Skip to main content
Beantwoord

Sonos ZP90 reset niet meer

Hoi,

Aangezien ik problemen had met de weergave (stotterend geluid), dacht ik een en ander maar geheel opnieuw te configureren, dus mijn App gereset op mijn Samsung ….. maar mijn ZP90 wil niet meer resetten. Van alles al geprobeerd, maar met de Play/Pause ingedrukt brandt het lampje af en toe helemaal niet meer en af en toe knippert het een hele lang tijd alleen wit, maar nooit oranje, laat staan groen. Heb ook met/zonder netwerkkabel aangesloten geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@pkiemedia , welkom in de Sonos Community!

Had je reeds contact met onze collega’s van de technische support? Zij kunnen een diagnose maken en real-time meekijken om je zo verder te kunnen helpen. 😄

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 24 maart 2025

Hé ​@pkiemedia , welkom in de Sonos Community!

Had je reeds contact met onze collega’s van de technische support? Zij kunnen een diagnose maken en real-time meekijken om je zo verder te kunnen helpen. 😄

pkiemedia schreef:

Hoi,

Aangezien ik problemen had met de weergave (stotterend geluid), dacht ik een en ander maar geheel opnieuw te configureren, dus mijn App gereset op mijn Samsung ….. maar mijn ZP90 wil niet meer resetten. Van alles al geprobeerd, maar met de Play/Pause ingedrukt brandt het lampje af en toe helemaal niet meer en af en toe knippert het een hele lang tijd alleen wit, maar nooit oranje, laat staan groen. Heb ook met/zonder netwerkkabel aangesloten geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Hallo pkiemedia, Ik heb exact hetzelfde probleem maar heb nog geen contact gehad met de helpdesk. Al een oplossing gevonden?

• Novice
  • 6 april 2025

Ook hier recent ditzelfde probleem.

Het reset lampje vooraan blijft uit.

achteraan blijven de internet poorten branden ,dus de voeding van het apparaat werkt nog.

apparaat enige tijdvan de netstroom halen ,terug inpluggen en de reset knop ingeduwd houden voor 15 seconden…de reset procedure werkt niet ,het lampje begint niet te knipperen .Het lampje blijft volledig gedoofd.Het licht gewoon niet meer op…

Heb nog 4 play one speakers ,die werken perfect.

maar de ZP-90 ,die mijn externe stereo set van streaming moet voorzien blijft dood.

dus erg graag enige feedback mochten er oplossingen zijn .

Alvast bedankt!

Ik heb afgelopen vrijdag een uur getelefoneerd met Sonos Support. De conclusie die werd getrokken is dat de ZP90 van mij defect is. Helaas moet ik het daar mee doen. 

• Novice
  • 7 april 2025

Bedankt voor de feedback.

Er zal enkel een oplossing kunnen worden voorzien als het bvb netwerkprobleem is.

Ik stel me enkel nog de vraag of dit een softwareprobleem is (heeft sonos de zpees bvb geblokkeerd ).

Als het hardware is dan moet hij binnen ter herstelling .Heb dit online al eens opgezocht en voor de zp 90 was dit een vaste prijs van boven de 100 euro.

Een nieuwe sonos streamer,dan kom je bij de port ,die kost €399.Ik denk dat er zelfde kwalitatief eindresultaat kan bekomen worden goedkoper.Ik kijk dan naar de WiiM pro plus bvb (€250)

Maar dan zit je natuurlijk in een ander eco systeem.

Hoi allemaal, excuus voor de wellicht wat late reactie, maar er heeft zich onlangs nog een euvel voorgedaan hier 😏 ….. onze 13 jaar oude Samsung TV heeft het begeven …… vandaag een nieuwe LG OLED opgehangen en maar gelijk daarbij een Sonos Arc-Ultra aangeschaft, dan hoeft die ZP90 ook niet meer gerepareerd te worden, omdat die Arc-Ultra een bestaand Bose 3-2-1 systeem vervangt, waarop die ZP90 was aangesloten (was ook alweer ruim 10 jaar oud).

Overigens is er een mogelijkheid om een ZP90 voor een vast bedrag te laten repareren door Isonatec (geen idee of dat ik hier noemen kan/mag).

• Novice
  • 7 april 2025

Bedankt voor de reply!

Die reparatie van de ZP90 vind ik wel erg duur,zeker gezien het een toch al gedateerd toestel betreft.

Proficiat met de aankoop van je nieuwe sonos ultra soundbar!Ik veronderstel dat je intresse vooral uitgaat naar films kijken ?Ik las dat de soundbar ook een streamer is ,maar ik zie geen verdere aansluitingen naar een externe set toe .geen analoge of digitale coax aansluitingen zoals de ZP90.

Enkel hdmi om je tv aan te sluiten …

Daar ik zelf een dedicated stereo set heb om mijn muziek weer te geven zoek ik echter naar een toestel dat ik kan aansluiten op deze set.En ik ben niet meer zo overtuigd om binnen de sonos family te blijven (zonder afbraak te willen doen aan hun degelijke producten ).Ik probeer steeds te kijken naar prijs/eindresultaat (uiterlijke bouwkwaliteit is niet zo belangrijk voor mij) en dan zijn er vandaag budgetvriendelijker oplossingen .Zeker ook naar bediening toe…

In ieder geval weet ik nu dat de ZP90 defect is …

Nog een vraagje...heb je de ZP90 kunnen inleveren bij de zaak waar je de sonos soundbar hebt gekocht?Want er is toch een inruilactie dacht ik waarbij je korting kan krijgen op een nieuw sonos product ?

Hey Gegri, nee, ZP90 niet ingeruild en idd, de Arc Ultra heeft géén digitale en/of analoge outputs, daar is ie natuurlijk ook niet voor gemaakt, om aangesloten te worden op een dedicated stereo systeem. Daarvoor zou je een Sonos Port moeten nemen, mits je bij Sonos zou willen blijven. Ik heb in het verleden ook diverse budgetvriendelijke oplossingen in huis gehad, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het gemak, de snelheid en betrouwbaarheid van draadloze muziekoverdracht via Sonos mij al jarenlang charmeert. In mijn werkkamer heb ik een Ikea Symfonisk paneelspeaker hangen en in onze slaapkamer staat (ook van Ikea) een Symfonisk lampspeaker. Beide hebben ook een Sonos "interieur” en werken naad- en probleemloos samen met elkaar. Nee, ik heb géén aandelen Sonos of zoiets, maar ik ben sinds 2003 Sonos gebruiker, toen nog met een ZP80, analoog aangesloten destijds op een Burmester 032 versterker met Quadral Vulkan MKV transmissielijn speakers. En bediend vanaf een CR100 controller (er was nog géén App). Later is er een Stello DAC tussen de ZP80 en de Burmester gekomen, die het niveau nog verder optilde. Uiteraard NIET te vergelijken met de eerder genoemde Ikea speakers, maar het genot en de eenvoud van muziek zoeken, afspelen enzovoorts is gebleven.

Excuus voor deze enigszins off-topic reactie, maar ik wilde dat hier gewoon met je delen. Succes met je zoektocht naar een andere oplossing voor jouw dedicated stereo systeem, ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk gaat worden. Laat het gerust weten.

• Novice
  • 8 april 2025

@pkiemedia ,bedankt voor je feedback!Erg leuke stereo set had je toen (of heb je mss nog ergens?) staan!

Dat is zeer zeker erg deftig matetiaal dat je muzikale beleving toch naar een hoger niveau tilt in vgl met de sonos.

Heb zelf ook 4 play 1s staan (keuken en haardplaats),en die geven zeker mooi weer,maar voor echte muzikale beleving ga ik toch voor men hoofdset zitten.Het staat eigenlijk los van het sonos systeem(het hoeft niet allemaal tegelijk te spelen),en kan eigenlijk eender welke streamer implementeren.Ik sluit hem aan op de dac van men voorversterker.

Advanced acoustic mpp 506 da vv + Niko Alpha VI ev+ audiostatic DS electrostaten.

Nu net nog een nieuwe streamer ertussen en we kunnen weer :-)

Ben er nog niet uit ,even alles op een rijtje zetten…

106rallye

De upgrade korting krijg je bij Sonos. Als je kijkt op je profiel en dan “Upgrade” kun je zien hoeveel korting je krijgt op een nieuwe speaker of set. Zie https://www.sonos.com/en-us/myaccount/user/offers/upgrade. Je hoeft je oude speaker niet terug te sturen. Als het goed is zou je met een SP90 30% korting op een Port krijgen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen