Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19102 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

@StefSono kom je soms uit België? Volgens mij staat deze dan inderdaad niet in je lijst met services. 

Badge

Inderdaad...

Reputatie 6
Badge +3

Maar wat is er dan veranderd; ik zie nu TuneIn (New) bij de Muziekservices staan (?) Is er dan ook een Old TuneIn. Ik heb niks veranderd en was in de veronderstelling dat TuneIn zeg maar ingeklonken zat in Sonos. Daarnaast heb ik dus 5 stations als URL toegevoegd en ik begrijp wel dat die als TuneIn station toegevoegd worden maar bij geen enkele van deze stations krijg ik de instartreclame. Als ik hetzelfde station vervolgens binnen TuneIn zoek en start, dan wel.

Beste Sonos,zouden jullie inderdaad kunnen bevestigen dat er geen geld van de reclame naar Sonos gaat?  (106pascal en erooij, ervan uitgaande dat jullie buitengewoon betrokken burgers zijn en niet in dienst van Sonos, zouden jullie niet willen antwoorden zodat de vraag open blijft staan voor Sonos?)

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik in mijn laatste bericht aangaf is dit geen verdienmodel voor Sonos. We krijgen geen opbrengsten uit de reclame die je hoort op onze speakers. Dit is enkel voor de leveraar van de Stream zoals TuneIn of de zender zelf.


Sorry, maar dit lijkt mij toch een vrij duidelijke reactie van een Sonos medewerker en deze staat gewoon in dit draadje.  Het maakt je kennelijk niet uit wat ze schrijven, dus waarom zouden ze dit nogmaals moeten doen.

Badge

Ik hoop dat je nog lang kan genieten van je 5 radio's zonder startreclame.

Ik ga uitzoeken of er speakers zijn die werken met een service zonder extra reclame. Als ik die vind,  verkoop ik 3 van mijn Sonos Speakers, ook al gaat dat pijn doen.

Reputatie 7

@Rachelmk Fijn, dit. Als iemand het niet met je eens is en het leuk vindt om anderen te helpen werkt hij dus undercover voor de vijand? Wat een kinderachtige en flauwe reactie.

Zowel @Erooij als ik zijn best kritisch op Sonos, maar we zijn het gewoon niet met je eens. Ik wil niet dat de speakers nog duurder worden en zou het erg jammer vinden als TuneIn van een betaald abonnement afhankelijk zou worden. Voor die enkele keer dat ik radio luister pak ik die reclame dan wel even mee.

Jij krijgt feitelijke informatie maar wilt deze niet geloven. Of je leest het niet, zoals de ontkenning van Sonos die jij vraagt maar die al gegeven blijkt. Je blijft dingen zeggen als: “Als ik het internet of mijn laptop of computer kies om mijn radio zender te beluisteren krijg ik ook geen extra reclame.”. Het wezenlijke verschil tussen rechtstreeks luisteren naar een zender en via TuneIn luisteren is hier regelmatig uitgelegd: je gebruikt een extra dienst, die van TuneIn. En die moet worden betaald. In tijd of in geld. Het is niet anders.

Overigens: als je een url toevoegt lijk je wel TuneIn te gebruiken. Zie https://support.sonos.com/s/article/260?language=en_US:

”You can manually add a streaming Internet radio station to Sonos using its streaming URL. Manually adding a radio station requires TuneIn to be added to your Sonos system.”

Tenzij jij een andere manier hebt gevonden gebruik je dus ook hier de dienst van TuneIn. Die lijkt de verbinding te verzorgen naar de url die jij toevoegt.

Reputatie 6
Badge +3

Ik hoop dat je nog lang kan genieten van je 5 radio's zonder startreclame.

Ik ga uitzoeken of er speakers zijn die werken met een service zonder extra reclame. Als ik die vind,  verkoop ik 3 van mijn Sonos Speakers, ook al gaat dat pijn doen.

 

Nou….ik moet eerlijk zeggen dat het me niks zou uitmaken als die instart-reclame er wel zou zijn op die ‘eigen’ stations. Ik heb er zelf eigenlijk niet zo`n moeite mee, wilde het alleen even technisch aankaarten.

Hoi Allemaal,

Volgens mij zonder reclame, in ieder geval op NPO radio 1.
De enige zender die ik gebruik.
Juke
 

Reputatie 7

België heeft volgens mij ook Radioplayer - die heeft Nederland dan weer niet.

Reputatie 7

Klopt! Was ook eerder al de tip.

Zijn er nog streamingdiensten, afgezien van bv Spotify, die niet midden in een nummer een commercial over de lijn slingeren? Probleem doet zich voor nadat sonos S2. Bijna elke dienst knalt er iets doorheen, ook de dienst van Sonos. Sonos support  kan vanalles zeggen maar ik geloof rr helaas niets meer van.

Reputatie 5
Badge +3

Bij een gratis dienst zullen er altijd kosten moeten worden betaald, dit doen ze vaak via reclame. Sonos Radio gebruikt dezelfde streams als TuneIn en hierdoor hoor je reclame. Dit is niet reclame van Sonos overigens. Reclame van Sonos krijg je enkel via email en in de app.

 

Dit staat los van S2, een S1 systeem speelt exact dezelfde bronnen (streaming URL’s) af als een S2 systeem.

Inderdaad, die reclame wil niemand. Ik heb ze ook pas sinds de app upgrade naar Sonos 2. Toeval?  Als het even kan, weg met die reclame. En voor alle duidelijkheid: reclame in het Nederlands, dus niet door de Uk of US radiozenders.

https://tweakers.net/nieuws/166168/sonos-start-eigen-radiodienst.html

Voor de liefhebbers…. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp deze discussie niet. We hebben het hier over radio, radio moet ergens zijn inkomsten vandaan halen, al is het maar om de muziekrechten te kunnen betalen. Wanneer het geen betaalde dienst is dan kan je reclame verwachten en op de gebruiker gerichte taal lijkt mij meer dan logisch. Technisch zal dat mogelijk zijn dus waarom zou men dat niet implementeren. Ik heb Sonos aangeschaft voor zijn geluidskwaliteit, wanneer zij besluiten ook een vorm van radio te gaan leveren is dat een extra dienst. Daar betaal ik niet voor, dus kan ik daar ook reclame verwachten. 
Wil ik geen reclame horen dan gebruik ik een betaalde muziekdienst of gebruik Stingray, welke ik via mijn provider gratis aangeboden krijg.

 

Alle adviezen opgevolgd en TUNEIN als service verwijderd en Juke toegevoegd. Wij luisteren thuis veel naar de nieuws zender NPO Radio 1 (nu via Juke). Alleen SONOS levert soms onder water TUNEIN en daardoor hun reclame.

 

Bedankt

 

Inderdaad, die reclame wil niemand. Ik heb ze ook pas sinds de app upgrade naar Sonos 2. Toeval?  Als het even kan, weg met die reclame. En voor alle duidelijkheid: reclame in het Nederlands, dus niet door de Uk of US radiozenders.

Dat heb ik inderdaad ook sinds de upgrade naar Sonos 2. Daarvoor heb ik nooit reclame gehoord, m.u.v. de reguliere reclames dan!

Reclame-inkomsten ja, maar doe het dan op een deftige manier: als ik naar Joe of Classic.nl luister krijg ik zeer regelmatig plots franstalige reclame te horen op een laag geluidsniveau zodat je er zelf niets van begrijpt. Verloren moeite dus ... Maar ja: in het buitenland denken ze nog altijd dat het frans de voertaal in België is, En Tunein kent vanzelfsprekend geen taalgrenzen :-)

 

Reputatie 7
Badge +3

@sander7471 In bijgaand “draadje” wat achtergrondinformatie https://nl.community.sonos.com/alles-over-sonos-229107/reclame-op-het-sonos-systeem-6734610

Ik weet niet hoelang TuneIn nu ook een premium abonnement heeft, maar de kans op reclame in de niet betaalde versie zal dus alleen maar groter worden en de mogelijkheid dat zij met lokale leveranciers zaken gaan doen om doelgerichte reclame te bieden wordt natuurlijk ook steeds aantrekkelijker voor hen.

Ik ben zo blij met Stingray (voor zolang dat natuurlijk ook duurt).

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Badge

Ook wij horen regelmatig dwars door de normale programmering van NPO1 via tuneln ongewenste reclame en vaak ook nog in een loop!

sonos neem aktie!

Badge

Dank voor het advies. Ik ga nu Sonos radio gebruiken en Tuneln verwijderen.

Reageer