Skip to main content
Vraag

Volume line-in erg zacht.

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb nu al enige tijd een platenspeler (https://www.sonos.com/nl-nl/shop/pro-ject-t1-phono-sb-turntable) alleen blijft het volume wel een vervelend ding. In de instelling staat deze op "Volume van bron → Niveau 10 Hoog" en dan nog moet het volume van de speaker wel twee keer zo hoog worden gezet als bij elke willekeurige andere bron. Dus bij schakelen naar bijvoorbeeld radio staat het volume mega hard.

is hier een oplossing voor van Sonos??

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

14 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • 1303 reacties
  • 7 april 2023

Controleer allereerst alle verbindingen. Verifieer daarna of de switch op de draaitafel op LINE OUT is gezet, niet op PHONO OUT.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 7 april 2023

Allemaal al gedaan ook de helpdesk gesproken en die weten het ook niet. Instellingen staan goed alleen geluid is erg zacht

Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • 1303 reacties
  • 7 april 2023
royslond schreef:

ook de helpdesk gesproken en die weten het ook niet.

Dat is onacceptabel. De Sonos helpdesk-medewerkers moeten je kunnen helpen.

106rallye
  • 8384 reacties
  • 7 april 2023

Ik heb op het engelstalige forum gelezen dat van sommige platenspelers ook het versterkte signaal erg weinig vermogen heeft. Je zou eens kunnen proberen de platenspeler op phono zetten en het met een echte voorversterker te doen.

• Novice
  • 2 reacties
  • 28 augustus 2023

Bij mij ook nog steeds vrij zacht geluid op mijn Five. Switch staat op LINE OUT. Iemand met een oplossing? 

106rallye
  • 8384 reacties
  • 29 augustus 2023
106rallye schreef:

Ik heb op het engelstalige forum gelezen dat van sommige platenspelers ook het versterkte signaal erg weinig vermogen heeft. Je zou eens kunnen proberen de platenspeler op phono zetten en het met een echte voorversterker te doen.

Al geprobeerd?

• Novice
  • 2 reacties
  • 29 augustus 2023

Nog niet. Heb geen losse versterker atm. Had deze set juist aangeschaft vanwege het minimalisme. En beperktheid van het aantal kabels.

• Junior
  • 6 reacties
  • 31 augustus 2023

Bij sommige platenspelers, moet het geluid worden voor-versterkt. Ik gebruik hiervoor een PP400. Kleine voorversterker die je kan wegwerken achter de box. Kost je 30 euro en het werkt perfect.

https://www.thomann.de/nl/behringer_pp400.htm

Of je neemt een platenspeler waar de voorversterker is ingebouwd.

106rallye
  • 8384 reacties
  • 31 augustus 2023

De platenspeler @GVT68 is voorzien van een interne voorversterker, die dus mogelijk niet sterk genoeg is…….

• Novice
  • 3 reacties
  • 8 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Lijkt geen oplossing voor te zijn. De duurste set Sonos Five plus platenspeler. Is gewoon schandalig. Geluid start ook niet direct aan het begin van de plaat. Is zijn prijs absoluut niet waard. Schandalig.

• Novice
  • 3 reacties
  • 8 maart 2025

Koop gewoon een platenspeler met versterker en alles is voor minder dan de helft van het geld perfect.

106rallye
  • 8384 reacties
  • 9 maart 2025

@MarcelvH Ik begrijp je opvolgende berichten niet helemaal. Heb je nu wel of geen probleem? Of heb je binnen een uur de oplossing gevonden?

• Novice
  • 3 reacties
  • 9 maart 2025

Nee, probleem bestaat nog steeds. Sterker nog. De eerste tonen van een nieuwe plaat worden niet gehoord, ook niet te zacht. De Five lijkt wel telkens eigener beweging uit te schakelen als er even geen input is via de line-in omdat je een plaat wisselt op de platenspeler. Verder is het geluid zelfs als alles op 100% staat nog veel te zacht. Met meerdere mensen in de kamer hoor je de Five zelfs niet eens meer, ook niet met ondersteuning van de twee andere Somos speakers die ik gestreamd heb en ook beide op 100% volume staan. Ik heb deze set juist bij Sonos gekocht vanwege de zgn eenvoud. Je vmag dan toch wel verwachten dat beide apparaten op elkaar zijn afgestemd.

106rallye
  • 8384 reacties
  • 9 maart 2025

Je bericht roept wat vragen op. Omdat je niet aangeeft wat je zelf eventueel al geprobeerd hebt kunnen sommige van deze vragen wellicht overbodig zijn:

1. Heb je de versterker van de van de platenspeler (welke) aan staan?
  2. Merk je verschil met als hij uit staat?
  3. Waarop staat het “Volume van de bron” in de instellingen van de Five?
  4. En de audiovertraging?
  5. Heb je de Five aangewezen als “Kamer voor automatisch afspelen”?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen