de Google Assistent app de Apple Music weer als muziek service, als je het vanuit een IPhone of IPad de Google Home of Assistent app zou openen, ook moet de Apple Music app op het toestel staan.

 

ps: nog even navraag gedaan, als je ‘t op deze manier zou koppelen, kan je via Google alleen de Apple Music op je telefoon/tablet laten afspelen, niet op Sonos.