Sinds enkele dagen kan ik mijn afspeellijsten, gemaakt in Sonos, met als bron Spotify, niet meer afspelen op welke Sonos speaker dan ook.
Bij het kiezen van een afspeellijst, stopt de muziek die op dat moment wordt afgespeeld (bijv. een radiostation), maar de afspeellijst speelt vervolgens niet af, met de foutmelding:”Time-out bij het maken van een verbinding”.
Opnieuw koppelen van Spotify aan Sonos werkt niet, router herstarten eveneens niet, Spotify opnieuw autoriseren ook niet, etc. Een enkele opgezocht nummer in de Sonos app, vanuit Spotify werkt wel, ook afspeellijsten met YouTube Music als bron zijn geen probleem.
Vandaag heb ik 1,5 uur zeer uitgebreide en fijne ondersteuning gehad van Sonos Support, helaas zonder resultaat. Mijn case ligt nu bij de techneuten van Sonos, kijken of dit iets oplevert.
Wel liet men voorzichtig doorschemeren dat de huidige problemen met afspeellijsten in de nieuwe app, zoals het ontbreken van aanpassingen en aanmaken van afspeellijsten, wellicht helemaal niet meer terugkomt als optie, zoals dit voorheen wel altijd mogelijk was.
Men adviseerde mij om nieuwe afspeellijsten in Spotify te maken en die via de Sonos app of rechtstreeks via de Spotify app af te spelen.
Ik ben benieuwd. Ikzelf zie m.n. een conflict tussen het opvragen van nummers (uit Spotify) vanuit de Sonos afspeellijsten nu als enige, niet oplosbaar probleem.
Verder werkt mijn systeem, ook na de overgang naar de nieuwe app, goed stabiel.
Iemand anders die soortgelijke ervaringen/problemen heeft?