Skip to main content
Beantwoord

mixcloud werkt niet

Forum|alt.badge.img

Sinds gisteren speelt de muziek van Mixcloud niet meer via Sonos. De lijsten en songs zijn aanklikbaar, maar de teller blijft op 0 seconden hangen en er gebeurt niks. Met alle lijsten/songs. Heel vreemd. Graag hulp!

Beste antwoord door Wijnand F

Wijnand F schreef:

Bij mij werken de meeste shows weer. 
Luister vaak naar TAO lounge en die werkt nog niet vanwege ‘onjuist gecodeerd’. 

Door de Sonos playlist te wissen en opnieuw aan te maken vanuit Mixcloud werkt deze ook weer. 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

106rallye

Bij mij doet Soundcloud het, dus niet iedereen heeft hier last van. Heb je je router en apparaten al eens opnieuw opgestart? Soundcloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 14 februari 2025

Dank voor je bericht. Het gaat om MIXCLOUD, bij SOUNDCLOUD werkt het bij mij ook.

App is opnieuw geïnstalleerd, mocht niet baten. 

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 14 februari 2025

En na ruim 24 uur is het probleem opgelost 

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 14 februari 2025

Te vroeg gejuicht. Probleem treedt weer op

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 14 februari 2025

Mixcloud geeft aan dat zij het issue kennen en er aan werken. Was SONOS maar zo open. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • 14 februari 2025

Mixcloud app heeft wel vaker problemen

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 14 februari 2025
Wijnand F schreef:

Mixcloud geeft aan dat zij het issue kennen en er aan werken. Was SONOS maar zo open. 

Misschien was/is het Sonos nog niet bekend en zit het probleem bij Mixcloud.

Normaal gesproken wordt het gewoon gemeld op https://status.sonos.com

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 14 februari 2025
Erooij schreef:
Wijnand F schreef:

Ik snap de goede bedoelingen, maar zodra iemand het probleem meldt bij Sonos, weet Sonos dat er een probleem is. En naar elkaar wijzen, Sonos naar de service (I.c. Mixcloud) of andersom lost ook niet zoveel op. 

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 14 februari 2025
Wijnand F schreef:
Erooij schreef:
Wijnand F schreef:

Ik snap de goede bedoelingen, maar zodra iemand het probleem meldt bij Sonos, weet Sonos dat er een probleem is. En naar elkaar wijzen, Sonos naar de service (I.c. Mixcloud) of andersom lost ook niet zoveel op. 

En blijkbaar is mijn melding én de melding van Mixcloud niet voldoende om ‘Sonos status’ aan te passen. Want daar keek en kijk ik steeds op. Dat vind ik minder transparant van Sonos. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 15 februari 2025

Hoe heb je dit dan gemeld bij Sonos? Hier melden heeft geen zin wanneer je Sonos wilt bereiken, dit betreft een gebruikersforum waar Sonos niet actief deelneemt.

Ik verwacht ook niet dat er geacteerd kan worden op één melding, dat zullen er toch vele moeten zijn wil men hier aandacht aan kunnen besteden. 
Je weet ook niet wat Mixcloud met het probleem gedaan heeft, mogelijk is het een intern probleem wat zij helemaal niet bij Sonos gemeld hebben. 
Heb je ergens gelezen dat Sonos en Mixcloud naar elkaar wijzen?

106rallye

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 19 februari 2025

Nog geen oplossing, dus wie een idee heeft ….

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 20 februari 2025

Hé ​@Wijnand F , dankjewel om dit onder onze aandacht te brengen!

Onze collega’s zijn dit probleem aan het onderzoeken. 😄

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 20 februari 2025

Antwoord van Mixcloud:

Hi there, 

Thanks for your patience.

We’re aware that some users who previously accessed Mixcloud via Sonos are now unable to do so following a recent update. Based on our findings, this issue appears to be related to Sonos devices that no longer receive software updates, as Sonos has chosen to end support for them.

Unfortunately, since we don’t manufacture Sonos devices, we’re unable to provide further assistance. We recommend reaching out to Sonos Support for more information on device compatibility and possible solutions.

We’re sorry for any inconvenience this may cause, and we appreciate your understanding.

Thanks,

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 20 februari 2025

Begrijp ik nu goed uit dat verhaal dat er een update is geweest bij Mixcloud, waarna het niet meer werkt?

Ik heb recent niets gelezen over hardware bij Sonos welke niet meer ondersteund wordt. Bovendien heeft het wel gewerkt. Mixcloud geeft aan dat deze hardware niet meer geüpdatet wordt, dus waarom werkt het dan nu niet meer.

Ook vreemd dan dat andere zaken wel werken wanneer iets niet meer ondersteund wordt. Gevoelsmatig maakt Mixcloud zich er erg makkelijk vanaf. Hopen dat Sonos het beter oppakt.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 20 februari 2025

Ja, eens. Hoewel ik nu ook niet meer zo goed weet. 

106rallye

En bovendien zijn er geen Sonos speakers die geen updates meer krijgen…….

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 21 februari 2025

De vraag is: wat nu te doen. Hebben jullie een idee?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 21 februari 2025

@Astrid L geeft aan dat Sonos het aan het uitzoeken is. Wellicht heeft zij nog info.

Het vervelende is dat Sonos wel een site heeft waar verstoringen gemeld worden, maar dat geldt alleen voor algemene storingen volgens mij. Indien een beperkte groep last heeft wordt dat niet genoemd.

Het zou echt een enorme winst zijn wanneer daar alles waar nog een onderzoek naar loopt wordt vermeld. Dan weten wij als gebruikers tenminste waar we aantoe zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 22 februari 2025
Astrid L schreef:

Hé ​@Wijnand F , dankjewel om dit onder onze aandacht te brengen!

Onze collega’s zijn dit probleem aan het onderzoeken. 😄

Ben benieuwd, zeker nu Mixcloud naar Sonos wijst. 

Hallo allemaal, ik ervaar hetzelfde. En ben bang dat de prioriteit niet hoog meer is voor Sonos. De producten die op de S1 app werken zijn ongeveer 10 jaar oud en Sonos heeft al vaker aangegeven hier geen nieuwe software voor te ontwikkelen... 

Ik blijf hopen en het volgen. Tot die tijd maar luisteren op de bluetooth speaker

106rallye

Tja. Dit lijkt toch echt iets dat Mixcloud heeft aangepast. Sonos verandert immers niets meer aan S1….. de strofe “following a recent update” kan ook een Mixcloud update zijn?

Edit: https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/mixcloud-not-playing-through-sonos-6927232/index2.html

Mixcloud heeft S1 opgegeven.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 26 februari 2025
106rallye schreef:

Tja. Dit lijkt toch echt iets dat Mixcloud heeft aangepast. Sonos verandert immers niets meer aan S1….. de strofe “following a recent update” kan ook een Mixcloud update zijn?

Edit: https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/mixcloud-not-playing-through-sonos-6927232/index2.html

Mixcloud heeft S1 opgegeven.

Heb je een idee om dit aan te pakken?

106rallye

Het citaat van Mixcloud goed lezend is er misschien nog ruimte dat het ooit wel weer gaat werken:

“At this time, Mixcloud only supports S2 devices and may support earlier models that still receive software updates from Sonos.

I can't say for sure if future updates to our app will make it possible on other devices, but I recommend keeping an eye on the app store for updates when possible.”

Maar over naar S2 als het kan geeft je meer garanties.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 26 februari 2025
106rallye schreef:

Het citaat van Mixcloud goed lezend is er misschien nog ruimte dat het ooit wel weer gaat werken:

“At this time, Mixcloud only supports S2 devices and may support earlier models that still receive software updates from Sonos.

I can't say for sure if future updates to our app will make it possible on other devices, but I recommend keeping an eye on the app store for updates when possible.”

Maar over naar S2 als het kan geeft je meer garanties.

Oké, ik gebruiK nu alleen een Connect als streamer. Dan is Port de s2 vervanger, toch?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen