Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?
Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !
Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?
Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !
Het melden van 30 miljoen aan extra kosten en vervolgens een ontslagronde melden zal echt niet toevallig zijn. Hier probeert iemand de beurskoers wat op te krikken ten koste van anderen.
Dit is wat The Verge daarover zegt (https://www.theverge.com/2024/8/14/24220357/sonos-layoffs-august-2024-app):
”“I will not rest until we’re in a position where we’ve addressed the issues and have customers raving about Sonos again,” Spence said. “We believe our focus needs to be addressing the app ahead of everything else.” You’d think that reducing the company’s workforce would be antithetical to that goal, but that’s just what Sonos has done.”
Ik kwam deze nog tegen, helemaal lekker alarmistisch: https://www.zdnet.com/article/sonos-is-failing-and-millions-of-devices-could-go-with-it-why-open-source-audio-is-our-only-hope/
De oplossing: https://www.zdnet.com/article/how-apple-can-rescue-miserable-sonos-users/
Als Sonos omvalt vergaat de wereld.. mensen komen massaal te laat op hun werk.. een grote klap voor de wereldeconomie! Nee maar serieus, er is op dit moment (nog) geen concurrent die alle functionaliteit biedt die Sonos heeft. Er zijn wellicht betere systemen maar niet op elk gebied. Ik hoop dan ook dat het gewoon overwaait en dat binnenkort iedereen weer frustratieloos mag genieten van zijn Sonos spullen.
Ze hadden gewoon een S3 app moeten maken, een nieuwe app naast de oude. Het lijkt wel alsof ze de oude app hebben afgebroken tot op een bepaald punt, er vervolgens een laag tussen hebben gemetseld en daar vervolgens weer verder opgebouwd hebben. Sommigen draaien hier al lang mee en weten dat waarschijnlijk beter dan ik maar is het gek als ik zeg dat we de afgelopen maanden de problemen van 3 jaar geleden tot aan nu een soort van herbeleven? Het lijkt wel alsof er met elke nieuwe versie van de app ook weer oude problemen geherintroduceerd worden. Oude problemen in een nieuwe jas..
Dat is nu precies het probleem met Sonos, je bent en blijft afhankelijk van Sonos zelf met koppelen e.d.
Nu blijkt Sonos een behoorlijke onbetrouwbare partner aangezien ze bewust een firmware update hebben uitgerold waardoor gebruikers welke nog op het juiste moment de app niet hadden ge-update, en dus alle functionaliteiten wel hadden, opeens hun systemen ook niet meer konden aansturen met de enige werkende mogelijkheid V16.2. Dit terwijl ze weten dat de nieuwe versie een volledige ramp is.
Dus, nee ik zou niet meer kiezen voor Sonos. Niet om de kwaliteit, maar puur door deze ervaring. Valt Sonos, dan valt het hele systeem van speakers.
-Verbinden zeer traag en valt regelmatig weg
-Reactie vele malen trager
-Niet aanpasbare playlist
-Volgorde favoriete zenders niet aan te passen
-Geen album art
-Vertrouwen kwijt
-Nog steeds niet weten wat nu precies die verbeterde luister ervaring is met deze nieuwe app. waarvoor al deze ellende is begonnen.
-Besef dat het zomaar ineens afgelopen kan zijn als Sonos omvalt of de stekker er uit trekt
Kan iemand mij vertellen wat er nu precies zoveel beter is met versie v80.honderdzoveel vergeleken met v16.2? Want dat was het verkooppraatje.
-Verbinden zeer traag en valt regelmatig weg
-Reactie vele malen trager
-Niet aanpasbare playlist
-Volgorde favoriete zenders niet aan te passen
-Geen album art
-Vertrouwen kwijt
-Nog steeds niet weten wat nu precies die verbeterde luister ervaring is met deze nieuwe app. waarvoor al deze ellende is begonnen.
-Besef dat het zomaar ineens afgelopen kan zijn als Sonos omvalt of de stekker er uit trekt
Kan iemand mij vertellen wat er nu precies zoveel beter is met versie v80.honderdzoveel vergeleken met v16.2? Want dat was het verkooppraatje.
Het vertrouwen kwijt zijn, vind ik de meeste kwalijke zaak. Dit is voor mij het grootste punt. De meeste klanten hebben duizenden euros geïnvesteerd in Sonos producten en dan gaan ze zo met dat vertrouwen om.
Mijn SONOS app ‘verliest’ om de zoveel tijd het pad naar mijn NAS, waardoor ik keer op keer alles opnieuw moet invoeren en indexeren. Dit heeft jàren feilloos gewerkt en nu is dat telkens een heel gedoe geworden. Sedert de mei update is dit echt een rommeltje geworden.
Ik kwam bij toeval erachter dat Sonos de app heeft vernieuwd, helaas...
Na 3 maanden, vele agile updates, blijkt de app nog steeds belabberd.
Toch blijft iedereen het proberen omdat het best veel geld kost en dat weten ze.
En ondertussen kun je naar advertenties luisteren op TuneIn of je luistergedrag laten meten via Spotify.
Deze data verkoopt Sonos weer aan derden.
Er is totaal geen prikkel voor Sonos om dit op te lossen.
Ik heb binnenkort een demo van Bluesound, het schijnt dat deze partij serieuzer omgaat met klanten.
Ik moet nu stopen met testen van app, mijn iPhone is alweer leeg.
De Sonos app zuigt letterlijk en figuurlijk.
Ik kan je nu al uit de droom helpen. Ook Bluesound zal je bij TuneIn naar reclame laten luisteren omdat dat nu eenmaal het verdienmodel van TuneIn is of je moet bij hen een abonnement afsluiten). En ook zal Spotify bij Bluesound je luistergedrag registreren om jouw favoriete muziek te kunnen aanbieden.
Dit alles heeft niets met Sonos te maken.
Graag verneem ik waar de wijsheid vandaan komt dat Sonos dit soort data verkoopt.
Ik kan je nu al uit de droom helpen. Ook Bluesound zal je bij TuneIn naar reclame laten luisteren omdat dat nu eenmaal het verdienmodel van TuneIn is of je moet bij hen een abonnement afsluiten). En ook zal Spotify bij Bluesound je luistergedrag registreren om jouw favoriete muziek te kunnen aanbieden.
Dit alles heeft niets met Sonos te maken.
Graag verneem ik waar de wijsheid vandaan komt dat Sonos dit soort data verkoopt.
https://www.security.nl/posting/846049#posting846138
Sonos heeft de tekst dat ze geen gebruikers data verkopen uit hun algemene voorwaarden gehaald. Dus ze kunnen het doen en gezien hun financiële situatie gaan ze dat waarschijnlijk ook wel doen
Aannamen dus. Het gras bij Bluesound zal echt niet groener zijn.
Overigens zie ik ook niet staan dat ze gebruikersdata gebruiken voor commerciële doeleinden.
Aannamen dus. Het gras bij Bluesound zal echt niet groener zijn.
Overigens zie ik ook niet staan dat ze gebruikersdata gebruiken voor commerciële doeleinden.
Aldus de Sonos fanboy nummer 1.
Het gaat om feiten en niet om aannamen.
Je kan zeggen dat de app slecht is en dat Sonos grote fouten heeft gemaakt, maar om aan te geven dat je weg wilt van Sonos om redenen van reclame bij TuneIn en het verzamelen van data is onzin. Dat zal je bij iedere andere aanbieder tegenkomen.
Ook het feit of ik wel of geen fan van Sonos ben heeft daar niets mee te maken. Jammer dat je die kaart gaat trekken.
Waarom registreert Sonos naar welke bron ik heb geluisterd, inclusief datum en tijd?
Volstrekt onnodig. Volgens Sonos om de services goed te kunnen laten werken… dat lukt dus ook niet.
Ik heb het privacy rapport opgevraagd, kun je zelf ook doen. Vanuit dit privacyrapport is het eenvoudig om
je luistergedrag te herleiden.
Ook heb ik gevraagd of deze log-data gewist kan worden, dat kon niet omdat mijn systeem dan niet meer zou werken.
Wat een onzin, alsof het wissen van logs van invloed zouden zijn op functionaliteit.
Met Bluesound kan je wel je NAS gebruiken en is er niets te herleiden.
Naar mijn mening maakt juist het vastleggen van het luistergedrag dit soort systemen en services tot iets geweldigs. Een NAS is heel leuk, maar je blijft altijd naar hetzelfde luisteren. Sinds ik “gevolgd “ wordt ontdek ik muziek waar ik meer van wil horen en laat ik mijn “eigen” muziek steeds meer links liggen.
Ze doen er verder maar mee wat ze ermee willen doen. Kan mij niet voorstellen dat er verder iemand geïnteresseerd is in naar welke muziek ik luister. Alles ligt toch al “op straat”, dit kan er dan ook wel bij. Het zou vervelend worden wanneer er, op basis van mijn luistergedrag, allerlei reclames en/of mails verzonden zouden worden. Tot op heden merk ik alleen de positieve kanten van het volgen.
Overigens kan je volgens mij het verzamelen van de gegevens ook gewoon uitzetten in de app.
Naar mijn mening maakt juist het vastleggen van het luistergedrag dit soort systemen en services tot iets geweldigs. Een NAS is heel leuk, maar je blijft altijd naar hetzelfde luisteren. Sinds ik “gevolgd “ wordt ontdek ik muziek waar ik meer van wil horen en laat ik mijn “eigen” muziek steeds meer links liggen.
Ze doen er verder maar mee wat ze ermee willen doen. Kan mij niet voorstellen dat er verder iemand geïnteresseerd is in naar welke muziek ik luister. Alles ligt toch al “op straat”, dit kan er dan ook wel bij. Het zou vervelend worden wanneer er, op basis van mijn luistergedrag, allerlei reclames en/of mails verzonden zouden worden. Tot op heden merk ik alleen de positieve kanten van het volgen.
Overigens kan je volgens mij het verzamelen van de gegevens ook gewoon uitzetten in de app.
Waar kan je het verzamelen van data uitzetten? Volgens mij is dat een aanname.
Zeker geen aanname (of de knoppen moeten een andere betekenis hebben)
zowel “extra gebruikersgegevens” als “personalisatiediensten gebruiken” uitzetten .
Hoe erg zou het zijn dat iemand weet dat hier thuis veel naar Nederlandstalige muziek geluisterd wordt?
Zeker geen aanname (of de knoppen moeten een andere betekenis hebben)
zowel “extra gebruikersgegevens” als “personalisatiediensten gebruiken” uitzetten .
Zoals het hier geformuleerd is, extra gebruikersgegevens en personalisatiediensten, zijn dit niet alle gegevens. Als Sonos de term extra gebruikersgegevens gebruikt, dan zijn er dus ook normale gebruikersgegevens. En die kan je dus niet uitzetten. Jij hebt een roze Sonos bril op, ziet alles van de positieve kant. Ik ben meer kritisch ingesteld en trap niet zo maar in dit soort praatjes
Als ik mijn netwerk verkeer thuis monitor, dan zie ik veel communicatie met Sonos servers als ik muziek draai die lokaal op mijn NAS staat. Waarom? Ook als ik de twee opties die jij noemt heb geactiveerd.
Je moet ze ook deactiveren. 🫣
Overigens wel een zwaar leven zo. Volgens mij worden al onze aktiviteiten wel ergens gemonitord. Je kan dan beter maar met alles teruggaan naar analoog en jezelf opsluiten achter een donker gordijn.
Ook als het is uitgeschakeld worden er logs gemaakt, waarover je ook niet kunt aannemen dat er verder niets mee gebeurt.
Ik vind dat ik een keuze moet hebben om mijn eigen muziek te kunnen luisteren. En dat kan niet meer meer met Sonos.
Sonos heeft sinds mei (of juni) willens en wetens een waardeloze app om de markt gebracht. De beloftes van Sonos om medio juli een oplossing te hebben zijn ze niet nagekomen. Dit zijn feiten.
Sonos heeft willens en wetens mensen geforceerd met een waardeloze app te werken door ook nog gauw een firmware update uit te rollen waardoor v16.2 niet meer te gebruiken is. Dat is ook een feit!
En ondertussen zijn we weer een paar weken verder en is het nog steeds niet die verbeterde luisterbeleving waarvan niemand mij kan zeggen wat die dan precies is of inhoud.
Prutsers!
Is het loggen pas na de nieuwe app ontstaan?
Mijn vermoeden is dat dit soort systemen niet kunnen werken zonder een vorm van logging. De app is een afstandsbediening. Wanneer je Sonos start en je zet de app uit dan werkt het nog. Zet je de app weer aan dan werkt het met info over de muziek die dan speelt. Die info moet ergens vandaan gehaald worden. Daartoe zal je dus info moeten verzamelen.
Ditzelfde geldt voor het overnemen van de info naar andere speakers en/of devices. Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Ik heb nog nooit van een router gehoord die info verzameld, dat zal dus ergens bij Sonos moeten gebeuren. Het gaat erom was Sonos er verder mee zou doen. Is er ergens bewijs dat dit bewaard en verhandeld wordt?
Komt goed...euh, toch niet. Oude versie kan nu toch definitief niet meer teruggedrraaid worden, waar intern sprake van was, door de laatste firmware update om iedereen te forceren v80 te gaan gebruiken.
Dus dat is wel goed gelukt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.