Vraag

Connectie Sonos Port - Harman Kardon 171/230

  • 4 November 2022
  • 10 reacties
  • 373 Bekeken

Badge

Het lukt niet om de Sonos Port te verbinden met Harman Kardon receiver type 171/230. Ik krijg geen geluid uit de aangesloten Tannoy luidsprekers. Ik heb (nog) geen Sonos luidspreker aangesloten. Wat moet er gebeuren dat ik geluid ga krijgen uit deze combinatie? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

En hoe heb je de Port dan aangesloten? Heb je een link naar die versterker (want met zelf googlen vond ik hem zo snel niet)? Wat zie je in de Sonos app als je iets afspeelt op de Port?

Badge

Dank voor je reactie.

Hierbij de link van de receiver: https://www.kieskeurig.nl/receiver/product/3307982-harman-kardon-avr-171/specificaties

Aangesloten zoals aangegeven in de instructies, maar doe blijkbaar wat verkeerd. Wat is je advies wanneer de technische specs bekijkt van de receiver? Alvast dank!

Badge

 

Badge

In de instructie staat verbinding maken van Output Sonos naar elke willekeurige versterker Input. De tulip stekkers zijn bijgeleverd, maar waar moeten die aan de achterkant vd HK 171 worden ingestoken om er geluid uit te krijgen?

Reputatie 7

Ik zou zeggen Sonos Out naar Analog 1 IN op de Harman en Harman Out naar Sonos In, de aansluitingen linksboven op de tekening.

Wat zegt de Sonos app als je iets afspeelt?

Badge

Beste, je eerste suggestie heb ik uit geprobeerd, echter waar zit de Harman Out (naar Sonos In)?

Ik kan op de Sonos App een nummer selecteren en afspelen (geeft die ook netjes aan) echter blijft het oorverdovend stil in de kamer :-(

Reputatie 7

Ik bedoelde de “Out” op de Harman:

Maar als je de “Out” op de Port goed hebt aangesloten op de “In” van de Harman, zou je geluid moeten hebben. Moet je op de Harman nog kiezen voor om de “In” aan een bepaalde voorkeuze toe te wijzen? Heb je dat gedaan? En de de juiste voorkeuze gekozen?

Badge

Dank voor je reactie. Zeker, ik heb alle Source keuzes doorlopen in de hoop dat ik een keer geluid ga horen, helaas niet. Wat ik nog niet heb geprobeerd: verbinding tussen Sonos Out met Harman In én tegelijkertijd een verbinding tussen Harman out naar Sonos In. Ik laat je weten of dit wat oplevert.

Reputatie 7

Ergens heb ik het idee dat je in de bovenstaande schermen, met name de toewijzing van de bron aan een knop op je Harman, nog iets moet doen.

 

Edit: ik zie dat ik ook een plaatje over de activering van de Harman heb meegestuurd. Die is in dit antwoord overbodig.

Badge

Beste, het heeft even geduurd, maar het klopt wat je aangaf. Er diende nog een extra instelling te worden gedaan op de HK, nl. Handmatig omzetten van digitaal naar analoog. En toen was er spontaan geluid.

in ieder geval dank voor je hulp, want je input bracht mij op het juiste spoor.

Vr. Gr.