Sonos Connect hapert.


Ik heb een sonos systeem met 2 sonos connect:amp en 2 sonos connect.

Op één van de twee connects onderbreekt het geluid af en toe : valt uit en komt dan wat later terug; Als ik ze in groep zet is het altijd dezelfde die onderbreekt, de andere blijft gewoon spelen; ik heb de twee connects van plaats omgewisseld, en het is fysiek hetzelfde toestel dat onderbrekingen blijft hebben.

De vaste internetverbinding hangt aan één van die twee toestellen, maar dit is niet de factor.  Een van de twee vertoont onderbrekingen, waar hij ook staat, en of hij nu rechtstreeks aan het internet hangt of niet.

Ik heb reeds kanalenwissel gedaan maar dit verandert er niets aan.

Quid ?


16 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Graag help ik je verder met dit probleem. 

Wil je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

Mogelijk kunnen we je sneller helpen als je ons kunt bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
support.sonos.com

Badge

Een soortgelijke klacht heb ik ook op mijn connect. Haperend geluid. Diagnosenummer is 277446479 (zojuist verstuurd); enkele weken geleden met af en toe haperen begonnen. Inmiddels een soort van stoorzender, continu haperend. Resetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw aanmelden gaven geen verbetering. Graag advies wat te doen.

Beste,

ik heb een aantal sonos producten deels netwerk deel via de wifi…

sinds enige tijd hapert een connectbox  ..sterker nog hij geeft heel af en toe kortstondig geluid….

als ik heb harder of zachter doe (op de twee witte knoppen) reageert hij soms..

diagnostische info is verzonden

Het bevestigingsnummer is: 956526442…

ik hoor graag van een oplossing..

 

Frans van Belkum

[removed]

Reputatie 7

Zie hier mijn antwoord in je eigen topic: Connectbox werkt niet meer | Sonos Community

Ook hier raad ik je aan je GSM-nummer te verwijderen.

Reputatie 2

heb hetzelfde probleem, wat ik ook probeer, mijn connect blijft haperen, de overige speaker vertonen het probleem niet. diagnose net ingestuurd 1506173607

Reputatie 7

Je hebt ook een eigen topic aangemaakt zie ik: 

Zie mijn antwoord daar….

Badge

Geluid via mijn connect naar de receiver valt steeds weg, na jarenlang goed gewerkt te hebben, nu drama. De bridge staat er bedraad naast. Kanaal gewisseld, geen effect. Audiocompressie geprobeerd, geen effect. WiFi reset; geen verbetering. Diagnostische info verzonden onder nummer 273614643.  Hoor graag de oplossing. 

Reputatie 7

Gebruik van de Bridge wordt door Sonos inmiddels afgeraden. Deze werkt met een oude vorm van Sonosnet en, belangrijker, de voeding faalt (af en aan) van ouderdom. Dan krijg je de symptomen die jij beschrijft.

Als de Bridge toch naast de Connect staat, zou je ook de Connect kunnen bekabelen. Mocht dat niet gaan, dan eens proberen op de wifi.

Ik gebruik de connect en die heeft jaren goed gewerkt, maar sinds een tijd hapert hij elke 10 minuten. diagnosenummer is 1678395940.

hoor graag hoe ik dit kan oplossen

Reputatie 7

Voor een reactie op je  diagnose moet je even bellen met Sonos. Dat doen ze niet hier.

Voor hulp hier moet je met iets meer gegevens komen. Hoe ziet je netwerk eruit? Is er iets veranderd?

Dank je! Ik bel Sonos even

Dag, mijn sonos zp80 geeft geluid niet meer goed door aan mijn buitenluidsprekers. Internetverbindingen zijn prima. Externe versterker die ook prima werkt. Switchen van audiokwaliteit geprobeerd maar geen resultaat. Als ik met de volumeschakelaar speel dan komt er wel sporadisch geluid. Andere zones werken prima. Foutmelding /diagnostische code is: 350986491.

 

Graag hulp vanuit Sonos

Reputatie 7

Voor een reactie op je  diagnose moet je even bellen met Sonos. Dat doen ze niet hier.

Ik had voorheen dezelfde problemen met de Connect i.c.m. de Play-3. Uitvoerig contact met Sonos gehad, echter ze hebben het probleem niet opgelost. Voorts heb ik de Play-3 uitgewisseld een Play-1, die ik ook in huis had staan. Probleem opgelost. Na een jaar beginnen de problemen met haperen van de Connect zich opnieuw voor te doen, ook als ik de Connect alleen laat spelen. Ik heb sterk de indruk dat Sonos graag wil dat je gaat upgraden, met 30% korting. Dat ga ik zeker niet doen, want met nieuw uitgebrachte apparatuur beginnen genoemde problemen waarschijnlijk opnieuw. Als Sonos dit niet kan of wil oplossen, verdwijnt mijn apparatuur uiteindelijk in de vuilnisbak en zoek ik een alternatief.

Reputatie 7
Badge +3

En wie garandeert  je dat je dan niet tegen dezelfde problemen zult aanlopen?

Reputatie 7

Wat is dat toch met die samenzweringstheorieën?

Reageer