Vraag

Pioneer PLX-500 connected to connect:amp does not work


Hi,

I have a Pioneer PLX-500 turntable connected to my new connect:amp.

The Pioneer has a built in Phono amplifier, so there is no need for an extra pre-amplifier.

But i’m getting no sound out of the connect:amp or trough the line-in function on other sonos speakers.

I’ve tried a lot many settings but nothing works.

Anyone any tips to try?

Thanks!


12 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heb je alle aansluitingen goed gecontroleerd? Is het de Connect:Amp of de Amp?

Reputatie 7

De Connect:amp kan, afhankelijk van de generatie, alleen S1 zijn en de rest van je set up S2. Dan kun je hem niet verbinden met je nieuwere apparaten. Kan dat het geval zijn?

Het is een gloednieuwe connect:amp. Alle Sonos devices zitten op de S2. 

Ik kan de amp zien. Ik zie zelf dat de amp aangeeft dat de line in connected is. En wanneer ik de kabels eruit trek, zie je direct de status veranderen in disconnected.

Dus softwarematig heb ik het gevoel dat alles wel oke is.

De platenspeler heeft ook altijd aangesloten geweest op een receiver. Ook op Phono ingesteld en daar heeft hij altijd mooi gewerkt.

Reputatie 7

De Connect:amp is in 2019 vervangen door de Amp. Een gloednieuwe Connect:amp is dus minstens drie/vier jaar oud. Wat gebeurt er als je kiest voor een Sonos-bron (Spotify of zo)?Heb je geprobeerd om het ingangsvolume hoger te zetten? 

Exuses, je hebt gelijk. Het is gewoon de amp.

https://www.sonos.com/nl-be/shop/amp

Voor de rest werkt alles.

Het ingangsvolume op de app bedoel je dan? Dat heb ik inderdaad al geprobeerd.

Reputatie 7

Bij mijn Connect ziet het scherm er zo uit:

 

Idem dito...

 

Reputatie 7

Hmm. Je zou een hogere stand kunnen proberen of checken of de interne voorversterker aan staat:

 

Staat op Phono. Ik ben toch juist dat ie op phono moet staan he?

Ik heb ook al hogere standen geprobeerd.

Reputatie 7

Nee, hij moet op "Line". Phono is onversterkt, "Line” is versterkt ("line level").

Het ingangsvolume op de Sonos zou ik voor die tijd weer terugzetten naar 2.

Dat had ik ook al getest om eerlijk te zijn. Maar ook dat werkt helaas niet.

Reputatie 7

Ik lees ergens anders dat sommige platenspelers ook op line in niet erg luid staan. Je zou nu de Sonos ingang iets harder kunnen zetten.

Reageer