Skip to main content
Beantwoord

Problemen met Sonos app en verbinding 'Niet verbonden' en 'Geen producten gevonden'

• 5 februari 2025
  • 6 reacties
  • 224 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ondervinden nog meer mensen op dit moment problemen met de Sonos app? 

Hij vindt bij mij vanmiddag ineens geen producten meer en zegt ook niet verbonden te zijn. App geeft aan dat mijn systeem niet op het Wifi netwerk wordt gevonden.

Na Sonos One terug gezet te hebben naar fabrieksinstellingen kan ik deze ook niet meer aan mijn systeem toevoegen en zegt dat mijn mobiele apparaat niet met hetzelfde netwerk is verbonden, maar wat wel zo is.

Maar mijn andere producten laat hij ook niet meer zien (Playbar en andere One).

Stekkers uit de One al gehaald (en eentje dus terug naar fabrieksinstellingen) en router ook uit en weer aan gezet.

Lijkt allemaal niet te helpen.

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@Rene Meijers , welkom in de Sonos Community!

Over het algemeen raden we af om - als eerste troubleshoot - de Sonos speakers te resetten, tenzij Sonos support je uitdrukkelijk vraagt om dit te doen.
In eerste instantie raden we aan om even de app te resetten, of de router.

Doet het probleem zich nog steeds voor en zo ja: nam je in de tussentijd al contact op met onze collega’s in support? Anders kan je ze alsnog contacteren via de contactpagina hier.

Hopelijk helpt dit. 😄

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

6 Reacties

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 45 reacties
  • 7 februari 2025

Hé ​@Double U endy ,

Eerst en vooral: welkom in de Sonos community! 🙌

Wat betreft het issue dat je beschrijft: 

• Heb je onlangs iets aan jouw Sonos systeem veranderd? Zo ja: wat?
  • Werkt een ander telefoon of tablet nog wel?
  • Heb je de router al eens opnieuw opgestart?

Hopelijk lukt het ons zo om te vinden wat het probleem veroorzaakt voor je. 😄

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • 1 reactie
  • 15 februari 2025

Hallo Astrid,

Excuus voor mijn late reactie. 

Inmiddels werkt alles weer.

Ik had niets veranderd aan de instellingen. Had de router ook al opnieuw opgestart. 

Ook een andere telefoon werkte het niet. 

Uiteindelijk de volgende dag wederom geprobeerd alles opnieuw in te stellen dat lukte uiteindelijk wel, gelukkig. Wel heel vreemd allemaal. Ik blijf het apart vinden. Voordeel is wel dat de Sonos app iets sneller (of beter gezegd iets minder traag) lijkt te reageren dan voor het verbindingsprobleem.

• Novice
  • 1 reactie
  • 17 februari 2025
Double U endy schreef:

Hallo allemaal,

Ondervinden nog meer mensen op dit moment problemen met de Sonos app? 

Hij vindt bij mij vanmiddag ineens geen producten meer en zegt ook niet verbonden te zijn. App geeft aan dat mijn systeem niet op het Wifi netwerk wordt gevonden.

Na Sonos One terug gezet te hebben naar fabrieksinstellingen kan ik deze ook niet meer aan mijn systeem toevoegen en zegt dat mijn mobiele apparaat niet met hetzelfde netwerk is verbonden, maar wat wel zo is.

Maar mijn andere producten laat hij ook niet meer zien (Playbar en andere One).

Stekkers uit de One al gehaald (en eentje dus terug naar fabrieksinstellingen) en router ook uit en weer aan gezet.

Lijkt allemaal niet te helpen.

Hier precies het zelfde probleem en komt regelmatig voor zonder dat ik iets aan de opstelling, instellingen of netwerk heb veranderd! Na het opnieuw opstarten van router, switch en wifi ziet hij mijn systeem weer wel, maar ook niet altijd. Ik heb mijn hele huisnetwerk later controleren door een professioneel bedrijf omdat ik dacht dat het aan mijn netwerk lag, maar die konden geen storingen in mijn netwerk vinden. Ik word er moedeloos van en overweeg die dingen de deur uit te gooien en voor een ander merk te kiezen.

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 45 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Over het algemeen raden we af om - als eerste troubleshoot - de Sonos speakers te resetten, tenzij Sonos support je uitdrukkelijk vraagt om dit te doen.

Doet het probleem zich nog steeds voor en zo ja: nam je in de tussentijd al contact op met onze collega’s in support? Anders kan je ze alsnog contacteren via de contactpagina hier.

Hopelijk helpt dit. 😄

Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025
Astrid L schreef:

Hopelijk helpt dit. 😄

Wat betekent het als je de app reset? Moet je dan alles opnieuw installeren en raak je instellingen kwijt?

106rallye
  • 8382 reacties
  • 4 maart 2025

Nee, de app is enkel een afstandsbediening voor het systeem. Als je de app reset gebeurt er niets met je systeem.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen