Vraag

Muziekbibliotheek in de nieuwe (web)app

  • 8 May 2024
  • 71 reacties
  • 1968 Bekeken

Reputatie 1

Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?

Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !

 

71 Reacties

Reputatie 2

Het afspelen van een gewone radio stream gaat al niet vloeiend. Soms moet ik 10 keer drukken en dan duurt het nog een minuut voordat ik geluid heb.

Dus nu heb ik een erg duur systeem en pak een simpele jvc dab+ om muziek te hebben.

En die kost 100 euro.

Voor streamen en een soundbar voor mijn tv ga ik op zoek naar een alternatief merk.

Ik hoop dat nieuwe klanten op tijd weten dat sonos niet meer meetelt. Dat bespaart hun een hoop geld en frustratie. 

 

 

Badge

Bestaat er eigenlijk een app die Sonos voorlopig wel goed doet werken !? 

Badge

Mogelijk is de addin op homeAssistant en alternatief https://www.home-assistant.io/blog/2024/05/09/music-assistant-2/

Of sonostube op android.

Onbegrijpelijk, kliko open en snel die Sonos erin. Winstwaarschuwing zou ik zeggen. Vast op zoek naar een andere baan. Deuren kunnen dicht. 

Badge +1

Ook weer zo'n typisch voorbeeld van een softwaremaker, die bepaalt wat goed voor ons is. Je zou toch denken dat afspelen van je eigen muziek prioriteit moet zijn. Nu moet ik dus via mijn PC de muziek selecteren en maar afwachten wanneer dit geïmplementeerd gaat worden.
Ze weten kennelijk wel dat je je systeem toch niet (zo gauw) weg doet, dus wat maakt het uit.

Nog geprobeerd om de S1 app te installeren, dat lukt wel maar die wil  gelijk updaten naar S2.

Wat een bedrijf !

 

Reputatie 3
Badge

Ook weer zo'n typisch voorbeeld van een softwaremaker, die bepaalt wat goed voor ons is. Je zou toch denken dat afspelen van je eigen muziek prioriteit moet zijn. Nu moet ik dus via mijn PC de muziek selecteren en maar afwachten wanneer dit geïmplementeerd gaat worden.
Ze weten kennelijk wel dat je je systeem toch niet (zo gauw) weg doet, dus wat maakt het uit.

Nog geprobeerd om de S1 app te installeren, dat lukt wel maar die wil  gelijk updaten naar S2.

Wat een bedrijf !

 

Dit is gewoon een dikke middelvinger van Sonos naar de klanten. Anders kan ik het niet duiden.

Badge +1

Ik heb het inmiddels wel kunnen oplossen met de methode die hier beschreven is:

https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/reinstall-old-app-on-android-and-get-access-to-your-alarms-again-6892530

 

Pas wel op, gelijk na de installatie de auto-update uitzetten, anders krijg je die malware weer op je systeem.

 

 

Badge

Op android misschien ook een idee. De oude app in de veilige map installeren. En de nieuwe op de direct toegankelijke omgeving. Kun je gelijk direct vergelijken en de komende updates evalueren.

Badge

Allemaal goede tips ! Maar dit zou toch niet nodig zijn als Sonos zijn zaakjes op orde had ! 😔

Kan toch niet waar zijn dat je na de update wordt geadviseerd om de desktop controller te gebruiken voor de music library? 
of maar te wachten op nieuwe updates. Wat een ongelooflijk geklungel met een gebruikersonvriendelijke app! 
inderdaad maar heroverwegen of sinus nog wel het juiste product is.

Reputatie 1
Badge

Beste misschen kan dit helpen

Open de Sonos-app voor macOS of Windows.

Selecteer in het menu Beheren Instellingen voor muziekbibliotheek.

Klik op + (plus) in macOS of op Toevoegen als u Windows gebruikt.

 

Selecteer de muziek map of mappen (in de harde schijf of schijven) die je wil toevoegen aan je muziekbibliotheek ) 

 

Klik op volgende en je systeem zou moeten starten met indexeren

(Voer het wachtwoord van uw computer in als daarom wordt gevraagd ) volg de instructies op het scherm om het toevoegen van uw muziekbibliotheek te voltooien Afhankelijk van de grootte van uw muziekbibliotheek kan het enkele minuten duren om te indexeren.

 

mvg gilver

 

Reputatie 3
Badge

Beste misschen kan dit helpen

Open de Sonos-app voor macOS of Windows.

Selecteer in het menu Beheren Instellingen voor muziekbibliotheek.

Klik op + (plus) in macOS of op Toevoegen als u Windows gebruikt.

 

Selecteer de muziek map of mappen (in de harde schijf of schijven) die je wil toevoegen aan je muziekbibliotheek ) 

 

Klik op volgende en je systeem zou moeten starten met indexeren

(Voer het wachtwoord van uw computer in als daarom wordt gevraagd ) volg de instructies op het scherm om het toevoegen van uw muziekbibliotheek te voltooien Afhankelijk van de grootte van uw muziekbibliotheek kan het enkele minuten duren om te indexeren.

 

mvg gilver

 

Ik heb geen MAC of Windows, dus ben ik de sjaak. Leuk hoor al die workarounds, alleen maar vanwege de belabberde kwaliteit van de Sonos app. Misschien moeten de gebruikers maar eens een gezamenlijke rechtzaak starten.

Reputatie 1
Badge

Beste Adriaan,

Sinds de rommel update ben ik op zoek geweest om mijn muziek terug te kunnen afspelen. Jammer dat ik u niet kan helpen. De mobile app is inderdaad nog slechter dan deze die ik op mijn pc heb. 

Mvg. Gilver

Antwoord van Sonos Helpdesk (zie bijlage) ivm muziekbibliotheek en alarmen !?

 

 

Inderdaad, via de desktop app kun je inderdaad je muziekbibliotheek beheren/toevoegen. Echter na verloop van tijd verdwijnt deze weer, en moet je hem opnieuw toevoegen. Wat een ellende. Ik wil mijn eigen muziek kunnen beluisteren over MIJN speakers. Sonos, het wordt tijd dat hier prioriteit aan wordt gegeven, de luisterervaring van uw speakers is inmiddels drastisch gekelderd.

 

Daarnaast heeft de SONOS/Spotify intergratie een gelimiteerde look. Niet alle functionaliteit die je op Spotify hebt is benaderbaar vanuit de SONOS app. Er is niet eens een selectie voor nieuwste release. Alleen een lijstje met populkaire muziek/artiesten. Ook dat is niet hoe ik naar mn muziek via spotify wil luisteren.

 

De SONO app is op dit moment alleen bruikbaar om je speakers te beheren. Afspelen van muziek alleen via de spotify app, en vergeet het maar als je een eigen muziek bibliotheek hebt.

 

Je muziek bibliotheek bedienen vanaf je desktop. Lekker handig als die op een geheel andere plek staat in huis.😡

ben inmiddels aan oriënteren op ander systeem. Klipsch/onkyo ziet er veelbelovend uit. Qua geluidskwaliteit is Klipsch natuurlijk ziowiezo superieur.

Reputatie 2

Ik heb plex geïnstalleerd op mijn nas. Daarna heb ik plex als service toegevoegd. 

Dat werkt wel.

Reputatie 7

@JWI Het gaat niet om bedienen, maar om toevoegen. In juni komen een aantal functies voor de bibliotheek weer terug. Je zou ook even kunnen wachten voor je een hoop geld uitgeeft…….

Reputatie 2
Badge

Het is inmiddels juli en nog steeds is het niet mogelijk om de bibliotheek via de app bij te werken. Erger nog, mogelijkheid is ook uit de 16.1 versie gesloopt. Update naar update zonder dat er maar iets belangrijks verbeterd,  namelijk dat ik zelf kan bepalen wat en waarvan ik iets wil afspelen. Dat was het hele doel van de aanschaf van dit systeem. Ongelofelijk wat een prutsers en prutzooi het nu geworden is. Een wanprestatie, dit hele gebeuren. 

Reputatie 3
Badge

@JWI Het gaat niet om bedienen, maar om toevoegen. In juni komen een aantal functies voor de bibliotheek weer terug. Je zou ook even kunnen wachten voor je een hoop geld uitgeeft…….

Jouw onvoorwaardelijke steun voor Sonos is bewonderenswaardig. De afgelopen maanden heeft Sonos zijn bestaande klanten slecht behandeld met hun app-perikelen. Het heeft voor mij aangetoond dat ik mijn luisterplezier niet meer in handen van Sonos blijf geven. Ze kunnen op ieder moment besluiten om bepaalde functionaliteit 'tijdelijk' weg te halen. Gelukkig ben ik handig genoeg om de problemen te kunnen omzeilen, maar ik wil mijn zuur verdiende geld niet stoppen in producten van een firma die niet goed om kan gaan met de verantwoordelijkheid om zijn klanten goed te bedienen.

Reputatie 3
Badge +2

Na het lezen hier dacht ik, toch eens voor de aardigheid eens even kijken op de nieuwe app en tot mijn verbazing zag ik 

mijn muziekmap weer verschijnen.

Of het indexeren van en zoeken in de betreffende map weer werkt vanuit deze app heb ik nog niet geprobeerd.

ik werk nu met Sonopad en 16.1 op mijn telefoon. Maar er is weer vooruitgang geboekt, dat geeft de burger weer moed.

Hopelijk komt het uiteindelijk weer goed.

Reputatie 3
Badge +2

Nee, zoeken en indexeren van de muziekmap werkt nog niet, helaas.

 

 


 

 

 

Reputatie 7

@AdriaanW Ik weet waar jij vandaan haalt dat ik Sonos onvoorwaardelijk zou steunen. Elders heb ik best pittige kritiek geleverd op de nieuwe app en de manier waarop deze geïntroduceerd is. Ik waarschuw er alleen voor om op basis van een paar maanden shit een hoop geld weg te gooien.

Al maanden duurt dit probleem en geen enkele aanwijzing lost het probleem op. Ik was eerder van plan mijn hele huis vol te hangen met extra luidsprekers maar daar begin ik pas aan als het probleem met hun software is opgelost. Dit moet welhaast ten koste gaan van hun omzet.

Reputatie 7
Badge +3

Maanden is een beetje overdreven, Begin juni is volgens mij de app gelanceerd en Sonos heeft een tijdsplan geïntroduceerd, dus nog even geduld zou ik zeggen. 

7 mei was de introductie. Dus nu meer dan 2 maanden. Vanaf dat moment niets dan ellende. En een bewaard oud Desktopcontroller exe-bestand installeren heeft geen zin want je moet updaten anders werkt het net. 

Reageer