Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19052 Bekeken


Toon eerste bericht

173 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Tunein geeft geen reclame, het is het radio station zelf die de reclame op zijn stream heeft.
Tunein is een verzamel plek waar alle radio-stations zich kunnen aanmelden, en zo kun je dus makkelijk verschillende radio vinden op hun website.
Sonos kijkt inderdaad ook naar Tunein en heeft daardoor gratis radio.
Als je de reclame van bijvoorbeeld Radio 538 niet wilt horen, dan zou je de keuze maken om naar een ander radio station luisteren.
Persoonlijk luister ik veel naar Radio Paradise, Amerikaans radio station welke volledig op donaties van hun luisteraars werkt, dit zorgt er voor dat je alleen maar muziek hoort, en af en toe een bedankje van de radio-DJ voor de donaties.
Reputatie 6
Badge +3

vooraf gegaan voor reclame, 

Dat doen ze al jaren. Zoals jij het schrijft onderbreken ze nu midden in een programma en dat herken ik niet. En voor Sonos is dit slechts 1 van de vele services; je kunt een radiostream ook direct starten zonder tussenstations.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een onzin om Sonos hier als reclameverspreider te benoemen. Je kiest zelf de wijze hoe je radio wilt luisteren en degene die je kiest bepaald hoe je het doorkrijgt, niet Sonos. Hier zit geen enkel belang voor hen. 

Neem van mij ook aan dat het alleen maar erger wordt. Dure tv aangeschaft, duur 3 in 1 abonnement bij een provider, lekker programma’s opnemen……… kan ik de opnames niet meer doorspoelen, verplicht naar die ellenlange reclames  kijken. Moet ik nu de over de tv merken gaan klagen of bij fabrikant van mijn decoder? Wat een onzin, ik heb zelf gekozen om een abonnement te nemen welke in de cloud opneemt. Mijn keuze en van niemand anders. Je kunt ook een Apple product aanschaffen en alles via AirPlay afspelen, krijg je het exact door zoals het radiostation het aanbied zonder tussenkomst van een bedrijf die ook moet verdienen.

 

Badge

vooraf gegaan voor reclame, 

Dat doen ze al jaren. Zoals jij het schrijft onderbreken ze nu midden in een programma en dat herken ik niet. En voor Sonos is dit slechts 1 van de vele services; je kunt een radiostream ook direct starten zonder tussenstations.

Eddie, waar in Sonos kan ik een streaming URL ingeven? Ik ken enkel de mogelijkheid om via tunein een URL in te geven.

 

Bedankt alvast

Stef

Reputatie 7

Grappig. Ik zou het juist “verborgen kosten” noemen als de prijs van de speaker verhoogd werd omdat gratis radio geregeld wordt voor een beperkt aantal gebruikers.

Nogmaals: de radio heeft zijn opbrengst van de reclame en het werk van TuneIn moet ook betaald. Sonos betaalt daar (gelukkig, want ik betaal ook al voor Spotify en de speakers moeten niet nog duurder worden) niet voor, dus moet jij het doen (in tijd). Ik vind dat vrij normaal.

Er zijn work arounds: afspelen via Airplay of een aanbieder met een ander verdienmodel proberen, zoals Juke.

Reputatie 7
Badge +2
Denk toch dat 't met het radio station te maken heeft, of ervaar je deze reclame bij ALLE radio stations die je start?
Tunein is gewoon een doorgeef luik van radio stations.
Net zoals Sonos een doorgeef luik is van Tunein.
Verder zullen wij van Sonos hier weinig op kunnen betekenen, en zou u indien Tunein echt de oorzaak van het probleem is, deze klacht bij Tunein moeten neerleggen.
Ik denk dat Tunein je de zelfde melding gaat geven zoals wij dat nu hier beschreven hebben, hoor het uiteraard graag als ik het mis zou hebben.
Reputatie 6
Badge +3

Hij wordt idd onder het menu van TuneIn gezet in de menustructuur maar de TuneIn servers worden overgeslagen, dus geen opstartreclame. Je kunt ze vanuit het TuneIn menu weer toevoegen aan de Sonos Favorieten.

 

Reputatie 7
Badge +3

Precies.

Ook heel onlogisch om Sonos als boosdoener te benoemen. Je kiest een verspreider van de radiozender en komt dan binnen bij hun ip-adres. Zij zijn dus degene die er iets voorzetten. Anders zou je eerst binnenkomen bij Sonos, reclame ontvangen om vervolgens doorgezet te worden naar de muziekverspreider. Dit is echt niet wat er gebeurt. 

Badge

Hij wordt idd onder het menu van TuneIn gezet in de menustructuur maar de TuneIn servers worden overgeslagen, dus geen opstartreclame. Je kunt ze vanuit het TuneIn menu weer toevoegen aan de Sonos Favorieten.

 

Da's een hele goeie tip ! Bedankt. Dab installeer ik weet de tunein app alleen daarvoor.

 

Bedankt!

Stef

Ik gebruik geen TuneIn. Ik heb direct de radio URL in Sonos. Als ik het internet of mijn laptop of computer kies om mijn radio zender te beluisteren krijg ik ook geen extra reclame.

 

Any how wij werken geen van allen bij of voor Sonos, toch?

Dus beste mensen van Sonos, help ons in deze discussie: Wie krijgt de inkomsten van de reclame die wordt afgespeeld via mijn Sonos boxen voordat de NPO radio zender wordt gestreamd?

Reputatie 5
Badge +2
Ik snap je vraag, je kan alles over de privacy voorwaarden hier terug lezen, hier vind je alles over je Sonos-registratie. Je maakt uiteindelijk gebruik van de muziekdienst Tunein.
Reputatie 6
Badge +3

Da's een hele goeie tip ! Bedankt. Dab installeer ik weet de tunein app alleen daarvoor.

 

Bedankt!

Stef

Een eventuele reclame van het station zelf voorkom je uiteraard niet hiermee :wink:

Reputatie 7
Badge +3

Dit is al heel vaak aangegeven door Sonos. Zij zijn het niet. 
De directe radio url in Sonos loopt helaas altijd via TuneIn, dus dan is daarmee verklaart waar de reclame vandaan komt. 

Reputatie 7
Badge +2
Zie tevens de volgende webpagina van Tunein.
Badge

Da's een hele goeie tip ! Bedankt. Dab installeer ik weet de tunein app alleen daarvoor.

 

Bedankt!

Stef

Een eventuele reclame van het station zelf voorkom je uiteraard niet hiermee :wink:

Da's niet erg.. da's in het Frans en voor winkels of producten die we hier niet altijd kennen ;-)

Erooij, mijn verzoek was aan sonos. Jij werkt toch niet voor Sonos? (Ook al ben je drie jaar lang fanatiek elke klacht over reclame aan het weerleggen....)

Beste medewerken van Sonos:

- wie verdient er aan de reclame vooraf aan de radio zenders

- krijgen jullie inkomsten van diensten van Spotify en TuneIn?

- moeten radio zenders jullie (of TuneIn ) betalen voor het gebruik van jullie kanaal?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind reclame net zo vervelend als de meeste, ik besef echter wel dat voor niets de zon opgaat (al twijfel ik daar tegenwoordig ook aan 😉) en dat inkomsten ergens vandaan moeten komen voor het werk wat verricht wordt. Sonos heeft al vaker aangegeven niets met deze reclames te maken te hebben en hier geen inkomsten uit te ontvangen. 
Bovendien kan ik mij niet heel druk maken om die enkele reclame aan het begin van de stream, het is nu eenmaal zo en bovendien gaat het via Juke nog steeds zonder toegevoegde reclame. Prima alternatief.

Sonos is een speaker bouwer die een platform biedt aan externe partijen om muziek aan te bieden. Het is aan ons de keus om te bepalen via welke aanbieder wij willen luisteren en of wij gebruik willen maken van zo’n aanbieder. Alternatief is dat zij (muziekaanbieders) zich terugtrekken of betaald worden voor hun diensten via een abonnement. 

Wat ik persoonlijk een lastige vind is dat Sonos zich nu ook zelf als muziekaanbieder presenteert met een eigen dienst, waarbij zij dan ook weer gebruik maken van aanbieders als TuneIn. Hiermee verdwijnt een stuk transparantie en wordt het onduidelijk waar je muziek vandaan komt. 

Reputatie 7

Reclames zijn vervelend, maar dat TuneIn reclame toevoegt is niet vreemd. Je neemt namelijk een extra dienst af: het verzamelen en bijhouden van de links.

Voor mij is het toch een beetje of je klaagt dat de aannemer die je huis bouwt ook iets verdient omdat je al voor de stenen betaald hebt.

Dat we de reclame van de radiozender horen, is niet meer dan normaal. Maar daar bovenop nog reclame van de speakerbouwer is er echt wel over. Dat ik bij de bouw van een huis moet betalen voor de stenen vind ik zeker normaal. Maar niet dat de aannemer nadien zijn logo op mijn muur komt schilderen. Is het mogelijk om de Sonos terug te brengen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Nog éénkeer:

De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. De verzamelaar dus van de verschillende streams van de verschillende radiostations. Reclame komt dus van de radiostations en bij aanvang van de stream komt er reclame van de verzamelaar van alle streams. Ook dat is een bedrijf die zijn energiekosten en personeel moet betalen.

Sonos bouwt het apparaat en de infrastructuur om dit alles mogelijk te maken. Sonos maakt een speaker met streammogelijkheid. Ik zie dat een beetje als een reguliere speaker die gebouwd wordt tot en met het plugje waar de speakersnoeren ingaan. Alles wat er verder nodig is komt van externe bronnen. Waar zij, naar mijn mening, de fout ingaan is om een eigen muziekdienst op te zetten die gebruikt maakt van zijn eigen schil, waardoor ook daar reclame verschijnt. 
Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden om reclamevrij te luisteren, waarbij opgemerkt dat mijn verwachting is dat er steeds meer reclame zal komen en dat sommige partijen, die het nu nog zonder kunnen, toch ook genoodzaakt zijn om over te gaan op reclameboodschappen. 
 

 

Badge

Het is ook een beetje en optelsom denk ik. @Erooij heeft prima uitgelegd waarom dit gebeurt (de mensen achter TuneIn moeten ook eten) en dat er alternatieven zijn (Juke bijvoorbeeld). Toch blijven er posts komen met “ik wil geen reclame want ik wil het niet en anderen moeten daarvoor maar betalen” (want dat zal het gevolg zijn). Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening, maar zo’n post is wel erg makkelijk. Dat je dan een keertje een duidelijk antwoord geeft dat wellicht door anderen als belerend wordt gezien kan gebeuren.

Je kunt ook níet reageren natuurlijk. I.g.v. ergernis is dat zelfs aan te raden 😊

Wie is er nu belerend? Je moet toch gewoon kunnen aangeven wat je mening is. Zolang mensen slechts een half topic lezen en steeds met het vingertje richting Sonos wijzen en geen begrip kunnen opbrengen voor aangedragen motivatie waarom er eventueel wel reclame wordt uitgezonden, blijft ik mijn mening uitspreken dat er heel goede redenen zijn dat er reclame wordt ingestart. 
Let wel, ik ben ook geen voorstander van reclame maar kan gewoon wel begrip opbrengen waarom het er is. Zelf gekozen voor een goede betaalde muziekdienst en de rest accepteer ik gewoon omdat het allemaal ook best wel meevalt. Behalve dan op momenten dat je heel veel wisselt van bron. 
 

Mijn vrouw klaagt over het feit dat er na 5 minuten GTST al direct een lang reclameblok is. Moet ik dan gaan klagen bij Sony (mijn tv merk), bij Google (software op TV) of bij de zender die GTST uitzendt? Het antwoord lijkt mij duidelijk. 

 

De ergernissen over extra Tunein reclame aan het begin van een stream betekent het einde van comfortabel radio luisteren via Sonos. Ik heb geen probleem met reclame van het radiostation zelf. Bespaar me de uitleg dat Tunein ook geld moet verdienen. Sonos neemt hier een risico want elk redelijk denkende mens verdraagt het niet als hij zapt naar een andere radio dat er telkens eerst een reclame te horen is. Als het niet verandert verkoop ik een deel van mijn Sonos speakers die ik enkel gebruik voor internet radio.

Oproep aan Sonos: maak jullie Sonos radio toepassing vrij van extra reclame door de provider. Dit mag jullie gerust wat kosten... anders zie ik het niet goed komen voor jullie speakers

Badge

Eddie,

 

Die mogelijkheid wordt door Tunein gecreëerd en er geldt een beperking van - ik denk - 10 stations. Onlangs werden ook mijn zelf toegevoegde radio's onderbroken door die zelfde ergerlijke Tunein.

Sonos moet de apps van vele radiostations opnemen of toelaten dat je vanuit die apps streamt naar Sonos  Nu houden ze hun platform op een enge manier gesloten word je gedwongen die reclames te horen. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Eddie,

 

Die mogelijkheid wordt door Tunein gecreëerd en er geldt een beperking van - ik denk - 10 stations. Onlangs werden ook mijn zelf toegevoegde radio's onderbroken door die zelfde ergerlijke Tunein.

Sonos moet de apps van vele radiostations opnemen of toelaten dat je vanuit die apps streamt naar Sonos  Nu houden ze hun platform op een enge manier gesloten word je gedwongen die reclames te horen. 

 

Dit is oprecht nieuw voor me, waarmee ik niet het tegendeel wil beweren. Mijn ervaring is juist dat ik die instart-reclame niet heb als ik een identiek station via URL instart in tegenstelling tot TuneIn.

Reputatie 7

Volgens deze draad is het toevoegen van radiostations een Sonos-dingetje dat voor de eenvoud aan TuneIn is toegevoegd: https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/end-of-tunein-service-announcement-how-do-i-maintain-my-own-radio-station-6883461?postid=16684867#post16684867

Volgens deze https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/how-can-you-create-internet-radio-streams-now-that-tunein-is-no-longer-available-for-free-6883433 gaat Sonos dit nu echt aan TuneIn overlaten.

@StefSono Je zegt “elk redelijk denkende mens verdraagt het niet als hij zapt naar een andere radio dat er telkens eerst een reclame te horen is”. Ik denk dat je hier wel heel erg naar jezelf toe redeneert. Voor het feit je Sonos vraagt iets te doen dat hen (en dus nieuwe kopers van speakers) geld kost, geldt hetzelfde. Wellicht een abonnement op TuneIn?

Al eens Juke of een andere provider geprobeerd overigens?

Badge

Ik zie "Juke" hier regelmatig verschijnen maar in mijn Sonos app staat die niet. Ik zoek bijv in Mytuner z'n Sonos radio, maar ook die gebruiken Tunein.

 

 

Reageer