Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19083 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

Badge

……….

Inderdaad. Sonos zou mijnsinziens moeten voorzien in radio luisteren zonder nog weer eens extra reclame voordat je de zender doorkrijgt, juist omdat sonos een wifi (internet) systeem is.zou je daarin moeten voorzien. Dat werkte voorheen wel zo (toen ik met sonos begon x jaar geleden), het kan dus wel, zonder extra reclame vooraf.

Reputatie 7
Badge +3

Een transistorradio. Lekker veilig. 😂

Reputatie 7
Badge +3

Mensen die verwijzen naar streaming diensten als Spotify snappen het niet. RADIO luisteren is de wens, niet muziek. 

Ik kan ook zeggen dat mensen die dit soort dingen schrijven het volgens mij niet begrijpen.

Sonos is een speakerbouwer. Zij bieden de mogelijkheid aan streamingdiensten om gebruik te maken van hun app. De ene streamingdienst levert betaalde muziek, de ander doet dat door radio aan te bieden, eventueel onder toevoeging van reclame omdat ook zij hun kosten hebben.
Daarnaast bestaat er ook nog de mogelijkheid van AirPlay, waarmee je rechtstreeks vanuit een radiostation muziek naar Sonos kan sturen. 
Nergens staat dat Sonos een radio-ontvanger is. Wil je puur dat dan moet je een radio kopen. 

Kun je ook reacties schrijven op n andere, niet zo belerende en laatdunkende toon? Dat zou e.e.a. prettiger leesbaar maken. 😊

Bij dit onderwerp kan ik dat kennelijk inmiddels niet meer. Persoonlijk vind ik dit overigens nogal meevallen en zie ik het meer als steeds weer een poging om het uit te leggen. 
Overigens ben ik niet diegene die begon met opmerking in de trend van “snappen het niet”. Mag toch aannemen dat ik daar wel op mag reageren.

Reputatie 7

Het is ook een beetje en optelsom denk ik. @Erooij heeft prima uitgelegd waarom dit gebeurt (de mensen achter TuneIn moeten ook eten) en dat er alternatieven zijn (Juke bijvoorbeeld). Toch blijven er posts komen met “ik wil geen reclame want ik wil het niet en anderen moeten daarvoor maar betalen” (want dat zal het gevolg zijn). Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening, maar zo’n post is wel erg makkelijk. Dat je dan een keertje een duidelijk antwoord geeft dat wellicht door anderen als belerend wordt gezien kan gebeuren.

Het is ook een beetje en optelsom denk ik. @Erooij heeft prima uitgelegd waarom dit gebeurt (de mensen achter TuneIn moeten ook eten) en dat er alternatieven zijn (Juke bijvoorbeeld). Toch blijven er posts komen met “ik wil geen reclame want ik wil het niet en anderen moeten daarvoor maar betalen” (want dat zal het gevolg zijn). Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening, maar zo’n post is wel erg makkelijk. Dat je dan een keertje een duidelijk antwoord geeft dat wellicht door anderen als belerend wordt gezien kan gebeuren.

Je kunt ook níet reageren natuurlijk. I.g.v. ergernis is dat zelfs aan te raden 😊

Reputatie 7
Badge +3

Het is ook een beetje en optelsom denk ik. @Erooij heeft prima uitgelegd waarom dit gebeurt (de mensen achter TuneIn moeten ook eten) en dat er alternatieven zijn (Juke bijvoorbeeld). Toch blijven er posts komen met “ik wil geen reclame want ik wil het niet en anderen moeten daarvoor maar betalen” (want dat zal het gevolg zijn). Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening, maar zo’n post is wel erg makkelijk. Dat je dan een keertje een duidelijk antwoord geeft dat wellicht door anderen als belerend wordt gezien kan gebeuren.

Je kunt ook níet reageren natuurlijk. I.g.v. ergernis is dat zelfs aan te raden 😊

Wie is er nu belerend? Je moet toch gewoon kunnen aangeven wat je mening is. Zolang mensen slechts een half topic lezen en steeds met het vingertje richting Sonos wijzen en geen begrip kunnen opbrengen voor aangedragen motivatie waarom er eventueel wel reclame wordt uitgezonden, blijft ik mijn mening uitspreken dat er heel goede redenen zijn dat er reclame wordt ingestart. 
Let wel, ik ben ook geen voorstander van reclame maar kan gewoon wel begrip opbrengen waarom het er is. Zelf gekozen voor een goede betaalde muziekdienst en de rest accepteer ik gewoon omdat het allemaal ook best wel meevalt. Behalve dan op momenten dat je heel veel wisselt van bron. 
 

Mijn vrouw klaagt over het feit dat er na 5 minuten GTST al direct een lang reclameblok is. Moet ik dan gaan klagen bij Sony (mijn tv merk), bij Google (software op TV) of bij de zender die GTST uitzendt? Het antwoord lijkt mij duidelijk. 

Badge

ja, vergissing. aangepast!

Maar voor de duidelijkheid: ik ben er vast van overtuigd dat dit een r*ttenstreek van Sonos zelf is. Ook Sonos Radio heeft die startreclames.

Sonos Radio is een verzameling van diensten waaronder TuneIn & IHeart aangevuld met eigen themakanalen. Wat je dus hoort is niks anders dan TuneIn in een ander jasje, en dus helaas met hun opstartreclame. Ik geloof dan ook niet dat Sonos hier ook maar iets mee te maken heeft.

Nou Sonos heeft er dus blijkbaar voor gekozen om de gratis TuneIn stream met reclame door te geven. Dat zou ik acceptabel vinden voor de Ikea speakers. Maar als iemand € 560 voor een Five of € 700 voor een Amp heeft betaald, kun je je afvragen of het ok is. 

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat we een vrije keuze hebben.

Reputatie 1
Badge
TuneIn is inderdaad erg irritant geworden.
Ik ben nu overgeschakeld op Radio.net
Reclame is wat minder irritant maar nog steeds aanwezig.
Ik ben nog opzoek naar een andere radiodienst.
Eigenlijk zou ik in mijn Sonos rechtstreeks de url in willen kunnen geven zonder daarbij bij TuneIn terecht te moeten komen.

Juke lijkt te werken, bedankt!

Bij de aanschaf word verteld dat je naar fm radio kan luisteren. Dan verwacht je niet dat er opeens reclame tussendoor komt die niet bij de zender hoort. Ik vind het ook aan Sonos om dat aan te bieden, net zoals een andere speakerbouwer er een radio ontvanger inzet.

En voor de heer Erooij, mensen betalen al voor fm radio via belasting en kijk en luistergeld, voor het sonos systeem en er zit ook al reclame in programma's. Dus dat daar reclame bovenop komt is zeker wel vreemd. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken overigens ook geen speakerbouwers die radio-ontvangers inbouwen. Je praat dan waarschijnlijk over een ander soort product.

Ook is het betalen van kijk- en luistergeld niet meer van deze tijd. Dat is al heel lang geleden. Dat er via belastingen iets naar radiostations vloeit zal ongetwijfeld zo zijn, maar dat geld dan voor een beperkt aantal stations en heeft niet te maken met de reden waarom er hier aan het begin een reclame uiting wordt gegeven. Zie @106rallye .

Mijn advies: breng de Sonos terug en ga voor “die andere speakerbouwer”. Veel luisterplezier.

Reputatie 6
Badge +3

 

Oproep aan Sonos: maak jullie Sonos radio toepassing vrij van extra reclame door de provider. Dit mag jullie gerust wat kosten... anders zie ik het niet goed komen voor jullie speakers

 

In mijn Sonos App is het mogelijk om directe radiostation URL`s toe te voegen, dus zonder tussenkomst van een “provider” zoals TuneIn. Ik betrap mezelf er op dat ik toch regelmatig naar hetzelfde station luister, dus die voeg ik dan toe, zonder reclame (van TuneIn dan, want die zit er niet meer tussen). Nu nog zoeken naar een manier om de reclame van het station zelf te blokkeren want daar erger ik me groen en geel aan. Onbegrijpelijk dat die stations, net zoals TuneIn inkomsten zoeken om het station of de dienst in de lucht te kunnen houden.

 

 

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Gouden tip ! Ik dacht dat Sonos beroep deed op Tunein voor radio. 
Super dus, ik heb mijn favorieten omgezet naar de overeenkomstige radiostations van Sonos radio. 
Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is niet aan Sonos, de reclame komt bij de de aanbieder vandaan zoals TuneIn. Hoe populairder Sonos wordt hoe meer reclame er zal komen via de aanbieders omdat dat nu eenmaal hun verdienmodel is. Gelukkig biedt Sonos voldoende mogelijkheden om ook zonder reclame naar muziek te luisteren. 

Badge +1

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Sonos Radio maakt ook gewoon gebruik TuneIn, staat zelfs in de afbeelding. Dus op Sky Radio buiten de normale reclame ook nog eens die Tune In reclame erbij. Reuze irritant. 

Badge

Dat is de oplossing. Tuneln eruit en verder met Sonsos radio.

Reputatie 7
Badge +3

Maar ook dat kan je verwachten. Er is de radiozender die inkomsten moet genereren en er is een streamingsdienst die inkomsten moet genereren. Dat het niet prettig is ben ik onmiddellijk met je eens en gelukkig zijn er voldoende alternatieven via Sonos, maar nogmaals “voor niets gaat de zon op” en reclame is iets wat je steeds meer kunt verwachten naarmate je Sonos populairder wordt. 

Reputatie 5
Badge +3

Zoals ik in mijn laatste bericht aangaf is dit geen verdienmodel voor Sonos. We krijgen geen opbrengsten uit de reclame die je hoort op onze speakers. Dit is enkel voor de leveraar van de Stream zoals TuneIn of de zender zelf.

“If you are not paying for the product, you -are- the product.”.

Tunein is een doorgeefluik inderdaad, maar ook zoekmachine, met personeel en hardware, bandbreedte kosten. Dat moet betaald worden. Als je geen reclame wilt moet je een Premium account bij ze afnemen. Dan halen ze ook nog eens de reclames van de zender zelf -eruit-. Althans zo lees ik het.

Zelfs het opgaan van de zon is niet gratis, maar daar komen we pas over heel veel miljoenen jaren achter als we in de zon terecht komen.

Een URL invoeren om reclame te omzeilen van een dienst als Tuneln, gaat mij denk ik niet lukken. Toen Sonos naar S2 ging, moest ik afstand nemen van de nieuwste up dates. Met mij ontploften veel gebruikers die flink hadden geïnfesteerd in Sonos om vervolgens te horen te krijgen dat ze nog een restprijs voor hun product konden krijgen. Vanaf dat moment was het voor mij al duidelijk: nooit meer Sonos! Radiostations zelf hebben al reclames. Ik zie het als een inbreuk in mijn autonomie, dat ik er niets aan kan doen om een dienst als Tuneln links te laten liggen. Ik wil alleen de radio aanzetten om via enkele kanalen nieuws te luisteren. Sonos zou het mogelijk moeten maken zelf een URL in te voeren, maar van Sonos hoor je nooit iets. Nooit een mail over aanbevelingen of iets dergelijks. 
Waarschijnlijk wordt het straks een nieuwerwetse geluidsinstallatie zodra ik Sonos de deur uit doe. En radiootjes genoeg te koop.

Reputatie 7
Badge +3

Tip: het is nu Black Friday week.

Reputatie 7

@Hans 42 Je lijkt je besluit al te hebben genomen. Jouw goed recht.

Natuurlijk zijn reclames niet leuk, maar de aangeboden dienst moet toch ergens van betaald worden? De switch naar S2 was niet leuk, maar gezien de technische vooruitgang, met name het feit dat de oude apparaten geen geheugen genoeg hadden, verklaarbaar. Uiteindelijk heeft Sonos dit goed opgepakt: je krijgt nog veiligheidsupdates, maar geen nieuwe functies meer. Oude functies kunnen afnemen, al is dat bij mijn weten nog niet gebeurd. Andere fabrikanten (op internet wordt verwezen naar Bose) hebben een hele generatie devices gewoon de rug toegekeerd.

En om een beetje reclame nu een inperking van je autonomie te noemen? Dat gaat mij wat ver. Het hele internet hangt van reclame aan elkaar….. 

Een eigen url invoeren is mogelijk, maar dan blijf je in TuneIn, dus mogelijk ook met reclame. Heb je Juke al eens geprobeerd?

Van Sonos hoor je nooit iets? Heb je in de app of op je profiel op hun website dat dan uitgezet? Let op: het kan op reclame lijken.

Juist een nieuwerwetse geluidsinstallatie zal je hetzelfde probleem geven als Sonos, tenzij je bereid bent te betalen voor content. Je beste oplossing zou juist ouderwets zijn: een stereo, met een tuner (wellicht wel DAB+). Geen extra reclame meer……. Maar ook geen multiroom. Binnen Sonos zou je ook een DAB-tuner op een Port of Play 5 kunnen aansluiten, overigens.

Oh ja. Heb je Juke al geprobeerd?

Badge

Mensen die verwijzen naar streaming diensten als Spotify snappen het niet. RADIO luisteren is de wens, niet muziek. 

Badge

Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden om normaal radio te luisteren ?

Reageer