Vraag

Muziekbibliotheek in de nieuwe (web)app

  • 8 May 2024
  • 71 reacties
  • 1968 Bekeken

Reputatie 1

Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?

Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !

 

71 Reacties

Nog een forum dat korte metten maakt met Sonos. https://www.reddit.com/r/sonos/comments/1d12g0n/what_failure_of_product_management_resulted_in/ 

Waar blijft hun Mea Culpa? Waarom heeft die CEO zijn biezen nog niet gepakt. Waarom pikken de aandeelhouders dit? Stel je voor dat Apple zich zo zou opstellen als er iets mis was met hun software. En dan maanden hun klanten met hun dure iPhones, iPads en iMacs in de steek zou laten. De wereld zou te klein zijn.

Reputatie 3
Badge

Roland559, ik ben helemaal eens met jouw reactie. Vreemd dat Sonos door sommigen zo verdedigd wordt, hoewel ze hun gebruikers zo in de steek hebben gelaten.

Enkele dagen geleden publiceerde Tweakers.net een artikel waarin ze de update aankondigden van de Sonos-app waarin onder meer de muziekbiblotheekfunctionaliteit hersteld zou worden. Die zal (als het klopt) 22 juli uitkomen. Ik heb even gewacht om dat hier te vermelden omdat ik eerst de reacties daarover op hun forum wilde lezen. Dat zijn er inmiddels honderden. En 80% ervan is vernietigend voor Sonos. Ik ben blij niet alleen te staan in mijn kritiek en blijf erbij dat ik het merkwaardig (ja zelfs verdacht) vind dat sommigen in de diverse forums Sonos de hand boven het hoofd blijven houden. https://tweakers.net/nieuws/224472/sonos-maakt-het-weer-mogelijk-om-lokale-muziekbibliotheken-in-te-stellen-via-app.html

Reputatie 7
Badge +3

Nogmaals, dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar treffen en proberen te helpen. Dat Sonos fouten heeft gemaakt is inmiddels wel duidelijk, maar om dan te beweren dat goedwillende gebruikers in dienst van Sonos hier berichten is niet juist en niet prettig voor die gebruikers. 
Je mag van mij Sonos aanvallen wat je wilt, maar je hebt wat mij betreft niet het recht om hier gebruikers neer te zetten als iets wat zij niet zijn en vooral gebruikers die zich al jaren inzegening medegebruikers te helpen.

 

Reputatie 3
Badge

Haha, @106rallye is niet ingehuurd door Sonos. Nee hij is de nieuwe CEO van Sonos. 
Kom op zeg, je mag ook best een beetje aan zelfreflectie doen. Gebruikers die hier alleen maar hun ongenoegen uiten en verder met geen of halve informatie over hun gebruikte systeem komen en vervolgens vreemd of afwijzend reageren op goedbedoelde reacties, hebben nog nooit iemand geholpen.  

Dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar ontmoeten en dus niet Sonos. Inmiddels weten we wel dat er fouten in de software zitten, maar inmiddels zijn er ook wat mogelijke oplossingen voor een aantal problemen. Dus hoe meer informatie hoe beter je door welwillende medegebruikers geholpen kunt worden. En ja wellicht zitten daar wat omwegen bij, zoals het gebruik van Plex, maar je kunt dan wel weer even verder.

Een ander mooi voorbeeld is die die ik vandaag las over crashende Android systemen. Die gebruiker heeft wel lang met Sonos gebeld en uiteindelijk een oplossing gekregen. Ga dan dus niet zeggen dat het advies om toch te bellen een slecht advies is. Sonos heeft juist dat soort telefoontjes nodig om achter oorzaken te komen. 

Degene die eerst aan zelfreflectie moet doen is Sonos. Zij hebben deze hele situatie veroorzaakt, zij hebben de miljoenen gebruikers over de hele wereld een hele slechte ervaring bezorgd. Nota bene, de gebruikers die Sonos producten voor veel geld gekocht hebben. Dat is de frustratie van veel gebruikers. 

Dat er daarna op het forum ondersteuning is van gebruikers om problemen te omzeilen, is leuk maar besef wel dat Sonos deze hele wanorde veroorzaakt heeft.

Dus om nu de gebruikers van een gebrek aan zelfreflectie te beschuldigen, vind ik echt te triest voor woorden. Sonos heeft wederom getoond, de gebruiker de hoogste prioriteit te geven.

Reputatie 7
Badge +3

Haha, @106rallye is niet ingehuurd door Sonos. Nee hij is de nieuwe CEO van Sonos. 
Kom op zeg, je mag ook best een beetje aan zelfreflectie doen. Gebruikers die hier alleen maar hun ongenoegen uiten en verder met geen of halve informatie over hun gebruikte systeem komen en vervolgens vreemd of afwijzend reageren op goedbedoelde reacties, hebben nog nooit iemand geholpen.  

Dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar ontmoeten en dus niet Sonos. Inmiddels weten we wel dat er fouten in de software zitten, maar inmiddels zijn er ook wat mogelijke oplossingen voor een aantal problemen. Dus hoe meer informatie hoe beter je door welwillende medegebruikers geholpen kunt worden. En ja wellicht zitten daar wat omwegen bij, zoals het gebruik van Plex, maar je kunt dan wel weer even verder.

Een ander mooi voorbeeld is die die ik vandaag las over crashende Android systemen. Die gebruiker heeft wel lang met Sonos gebeld en uiteindelijk een oplossing gekregen. Ga dan dus niet zeggen dat het advies om toch te bellen een slecht advies is. Sonos heeft juist dat soort telefoontjes nodig om achter oorzaken te komen. 

Reputatie 3
Badge

@Roland559 Grappig. Je krijgt de muziekbibliotheek niet aan de gang. Vervelend, en de schuld daarvoor zou zeker bij Sonos kunnen liggen. De foutmeldingen van Sonos mogen zeker ook duidelijker.

Maar als je zoiets gebeurt:

  • dan bel je niet met Sonos;
  • je omschrijft hier niet hoe je set up eruit ziet zodat je mogelijk hier geholpen kunt worden;
  • je probeert geen alternatieven als iBroadcast of Plex;
  • maakt een wat overtrokken vergelijking tussen een auto van vele tienduizenden euro’s en een muzieksysteem van honderden euro’s dat deels niet functioneert; en
  • schept verwarring door een paranoïde opmerking te maken die je niet toelicht.

Als er dan enige nuance wordt aangebracht, met alle respect voor je probleem overigens, klaag je over de snelheid daarvan en eindig je met nog een paranoïde opmerking alsof de gevers van dit commentaar voor Sonos zouden werken.

Nu weet ik het zeker. Jij bent ingehuurd door Sonos om hun slechte app te verhullen en critici aan te vallen. Klantvriendelijkheid kent Sonos niet en jij verdedigt ze tot in den treure.

 

 

 

Reputatie 7

@Roland559 Grappig. Je krijgt de muziekbibliotheek niet aan de gang. Vervelend, en de schuld daarvoor zou zeker bij Sonos kunnen liggen. De foutmeldingen van Sonos mogen zeker ook duidelijker.

Maar als je zoiets gebeurt:

  • dan bel je niet met Sonos;
  • je omschrijft hier niet hoe je set up eruit ziet zodat je mogelijk hier geholpen kunt worden;
  • je probeert geen alternatieven als iBroadcast of Plex;
  • maakt een wat overtrokken vergelijking tussen een auto van vele tienduizenden euro’s en een muzieksysteem van honderden euro’s dat deels niet functioneert; en
  • schept verwarring door een paranoïde opmerking te maken die je niet toelicht.

Als er dan enige nuance wordt aangebracht, met alle respect voor je probleem overigens, klaag je over de snelheid daarvan en eindig je met nog een paranoïde opmerking alsof de gevers van dit commentaar voor Sonos zouden werken.

Reputatie 7
Badge +3

Haha, ben jij van de complottheorieën? Ik heb nog nooit iets gemerkt van moderatie door Sonos.

Ik kan je melden dat er gewoon een paar enthousiaste forumleden zijn die andere gebruikers graag willen proberen te helpen en daarmee frequent op dit forum zitten. Zie het als een hobby. Wanneer je het forum een beetje doorleest zie je ook dat dit met enige regelmaat lukt, zelf bij het helpen van gebruikers die hun eigen muziekbibliotheek niet meer kunnen benaderen. 

Kan je nog wel uitleggen wat de extra aanschaf van dure hardware te maken heeft met de probleemstelling dat de eigen muziekbibliotheek niet werkt. Dat je extra hardware nodig heb om platen af te spelen dat is iets wat altijd al is geweest en hoe anders krijg je een analoge informatiebron op een digitaal netwerk. 
 

Ik stop er verder mee op dit door Sonos gemodereerde forum. De steeds opvallend snelle reacties waarin mijn klachten worden gedownplayed doet vermoeden dat niet objectieve belangen spelen. Ikzelf zal voorlopig geen nieuwe Sonos apparatuur bijkopen. En daar laat ik het bij.

@Roland559 Er is, met alle respect, dan ook wel een verschil tussen een auto en een setje luidsprekers - hoe vervelend de huidige situatie ook is..

Welke dure Sonos-apparatuur moet je bijkopen voor je muziekbibliotheek? Ik kan zo niets bedenken.

Sonos hardware om bedraad eigen muziek te kunnen afspelen. Vanaf bijvoorbeeld een eigen platenspeler. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap de opmerking van @Roland559 ook niet erg, dure Sonos apparatuur bijkopen????.

Via de app kan ik mijn muziekbibliotheek (nog) niet afspelen, maar via de nieuwe web-app, welke gratis is, lukt dat uitstekend. Ik heb niets hoeven bijkopen. 

Reputatie 7

@Roland559 Er is, met alle respect, dan ook wel een verschil tussen een auto en een setje luidsprekers - hoe vervelend de huidige situatie ook is..

Welke dure Sonos-apparatuur moet je bijkopen voor je muziekbibliotheek? Ik kan zo niets bedenken.

Natuurlijk mag je kritiek hebben, dat heb ik ook en zeker ook omdat er steeds weer zaken niet lijken te kloppen. Ik weiger echter om de lange relatie die ik inmiddels met Sonos heb te laten vergallen door deze tegenslag. Ook zullen er best bewuste keuzes gedaan zijn door Sonos mbt deze nieuwe app, ik denk echter ook dat er diverse onverwachte zaken naar voren zijn gekomen en dat omdat veel problemen zeker niet door iedereen ervaren worden.

Ik blijf ze dus het voordeel van de twijfel geven en verwacht zeker dat binnen afzienbare tijd de problemen opgelost zullen zijn.

Overigens wil ik ook nog even kwijt dat de door vele nu genoemde volumeregeling met een soort eigen wil door mij al voor de introductie van de nieuwe app ervaren werd. Wat mij betreft waren er dus al eerder problemen met de software.

Als Elon Musk dit geduld ook zou vragen als zijn Teslasoftware het al twee maanden laat afweten zou niemand meer een Tesla kopen. En wat betreft de volumeregeling: die werkt ook slecht bij gebruik van 4 luidsprekers in hetzelfde vertrek die tegelijk bediend kunnen worden: je moet steeds het volume van elk stereopaar apart bijstellen. Voorheen kon dat gekoppeld. Sonos bagetaliseert de problemen en komt niet af met oplossingen die werken. Om eigen muziek te kunnen afspelen moet je nu dure Sonos-apparatuur bijkopen. Je zou bijna denken dat dit een onderliggend doel is van Sonos.

Reputatie 7

Klopt. Maar is dat nu het probleem bij jou?

Reputatie 3
Badge

Er is nog reden waarom de muziekbibliotheek het niet zou doen: de NAS is ingesteld op SMBv1. Midden in alle gedoe rond de nieuwe app heeft Sonos ook de toegang via SMBv1 afgeschaft. Zou dat bij jou het geval kunnen zijn? En als je het toch niet voor elkaar krijgt: probeer Plex eens.

Op zich goed dat ze SMB v1 de nek om hebben gedraaid. Te oud en niet veilig meer. Alleen is Sonos ook hier niet duidelijk geweest in de communicatie. Daar zullen ze echt aan moeten werken. Want nog zo'n blunder als met de app zal Sonos niet overleven. 

 

Reputatie 7

Er is nog reden waarom de muziekbibliotheek het niet zou doen: de NAS is ingesteld op SMBv1. Midden in alle gedoe rond de nieuwe app heeft Sonos ook de toegang via SMBv1 afgeschaft. Zou dat bij jou het geval kunnen zijn? En als je het toch niet voor elkaar krijgt: probeer Plex eens.

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk mag je kritiek hebben, dat heb ik ook en zeker ook omdat er steeds weer zaken niet lijken te kloppen. Ik weiger echter om de lange relatie die ik inmiddels met Sonos heb te laten vergallen door deze tegenslag. Ook zullen er best bewuste keuzes gedaan zijn door Sonos mbt deze nieuwe app, ik denk echter ook dat er diverse onverwachte zaken naar voren zijn gekomen en dat omdat veel problemen zeker niet door iedereen ervaren worden.

Ik blijf ze dus het voordeel van de twijfel geven en verwacht zeker dat binnen afzienbare tijd de problemen opgelost zullen zijn.

Overigens wil ik ook nog even kwijt dat de door vele nu genoemde volumeregeling met een soort eigen wil door mij al voor de introductie van de nieuwe app ervaren werd. Wat mij betreft waren er dus al eerder problemen met de software.

Reputatie 3
Badge

Maanden is een beetje overdreven, Begin juni is volgens mij de app gelanceerd en Sonos heeft een tijdsplan geïntroduceerd, dus nog even geduld zou ik zeggen. 

Geduld? Sonos scheept zijn gebruikers op met een kwalitatief uiterst teleurstellend product, zijnde de app. Dit hebben ze bewust gedaan. Dus ik begrijp heel goed dat er nu vernietigende kritiek komt.

De nieuwe app zorgt er niet voor dat een muziekbibliotheek aanwijsbaar wordt via de voeg toe optie. Ook niet als die in een map staat (Music) die precies volgens de Sonos adviezen deelbaar is gemaakt. En ik ben niet de enige die dat probleem heeft als je het internet afstruint. Je blijft de melding krijgen: ‘Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Reden: kan de gedeelde map //laptop/music/ niet toevoegen aan de muziekbibliotheek (913)’. Dat is bovendien een rare reden want je verwacht dat je uitgelegd krijgt waarom precies. Het antwoord komt nu neer op: het werkt niet omdat het niet werkt. De app opnieuw installeren, de router opnieuw opstarten, het register nalopen, niets helpt. Sonos radio en de services zijn overigens wel goed te bedienen. Stel dat je een Tesla bezit (ook zo'n software afhankelijk stuk hardware) die al twee maanden niet goed werkt vanwege een softwareprobleem. Daar moet je toch niet aan denken? 

Reputatie 7

De PC-app is nog gewoon te downloaden, daar hoef je geen oude versie voor te zoeken: https://support.sonos.com/nl-nl/downloads

Je verwijzing naar “dit probleem” helpt niet om je te helpen. Kun je uitleggen waar je muziekbibliotheek staat en wat de evt. foutmeldingen zijn die je krijgt? Heb je al een Plex geprobeerd?

7 mei was de introductie. Dus nu meer dan 2 maanden. Vanaf dat moment niets dan ellende. En een bewaard oud Desktopcontroller exe-bestand installeren heeft geen zin want je moet updaten anders werkt het net. 

Reputatie 7
Badge +3

Maanden is een beetje overdreven, Begin juni is volgens mij de app gelanceerd en Sonos heeft een tijdsplan geïntroduceerd, dus nog even geduld zou ik zeggen. 

Al maanden duurt dit probleem en geen enkele aanwijzing lost het probleem op. Ik was eerder van plan mijn hele huis vol te hangen met extra luidsprekers maar daar begin ik pas aan als het probleem met hun software is opgelost. Dit moet welhaast ten koste gaan van hun omzet.

Reputatie 7

@AdriaanW Ik weet waar jij vandaan haalt dat ik Sonos onvoorwaardelijk zou steunen. Elders heb ik best pittige kritiek geleverd op de nieuwe app en de manier waarop deze geïntroduceerd is. Ik waarschuw er alleen voor om op basis van een paar maanden shit een hoop geld weg te gooien.

Reageer