Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19102 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

En er zijn ook aanbieders zonder reclame, zoals Juke voor Nedelandse zenders.


😃  super!

het lijkt erop dat alleen NPO zonder extra reclame vooraf is. Vóór skyradio, slam e.d. zit wel nog reclame helaas, dat zijn ook NL zenders, dacht ik.

Ook bij NPO (via TuneIn) heb ik reclame.

Badge

en waarom dan diezelfde reclame bij Sonos Radio?

Reputatie 7

Ja, daar gaat dit topic ook over: altijd bij het starten van een nieuwe stream heb je reclame. Dat dit bij Juke ook zo zou zijn is nieuw.

Reputatie 7
Badge +3

ik heb heel veel geld voor mijn Mac betaald, nu zit ik YouTube te kijken met heel veel reclame. Moet ik nu bij Apple gaan klagen? Kom op zeg, je hebt veel geld betaald voor een geweldig geluidssysteem. Jij kiest zelf om gebruik te maken van tunein. Niemand verplicht je daar gebruik van te maken, er zijn vele mogelijkheden om muziek af te spelen zonder reclame.

Het vergelijk naar prijs die betaald is is natuurlijk een slecht vergelijk. Of ik nu een tv van 100 euro of van 2000 euro koopt, de reclame blijft hetzelfde omdat dat nu eenmaal door derden aangeboden wordt. Zoals @Eddie the Eagle is het niet de verwachting dat Sonos hier verantwoordelijk voor is.

Vergelijk het met Ziggo of KPN: ook die geven gewoon signalen door, maar moeten daar wel iets voor doen.

Dit is meer alsof ik met een Samsung tv eerst naar een reclame van of via Samsung moet kijken als ik de tv aanzet. Of dat Ziggo dat doet. Het punt is - ik koop een apparaat dat alleen werkt via een app en het gebruik van die app heb ik dus betaald via de aanschaf van het apparaat. Dan wil ik daar geen ongevraagde reclame mee ontvangen. En die reclame kreeg ik de laatste dagen elke keer als ik de muziek had stopgezet en weer op startte, wat ik regelmatig doe als ik aan het werk ben. Maar goed - via de nieuwe manier heb ik nog niets voorbij horen komen.

Reputatie 1
Badge +2

Ik gebruik zelf MyTuner Radio en bij publieke zenders hoor ik vooraf geen reclame, bij de commerciële (Nederlandse) zenders is dat altijd wel het geval.

Reputatie 6
Badge +3

Daar komt bij dat je alle vrijheid hebt om zelf de streams in te stellen; er is dus geen enkele afhankelijkheid van Sonos Radio of Itunes. 

Itunes zelf is ook niet anders dan een verzameling streams, alleen dan via hun eigen servers en ja dan kunnen ze doen wat ze willen natuurlijk. Als je dat niet bevalt ga je toch fijn om ze heen zeker door de stream van het radiostation direct in te stellen in Sonos.

Echt….de Sonos klagers alhier slaan met een stok naar de verkeerde hond.

Reputatie 7
Badge +3

Maar tv kijken zonder reclame is vrijwel uitgesloten. Ook bij de Sonos hangt het van het gebruik af of je wel of geen reclame zult horen. Helaas is het in de huidige maatschappij niet meer zo dat je zonder kunt.
 

De reclame wordt niet door je speaker toegevoegd, maar door de gekozen muziekdienst of dat nu die van Sonos of van een andere aanbieder is. Sonosradio is ook gewoon een extra dienst waar toevallig de naam Sonos aanhangt. 

 

Reputatie 6
Badge +3

en waarom dan diezelfde reclame bij Sonos Radio?

Omdat Sonos Radio = Itunes

Reputatie 7

Je koopt geen apparaat met een levenslang recht op radiozenders, maar een apparaat dat toegang geeft tot services die door anderen worden aangeboden. Voor die services moet je betalen - of via een abonnement (Spotify), of via het aanhoren van reclame. Bij TuneIn is reclame de enige mogelijkheid.  En die komt helaas inderdaad bij elke start, vervelend als je vaak pauzeert. Gelukkig heb je een work around.

Reputatie 7

@Carolus verder helpen kan hier:

 

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Reputatie 6
Badge +3

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn Radio dus er is geen verschil zoals je zelf ook al hebt geconstateerd. Dat je Belgische opstartreclame krijgt is niet afhankelijk van je profielen maar van je externe IP adres. Daaruit kan worden afgeleid dat je locatie Belgie is. 

Als je opstartreclame niet wilt, kun je het radiostation direct toevoegen in Sonos, dus buiten TuneIn om.

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn Radio dus er is geen verschil zoals je zelf ook al hebt geconstateerd. Dat je Belgische opstartreclame krijgt is niet afhankelijk van je profielen maar van je externe IP adres. Daaruit kan worden afgeleid dat je locatie Belgie is. 

Als je opstartreclame niet wilt, kun je het radiostation direct toevoegen in Sonos, dus buiten TuneIn om.

Dank voor je reactie. Heb de streaming URL van NPO toegevoegd aan Sonos.

  1. Selecteer Radio door TuneIn in het tabblad Bladeren
  2. Tik op Mijn radiostations
  3. Tik op de drie puntjes rechtsboven en tik op Voeg nieuw radiostation toe
  4. Voer de streaming-URL en de naam van het station in en tik op OK

Blijft wel staan dat het een tuneln station is? Of is er nog een andere manier om een zender toe te voegen?

Reputatie 6
Badge +3

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn Radio dus er is geen verschil zoals je zelf ook al hebt geconstateerd. Dat je Belgische opstartreclame krijgt is niet afhankelijk van je profielen maar van je externe IP adres. Daaruit kan worden afgeleid dat je locatie Belgie is. 

Als je opstartreclame niet wilt, kun je het radiostation direct toevoegen in Sonos, dus buiten TuneIn om.

Dank voor je reactie. Heb de streaming URL van NPO toegevoegd aan Sonos.

  1. Selecteer Radio door TuneIn in het tabblad Bladeren
  2. Tik op Mijn radiostations
  3. Tik op de drie puntjes rechtsboven en tik op Voeg nieuw radiostation toe
  4. Voer de streaming-URL en de naam van het station in en tik op OK

Blijft wel staan dat het een tuneln station is? Of is er nog een andere manier om een zender toe te voegen?

Klopt, gek genoeg komt deze bij de TuneIn stations te staan. Je kunt `m van daaruit toevoegen aan de Sonos Favorieten.

Sonos is uiteindelijk degene die de reclame mogelijk maakt. Ik luister Nederlandse radio, via Sonos zonder  TuneIn. Voordat de zender start krijg ik een reclame boodschap. Zie ook verhaal van Magootje. De radio stations hebben hun eigen reclame, elk half. @Erooij zo verdient de radiozender geld. Sonos voegt de extra reclame toe. Via google Chromecast krijg ik geen extra reclame. Ik heb betaald voor de boxen, dan wil ik geen extra reclame te luisteren.

Waarom erkent sonos niet gewoon hun aandeel in de reclame? (En doet er vervolgens niets aan!) Waarom laat Sonos onzin uitleggen op het internet onweerlegd? 

Reputatie 7

Je zegt het zelf al: je hebt betaald voor boxen. Niet voor radioprogramma's.

En, zoals al een aantal malen uitgelegd, niet Sonos voegt de reclame toe, maar TuneIn. Het verschil tussen Chromecast en Sonos is dat je bij Chromecast rechtstreeks van de radiozender streamt en bij Sonos er nog een dienst (TuneIn of Juke bijvoorbeeld) tussen zit. Ja, reclame is vervelend, maar die dienst van TuneIn moet toch ook betaald?

De enige manier om dit te voorkomen is als Sonos betaalde abonnementen van TuneIn toe zou staan (dan betaal je met geld in plaats van met tijd) of als Sonos zelf TuneIn zou betalen, maar dan worden de speakers duurder.

In mijn ervaring geeft Juke trouwens minder reclame (geen idee wat hun verdienmodel is, maar Juke is van Talpa, dus luister je ook daar misschien meer rechtstreeks naar de zender). Je zou dat eens kunnen proberen.

Ik begrijp je laatste regels niet: “Waarom erkent sonos niet gewoon hun aandeel in de reclame? (En doet er vervolgens niets aan!) Waarom laat Sonos onzin uitleggen op het internet onweerlegd?”

Heb jij iets gevonden wat ik niet weet? Heb je een linkje?

Badge

Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Sonos systeem. Sinds enkele maanden merk ik steeds vaker dat er reclame wordt uitgezonden. Nu heb ik echt een uitgesproken hekel aan reclame, zowel op de radio dan wel op de TV. ( stel je eens voor dat je zondagmorgen die schreeuwende Lidl reclame voor je kiezen krijgt ) Het meest onbeschofte vind ik dat als de reclame 'klaar' is je midden in de uitzending wordt teruggeworpen. Hallo !! daar heb ik mijn Sonos niet voor gekocht !
Ik roep Sonos op om alles te doen om TuneIn te bewegen met die reclame te stoppen.

 

Ik heb Tunein verwijderd uit Sonos nu ze zeer agressief het programma op buitenlandse radio's onderbreken om er hun eigen belachelijke Nederlandstalige reclame tussen te draaien. Dit is zelfs een illegale praktijk in bijv.  Frankrijk.

Ik vind dat Sonos tunein hier moet op aanspreken: ofwel stoppen ze die dwaze praktijk ofwel kunnen ze vertrekken bij Sonos  

Er zijn gelukkig andere providers die dit niet doen. 

 

 

Badge +1
TuneIn is een gratis dienst om naar online radio te luisteren. Misschien dat u eventueel wel een radio station kan vinden dat ze goed als geen reclame uitzendt. Maar die kans is echter klein. Die radiostations staan dan ook compleet los van het product Sonos.

Dankzij TuneIn kan u eenvoudig zoeken naar meer dan 100.000 zenders over gans de wereld.

Wenst u compleet reclamevrij te zijn dan abonneert u zich beter op een dienst als Apple Music, Spotify,... U vindt tal van muziekservices via de Sonos App met een beknopte uitleg.

Het is heel simpel. Sonos kiest ervoor de radio op zo n manier beschikbaar te stellen dat er reclame bij komt.  Als ik via het internet of de radio app luister, komt er ook geen extra reclame bij. De crux zit wel degelijk bij Sonos. Ik 'betaal' de radiozender door naar hun reclame te luisteren. 

Dank voor de tip over Juke. Ik ga het proberen. Ik stream nu via de URL....gaat dat dan toch via TuneIn?

Punt blijft: @sonos jullie diensten zouden beter zijn als het niet gepaard gaat  met extra reclame 

Reputatie 4
Badge +3
Zoals pwain en Erooij aangeven, helaas hebben wij geen controle over de reclames die uitgezonden worden door radiozenders. Als je dergelijke reclames niet wilt, kan je bijvoorbeeld kiezen voor een werkelijke betaalde muziekservice, of je kan bijvoorbeeld een betaald Radionomy account nemen, een andere radioservice. Wat dat betreft kan ik je niet garanderen of je dan dezelfde zenders zult zien, maar deze zal in ieder geval geen eigen reclame spelen.
Reputatie 6
Badge +3

 

Ik heb Tunein verwijderd uit Sonos nu ze zeer agressief het programma op buitenlandse radio's onderbreken om er hun eigen belachelijke Nederlandstalige reclame tussen te draaien. Dit is zelfs een illegale praktijk in bijv.  Frankrijk.

Ik vind dat Sonos tunein hier moet op aanspreken: ofwel stoppen ze die dwaze praktijk ofwel kunnen ze vertrekken bij Sonos  

Er zijn gelukkig andere providers die dit niet doen. 

 

 

Ik vind de opstartreclame ook licht irritant maar het weerhoudt me nog niet om TuneIn te gebruiken. Als ik TuneIn opstart vanaf mijn Iphone heb ik het ook, het heeft verder niks met Sonos te maken. Wat jij nu schrijft, dus onderbreking midden in een radiopogramma, gaat een flinke stap verder en is volstrekt onacceptabel maar die oorzaak ligt toch echt bij TuneIn als bedrijf. Ook hier staat Sonos er compleet los van, zij faciliteren slechts het gebruik van TuneIn als service. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit zelf ondervonden heb.

Reputatie 7

Ik vind je oproep wel een beetje makkelijk. Sonos levert de dienst niet, maar maakt de dienst van een ander mogelijk - en daarop heb je bij acceptatie van de voorwaarden je akkoord gegeven. Het lijkt een beetje of je bij PostNL klaagt over een per post ontvangen rekening. Ik ben wel nieuwsgierig welke keuze jij dan zou maken: betalen voor TuneIn of duurdere speakers?

Badge

 

Ik heb Tunein verwijderd uit Sonos nu ze zeer agressief het programma op buitenlandse radio's onderbreken om er hun eigen belachelijke Nederlandstalige reclame tussen te draaien. Dit is zelfs een illegale praktijk in bijv.  Frankrijk.

Ik vind dat Sonos tunein hier moet op aanspreken: ofwel stoppen ze die dwaze praktijk ofwel kunnen ze vertrekken bij Sonos  

Er zijn gelukkig andere providers die dit niet doen. 

 

 

Ik vind de opstartreclame ook licht irritant maar het weerhoudt me nog niet om TuneIn te gebruiken. Als ik TuneIn opstart vanaf mijn Iphone heb ik het ook, het heeft verder niks met Sonos te maken. Wat jij nu schrijft, dus onderbreking midden in een radiopogramma, gaat een flinke stap verder en is volstrekt onacceptabel maar die oorzaak ligt toch echt bij TuneIn als bedrijf. Ook hier staat Sonos er compleet los van, zij faciliteren slechts het gebruik van TuneIn als service. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit zelf ondervonden heb.

Het gaat mee over onaanvaardbare acties van tunein en de vraag of Sonos zo'n app nog moet aanbieden.

Ik luster veel naar Franse stations en bij Sonos worden die nu stelselmatig vooraf gegaan voor reclame, wat niet legaal is, dacht ik.  Je mag een signaal van een Franse radio niet onderbreken om er je eigen reclame in te brengen  Het is ook enorm irritant om reclame voor bol.com te horen als je Franse muziekverwacht. Reclame die duidelijk zijn doel mist bij mij.

Duurdere speakers. Ik houd niet van verborgen kosten zoals reclame.

Nogmaals: de radio heeft zijn middelen van inkomsten , de bestaande reclame. De meerkosten/ extra reclame komt erbij door het via betaalde boxen te beluisteren. 

Reageer