Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19083 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

Reputatie 7

Ik vraag me werkelijk af hoeveel extra reclame je nu krijgt. Volgens mij alleen bij het starten/hervatten van een stream, toch? Doe je dat dan zo vaak?

Ik denk daarbij wel dat de oplossing van @User116687 de wereld een beetje omdraait. Waarom zou Sonos dit af moeten kopen? In principe is dit aan de gebruiker. Je vraagt toch ook niet aan Ziggo of je je Netflix betalen? Een door de gebruiker betaald abonnement zou dan wel een oplossing kunnen. Een andere mogelijkheid is Sonos Radio, waarvan de streams deels ook van TuneIn komen zo heb ik begrepen. Zie https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio. Ik heb er geen ervaring mee.

Nadeel van het opnemen van een betaald abonnement voor TuneIn is dat je TuneIn daarmee de incentive geeft om voor alle mensen die betalen door de extra reclame de dienstverlening nog verder terug te brengen. Zo werkt de commerciële wereld. Dan wordt gratis voor mensen die nu geen bezwaar hebben tegen de reclame alleen maar irritanter. Die mensen (honderdduizenden) hoor je nu niet. Ik zou daar bijvoorbeeld niet voor zijn.

Overigens: juist Sublime lijkt ook bij Juke te zitten: https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio Al eens geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het vermoeden dat TuneIn in de interface van de Tesla verwerkt is. Mogelijk dat Tesla een samenwerking heeft met TuneIn. Geen idee. Bij Sonos begon het ook allemaal zonder extra reclame, maar ach zo werkt het nu eenmaal. Waarom zou je geld laten liggen wanneer het voor het oprapen ligt. Tijden veranderen. Mogelijk ook op de Tesla  🥴

Volgens mij kan je inderdaad nog prima luisteren zonder de extra reclame, o.a. middels de genoemde Juke en via myTuner Radio.