Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19083 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

Reputatie 7

Ik vraag me werkelijk af hoeveel extra reclame je nu krijgt. Volgens mij alleen bij het starten/hervatten van een stream, toch? Doe je dat dan zo vaak?

Ik denk daarbij wel dat de oplossing van @User116687 de wereld een beetje omdraait. Waarom zou Sonos dit af moeten kopen? In principe is dit aan de gebruiker. Je vraagt toch ook niet aan Ziggo of je je Netflix betalen? Een door de gebruiker betaald abonnement zou dan wel een oplossing kunnen. Een andere mogelijkheid is Sonos Radio, waarvan de streams deels ook van TuneIn komen zo heb ik begrepen. Zie https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio. Ik heb er geen ervaring mee.

Nadeel van het opnemen van een betaald abonnement voor TuneIn is dat je TuneIn daarmee de incentive geeft om voor alle mensen die betalen door de extra reclame de dienstverlening nog verder terug te brengen. Zo werkt de commerciële wereld. Dan wordt gratis voor mensen die nu geen bezwaar hebben tegen de reclame alleen maar irritanter. Die mensen (honderdduizenden) hoor je nu niet. Ik zou daar bijvoorbeeld niet voor zijn.

Overigens: juist Sublime lijkt ook bij Juke te zitten: https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio Al eens geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het vermoeden dat TuneIn in de interface van de Tesla verwerkt is. Mogelijk dat Tesla een samenwerking heeft met TuneIn. Geen idee. Bij Sonos begon het ook allemaal zonder extra reclame, maar ach zo werkt het nu eenmaal. Waarom zou je geld laten liggen wanneer het voor het oprapen ligt. Tijden veranderen. Mogelijk ook op de Tesla  🥴

Volgens mij kan je inderdaad nog prima luisteren zonder de extra reclame, o.a. middels de genoemde Juke en via myTuner Radio. 

Voor de duidelijkheid, reclame wanneer een (radio) stream gestart wordt is irritant maar acceptabel. Reclame waarvoor een stream gestopt wordt is dat niet. De afgelopen week is het meerdere keren voorgekomen dat ik midden in een nieuwsuitzending zat en dat tunein de stream stopt, de reclame uitzendt en dan weer de stream start met als gevolg dat je informatie gemist hebt. Dit gebeurde zelfs meerdere keren in een uur. Ik weet niet of ze aan het experimenteren zijn geslagen bij tunein maar dit werkt niet. De youtube vergelijking zoals hierboven beschreven gaat niet op omdat youtube in iedergeval het filmpje stopt en herstart na de reclame, wat tunein niet doet. Wat me tegenvalt van Sonos is dat ze niet de mogelijkheid bieden (of duidelijk communiceren) om betaald of anders een service te kiezen die dit soort ongein te vermijden. Voor de rest heel tevreden over de appareten zelfl!!

Reputatie 7
Badge +3

Al eens een andere radio-aanbieder geprobeerd? Juke bijvoorbeeld. 
Wat je omschrijft herken ik overigens niet, het lijkt haast dat je netwerk dan even wegvalt en terugkomt. 

Reputatie 6
Badge +3

 De afgelopen week is het meerdere keren voorgekomen dat ik midden in een nieuwsuitzending zat en dat tunein de stream stopt, de reclame uitzendt en dan weer de stream start 

Ik werk al 2 jaar 100% vanuit huis en al 2 jaar staat de Sonos op radio (direct stream url`s & TuneIn). Ik heb dit nog nooit ervaren. Ik denk oprecht dat gebruikers TuneIn links laten liggen als dit echt zo zou gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Ooit was alles wat je op een computer bekeek ook zonder reclame, moet je nu eens YouTube opstarten of welke gratis app dan ook. Het is wat het is en daar zullen we aan moeten wennen of je moet gaan betalen om van de reclame af te komen. Helaas heeft de commercie toegeslagen en daar kan niemand omheen, ook Sonos niet.

Er zijn gelukkig zat mogelijkheden om, ook binnen Sonos, met zelf gekozen muziek heerlijk je ochtend te beginnen.

Reputatie 7

@Sossocommune En als ze dat doen wil degene die de lijstjes met zenders maakt daar toch voor betaald worden. Dus moet Sonos de speaker duurder maken, ook voor de mensen die alleen Spotify luisteren. Wellicht willen zij dat niet?

Overigens lijkt er een betaalde versie van TuneIn op Sonos te komen, waarbij je dus wellicht én TuneIn kunt gebruiken én kunt ontsnappen aan reclames.

@Pevalo Je zegt “Het zou mij helemaal niet meer verbazen dat zelfs sonos een hoop data van je verwerkt zoals welke programmas, wanneer, welke provider, welk machine en besturingsysteem inlogt enz…”. Je hebt dit dus niet gecheckt? Niet de privacyverklaring gelezen waar je akkoord mee bent gegaan? Zie https://www.sonos.com/nl-nl/legal/privacy#:~:text=Bij%20Sonos%20verkopen%20we%20geen,met%20de%20volgende%20derde%20partijen. Maar wel hier Sonos verdacht maken? Lekker makkelijk.

Voor anderen met dezelfde gevoelens hierover: welk systeem heb je gekocht?

Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden om normaal radio te luisteren ?

Niet opwinden, mopperen, sjagrijnig worden. Zodra je de reclame hoort, even muten en wachten tot t over is. 

Mensen die verwijzen naar streaming diensten als Spotify snappen het niet. RADIO luisteren is de wens, niet muziek. 

Ik kan ook zeggen dat mensen die dit soort dingen schrijven het volgens mij niet begrijpen.

Sonos is een speakerbouwer. Zij bieden de mogelijkheid aan streamingdiensten om gebruik te maken van hun app. De ene streamingdienst levert betaalde muziek, de ander doet dat door radio aan te bieden, eventueel onder toevoeging van reclame omdat ook zij hun kosten hebben.
Daarnaast bestaat er ook nog de mogelijkheid van AirPlay, waarmee je rechtstreeks vanuit een radiostation muziek naar Sonos kan sturen. 
Nergens staat dat Sonos een radio-ontvanger is. Wil je puur dat dan moet je een radio kopen. 

Kun je ook reacties schrijven op n andere, niet zo belerende en laatdunkende toon? Dat zou e.e.a. prettiger leesbaar maken. 😊

Reputatie 7
Badge +3

Goede reactie en lekker onderbouwd. 

Badge

 

 

 

Nu gebruik ik de app “Stream Player” om naar radio te luisteren en krijg ik bij dezelfde radiostations GEEN TuneIn reclame meer. 
 

Blijkbaar betaalt Apple TuneIn om de streams zonder de TuneIn reclame door te geven. 
 

 

 

Waar haal je die app 'Stream Player’? En kan je die op je Sonos afspelen? 

Ik ben ervan overtuigd dat dit een actie van Sonos is, ook al zeggen ze van niet. Ik heb die extra start-reclame via meerdere streaming diensten, óók via Sonos Radio. Blijkbaar kan Apple dat beter regelen. Ik denk dat Sonos gewoon iets extra wil verdienen. 

 

En @nlampens schreef: Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online.

 

Ik ga dit proberen!

 

 

 

Nu gebruik ik de app “Stream Player” om naar radio te luisteren en krijg ik bij dezelfde radiostations GEEN TuneIn reclame meer. 
 

Blijkbaar betaalt Apple TuneIn om de streams zonder de TuneIn reclame door te geven. 
 

 

 

Waar haal je die app 'Stream Player’? En kan je die op je Sonos afspelen? 

Ik ben ervan overtuigd dat dit een actie van Sonos is, ook al zeggen ze van niet. Ik heb die extra start-reclame via meerdere streaming diensten, óók via Sonos Radio.
 

Blijkbaar kan Apple dat beter regelen. Ik denk dat Sonos gewoon iets extra wil verdienen. 

 

En @nlampens schreef: Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online.

 

Ik ga dit proberen!


Sorry, ik was wat onduidelijk: de app Stream Player gebruik ik op mijn iPhone. Ik denk inderdaad dat de enige oplossing is handmatig de radiostations toevoegen of radio luisteren via Apple Music. 

Badge

 

 

@nlampens schreef: Maar er is nog een oplossing! 
Je moet via TuneIn bij bladeren naar Mijn Radiostations gaan en daar helemaal rechtsboven naast het woord Mijn radiostations op de drie puntjes tikken. Vervolgens kan je daar een radiostation zelf toevoegen waarvoor je de rechtstreekse streamlink nodig hebt maar die zijn wel te vinden online.

 

Ik ga dit proberen!

Het werkt prima. De optie 'radiostation toevoegen’ staat bij mij in de TuneIn lijst, maar verder werkt het als een speer. Er staat een enorme lijst met streaming url's van radiodiensten op bijvoorbeeld Link

Reputatie 5
Badge +3

Je linkt naar dit bericht

Reputatie 6
Badge +3

Het werkt prima. De optie 'radiostation toevoegen’ staat bij mij in de TuneIn lijst, maar verder werkt het als een speer. Er staat een enorme lijst met streaming url's van radiodiensten op bijvoorbeeld Link

Ik ben het hier ook mee eens, het werkt prima; mijn meest beluisterde zenders heb ik als directe stream (url) toegevoegd en bij de Sonos favorieten gezet. De TuneIn opstartreclame heb je dan niet meer.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb sinds een week of twee een Sonos-box van Ikea. Als ik via Sonos naar Fip luister start deze regelmatig met nederlandstalige reclame. Fip zelf doet dit absoluut niet en Tunein heb ik nog niet toegevoegd, dus het is echt Sonos-Radio zelf die dit veroorzaakt. Ik vind dit totaal onacceptabel. Als ik een apparaat koop kan het niet zo zijn dat de leverancier daarvan mij dwingt naar reclame te luisteren, die niet via de zender zelf wordt uitgezonden. Wat is de volgende stap? Dat je tijdens het afluisteren van je eigen muziek ook reclame gaat krijgen? 

Het lukt me overigens niet om Fip als streaming url toe te voegen, ik heb al meerdere varianten geprobeerd, zoals http://icecast.radiofrance.fr/fip-midfi.mp3 maar krijg steeds de melding dat het bestandsformaat niet geschikt is om af te spelen… Weet iemand hoe ik naar deze zender kan luisteren zonder reclame? Of kan ik de Sonos beter terugbrengen naar de winkel als ik dit niet wil?

Badge

Maar voor de duidelijkheid: ik ben er vast van overtuigd dat dit een r*ttenstreek van Sonos zelf is. Ook Sonos Radio heeft die startreclames.

Reputatie 7
Badge +3

En daar gaan we weer.
Je koopt Sonosspeakers en niet de muziekdienst, die krijg je er, met al zijn beperkingen, gratis bij. Om reclamevrij te luisteren zal je dus moeten betalen voor de muziekdienst die je wilt of moeten zoeken naar een rechtstreekse link.

Hoe heb je overigens de link toegevoegd? Volgens de info van Sonos zou dat via TuneIn moeten en je geeft aan deze niet te hebben. https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

Verschrikkelijk irritant. 

Badge

En er zijn ook aanbieders zonder reclame, zoals Juke voor Nedelandse zenders.


😃  super!

het lijkt erop dat alleen NPO zonder extra reclame vooraf is. Vóór skyradio, slam e.d. zit wel nog reclame helaas, dat zijn ook NL zenders, dacht ik.

Reputatie 6
Badge +3

Maar voor de duidelijkheid: ik ben er vast van overtuigd dat dit een r*ttenstreek van Sonos zelf is. Ook Sonos Radio heeft die startreclames.

Sonos Radio is een verzameling van diensten waaronder TuneIn & IHeart aangevuld met eigen themakanalen. Wat je dus hoort is niks anders dan TuneIn in een ander jasje, en dus helaas met hun opstartreclame. Ik geloof dan ook niet dat Sonos hier ook maar iets mee te maken heeft.

Ik heb Sonosspeakers gekocht om draadloos naar de muziek te kunnen luisteren waar ik altijd al naar luister. Ik heb geen muziekdienst nodig - ik wil gewoon naar het kanaal luisteren wat online beschikbaar is. Die 'muziekdienst’ voegt daar niets aan toe - die geeft gewoon het kanaal door. Met dezelfde naam en logo. Dat is heel wat anders dan dat er speciale kanalen worden samengesteld, zoals bij Spotify.

Toen ik vanmiddag wéér reclame te horen kreeg ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en heb ik Tunein toegevoegd. Die reclames waren er daarvoor al. Het lukte me alleen niet een link te vinden die door TuneIn werkte.

Inmiddels heb ik Tunein weer verwijderd en luister nu via myTuner en dat lijkt goed te gaan. Maar het feit blijft dat die reclame er was via de ‘radio’ van Sonos zelf en niet via TuneIn.

Wat me overigens ook op is gevallen is dat die reclame er alleen is als ik de app via mijn pc opstart. Via mijn telefoon of tablet heb ik er niets van gemerkt. Dus blijkbaar is het afhankelijk van de app die gebruikt en helaas zijn deze speakers zonder app niet te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

De oplossing staat erboven dus zo irritant hoeft het niet te zijn.

Reputatie 7

Bij Juke? Dat zou kunnen. Ik gebruik Juke niet veel.

Reputatie 7

Hoewel ook ik reclames vervelend vind, begrijp ik de noodzaak erachter wel. Jij zegt: “Die 'muziekdienst’ voegt daar niets aan toe - die geeft gewoon het kanaal door." Maar dat is, in het systeem waar Sonos voor gekozen heeft (via TuneIn of Sonos Radio), nu precies de dienst waar je voor “betaalt” door die extra reclame: ergens staat een computer die dat voor je doet. Vergelijk het met Ziggo of KPN: ook die geven gewoon signalen door, maar moeten daar wel iets voor doen. En dat kost geld.

Dat de reclame afhankelijk is van op welk device (computer of telefoon) je de Sonos app gebruikt, heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Maar goed: waar hebben we het over? Eén reclame bij de start van je dag.

Reageer