Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19083 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

Badge

En er zijn ook aanbieders zonder reclame, zoals Juke voor Nedelandse zenders.


😃  super!

Badge

Dat kan toch gewoon? Met een beetje reclame omdat de mensen TuneIn ook moeten eten. Maar radio luisteren gaat verder prima.
 

maar als je veel zapt van zender naar zender is het niet meer te doen, dan zit je zowat alleen nog maar die intro commercials te luisteren

 

Reputatie 7
Badge +3

Mensen die verwijzen naar streaming diensten als Spotify snappen het niet. RADIO luisteren is de wens, niet muziek. 

Ik kan ook zeggen dat mensen die dit soort dingen schrijven het volgens mij niet begrijpen.

Sonos is een speakerbouwer. Zij bieden de mogelijkheid aan streamingdiensten om gebruik te maken van hun app. De ene streamingdienst levert betaalde muziek, de ander doet dat door radio aan te bieden, eventueel onder toevoeging van reclame omdat ook zij hun kosten hebben.
Daarnaast bestaat er ook nog de mogelijkheid van AirPlay, waarmee je rechtstreeks vanuit een radiostation muziek naar Sonos kan sturen. 
Nergens staat dat Sonos een radio-ontvanger is. Wil je puur dat dan moet je een radio kopen. 

Badge

Ik luister meestal sterren.nl radio en die hebben alleen reclame bij het aanzetten, daarna de hele dag geen reclame meer.

Wat een vreemde reactie. Ogenschijnlijk lijkt het of je sonos de schuld geeft van de reclame. Ga als gebruiker van tunein lekker bij hen klagen. Dit staat geheel buiten Sonos en je zult zeker van hen niks kunnen verlangen in deze. De volgende stap is dat, wanneer er maar genoeg mensen bij tunein gaan klagen, dat dit een betaalde dienst gaat worden. Wat gaan wij dan vervolgens weer doen: afhaken want ja betalen willen wij niet.

Niet alleen bij Tunein, ook bij Sonos radio krijg je reclame. Sonos geeft aan dat zij hier geen invloed op hebben, en dat dit door de aanbieder wordt geregeld. Of dat laatste juist is betwijfel ik. 

Als je de reguliere niet digitale radio aan zet is er normaliter geen reclame vooraf. Bij Sonos bv 8.00 uur mis ik (voor mij) de eerste belangrijke berichtgeving. En vooral eerst zachtjes dus harder zetten en daarna knalt het ECHTE je speakers uit. Om gek van te worden. Als dit zo blijft kap ik met dit hele digitale muziekgedoe, DUS OOK SONOS DE DEUR UIT!!!!!! Ideetje doe het daarna. Dan is de omroeper (gewoon eventjes) niet te horen.

Ook ik heb  een schijthekel aan al die reclame troep in mijn leven. Koop je een redelijk duur Sonos systeem. Krijg je ook weer extra reclame. Vreselijk. Op televisie weet ik niet hoe snel ik het geluid moet uitzetten als reclame begint. Gisteren vernam ik dat een groot deel van Nederland erg blij is, dat Loekie de Leeuw weer terugkomt . . . . Maar goed, ik heb de hoop, dat het ooit nog eens iets gaat worden met deze wereld al lange tijd geleden opgegeven.

God is alive and well, but working on a less ambitious project :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Misschien toch eens met iemand gaan praten, je lijkt wel een heel zwaar leven te hebben met al die reclame.

Overigens is Sonos radio voor een groot deel gewoon een schil om de diverse beschikbare media zoals TuneIn. Vandaar ook gewoon de reclame.

Overigens is mijn leven heel prettig met Sonos……….. ik betaal gewoon voor de muziek die ik wil horen.

Reputatie 7

@Jan vd M. Ja, reclame is ergerlijk. Maar zoals ik hierboven al zeg: ”Het wezenlijke verschil tussen rechtstreeks luisteren naar een zender en via TuneIn luisteren is hier regelmatig uitgelegd: je gebruikt een extra dienst, die van TuneIn. En die moet worden betaald. In tijd of in geld. Het is niet anders.”

Je zou je Sonos iets eerder aan kunnen zetten dan precies om 8.00 - verschil in volume is mij overigens niet opgevallen.\

En, voor je je Sonos weggooit: heb je al geprobeerd via Juke te luisteren in plaats van TuneIn?

Haha, valt erg mee hoor.

Maar het is als een vuiltje in mijn oog.

Verder ook erg tevreden over Sonos.

Kwam er via deze site achter dat je de stremming url ook rechtstreeks kan toevoegen.

Reclameprobleem opgelost.

Nog nooit van gehoord? Kan dit via de Sonos app gebruikt worden?

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Gouden tip ! Ik dacht dat Sonos beroep deed op Tunein voor radio. 
Super dus, ik heb mijn favorieten omgezet naar de overeenkomstige radiostations van Sonos radio. 
Dank je wel.

Super, ik heb het ook omgezet naar Sonos Radio.

Toppie ga ik proberen.

Merci.

Ben luisteraar geen computerfreak lezer Erooij.

Ik heb mij jaren geleden, bij aankoop van mijn eerste Sonos, ook terdege geïnformeerd. En toen werkte radio streaming wel degelijk zonder reclame.

En ja, ik begrijp dat TuneIn, of andere services, ergens hun inkomsten moeten halen. 

Wat ik niet begrijp, is dat een directe URL die je instelt op Sonos _ook_ via TuneIn gaat !?!  Dit gaat mijn begrip te boven … tenzij Sonos effectief een deel van de commissie van TuneIn vangt.

By the way: Juke vind ik niet bij de Sonos services. 

Black Friday Erooij, is wel een idee :)

@106rallye Omdat ik in de Sonos app regelmatig pop ups voor updates naar S2 zie, heb ik nooit meer een update uitgevoerd, bang in S2 terecht te komen. Ik ben met andere dingen bezig en Sonos zou het gewoon moeten doen, maar eigenlijk zou ik er wat meer energie in moeten steken (zoals nu dus).

Dat ik reclame een inperking van mijn autonomie noem, ben ik het nog steeds mee eens. Er is iemand die letterlijk op mijn systeem binnendringt zonder dat ik daar iets aan kan doen. Hij gijzelt mij letterlijk, want als ik niet wil luisteren is mijn systeem gehackt. Groot verschil met een filmpje op Youtube bekijken: ik zit op Youtube. Het filmpje begint na de reclame. Als er reclame mijn systeem binnen dringt, mis ik een gedeelte van het programma dat ik wil horen. Tuneln zou daarom met de radiostations een overeenkomst moeten sluiten. Dáár zit de reclame voor het bekostigen van de uitzending. De radiostations willen bereikbaar kunnen zijn en moeten dat regelen met Tuneln !!! En zo is het Rallij (weet niet van welke partij je precies bent).

Heb er nu geen tijd voor maar zal Juke (?) eens gaan proberen. Thnx.

Reputatie 7

Wat ik niet begrijp, is dat een directe URL die je instelt op Sonos _ook_ via TuneIn gaat !?!  Dit gaat mijn begrip te boven … tenzij Sonos effectief een deel van de commissie van TuneIn vangt.

Ik neem aan dat die link door het Sonos-systeem (de app is immers maar een afstandsbediening) wordt doorgegeven aan TuneIn, die hem in de lijst opneemt. Waarom dat alleen zou kunnen als Sonos er geld voor krijgt ontgaat mij…..

By the way: Juke vind ik niet bij de Sonos services. 

Klopt. Juke is Nederlands en jij woont in België. Waarschijnlijk werkt het daarom bij jou niet.

Reputatie 7
Badge +3

Zeker nog nooit naar YouTube gekeken de laatste tijd 😂 echt niet alleen aan het begin van het filmpje, maar zelfs diverse malen door het filmpje heen. Dat wordt echt steeds erger. 

Gelukkig heeft Sonos zich nooit als een radio op de markt gezet. Naar mijn weten altijd als een medium wat muziekdiensten, betaald en onbetaald, kan doorzetten. Via elk medium is het helaas de tendens dat er steeds meer reclame wordt aangeboden. En nu geen reclame is voor de toekomst geen garantie. Dit is beleid per muziekaanbieder. Juke lijkt voor nu de beste oplossing, maar voor hoelang? 

De Player software (wat draait op de Sonos devices), is intern een Linux systeem. Op zich is het geen kunst om rechtstreeks van op die Linux OS een stream af te spelen. Waarom zou de eingebruiker gedwongen worden om daar een externe service (zoals TuneIn) voor te gebruiken? Mijn paranoide zelve denkt dan … extra inkomsten.

 

En dat Juke niet in Belgie beschikbaar is, kan ik alleen maar betreuren. Vooral als Juke een ‘oplossing’ voor het probleem zou zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

De streaming partij (TuneIn) biedt de mogelijkheid om eigen zenders toe te voegen, niet Sonos (hoewel dat technisch wellicht best gekund had). Sonos heeft er vanaf het begin van streaming voor gekozen om dit niet door het systeem te laten doen, maar hiervoor een andere partij in te schakelen. Ook hun recent uitgerolde eigen service Sonos Radio (geheel of deels gebaseerd op TuneIn) werkt als een streaming service. Ik heb geen idee wat de achtergrond van deze beslissing was, maar die ligt denk ik meer op de (toenmalige) keuze enkel hardwareleverancier te willen zijn. Sindsdien kan elke streaming-aanbieder via de API van Sonos zijn diensten aanbieden. Ik heb nooit iets gelezen over een financiële vergoeding daarvoor, maar de regels voor gebruik van de API zijn vast wel te vinden (begin eens op https://developer.sonos.com/).

 

Badge

Reclames worden door radiostations zelf uitgezonden. Daar heeft Sonos of Tunein geen invloed op.

Badge

Dit draadje gevonden en heb het volgende toe te voegen; 

luister al heel lang naar Sonos / tunein radio en irriteer mij zeer aan de EXTRA reclames die tunein recent in de originele stream van bijvoorbeeld sublime heeft gemixt. Ik neem maar even aan dat hier de discussie al wel klaar is of dit “extra” reclame is, want dat is het. Nou snap ik reclame, daarom heb ik Netflix/ Spotify/ Disney+. Nou heb ik de volgende gedachte: In mijn Tesla heb ik ook alle betaal diensten voor video en geluid, en TuneIn is De radio aanbieder in de Tesla software, maar buiten de standaard reclameblokken van het radiostation heb ik nog nooit een reclame gehoord van TuneIn zelf (zoals op de Sonos). Blijkbaar kan Tesla dit ergens “afkopen” 

nou is mijn vraag: Sonos kunnen jullie dit niet ook voor elkaar krijgen?! 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees op internet dat Tesla rijders ook klagen over extra reclame bij TuneIn. Geen idee over het hoe, wat en waarom je deze ervaring niet hebt. 
Er is maar 1 echte oplossing en dat is dat TuneIn zijn premiumabbo laat koppelen in Sonos. Dan kan een ieder kiezen wat hij of zij wil.

Ik heb dit probleem nu ook! Verschrikkelijk irritant! Ik luister naar enkele Nederlandse radiozenders in België. Het maakt niet uit of ik sonos radio of tunein gebruik, (Sonos radio wil vaak niet eens starten) deze blijft starten met Belgische reclames. Nog erger! sinds de update die ik daarjuist gedaan heb blijft tunein hangen in de reclame! En heel de tijd dezelfde reclames, ik krijg de radiozenders zelf niet eens meer aan het spelen. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb dit probleem nu ook! Verschrikkelijk irritant! Ik luister naar enkele Nederlandse radiozenders in België. Het maakt niet uit of ik sonos radio of tunein gebruik, (Sonos radio wil vaak niet eens starten) deze blijft starten met Belgische reclames. Nog erger! sinds de update die ik daarjuist gedaan heb blijft tunein hangen in de reclame! En heel de tijd dezelfde reclames, ik krijg de radiozenders zelf niet eens meer aan het spelen. 

Waarschijnlijk staat je land ingesteld op België in je profiel. Als je inlogt op onze site en hierna naar deze link gaat kun je het aanpassen: https://www.sonos.com/myaccount/user/profile/

Reageer