Vraag

Geluid valt telkens (kort) weg op de Playbar en Play 1 surrounds

  • 3 October 2017
  • 36 reacties
  • 5798 Bekeken

Hi,

Ik heb sinds kort last van kortstondig wegvallen van TV geluid van mijn surround setup. Het geluid iedere 1 a 2 minuten voor ca. 1 seconde weg. Muziek via Spotify of TuneIn vertoont dit probleem niet. De TV is van Samsung en aangesloten met glasvezelkabel. Ik heb diagnostics reeds ingediend: nummer 7909335.

Wat kan hier het probleem zijn?

Thanks!
Thierry

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

36 Reacties

Badge
Verleden week Sonos base aangeschaft. Bij mij valt ook het geluid bij TV iedere paar minuten kort uit, niet bij Spotify of radio. Heel vervelend, vooral bij Nederlands talige programma's. Wat míj al in diverse zaken opviel, dat je alleen kan luisteren naar gelikte 4K filmpjes. Nergens kon ik de base luisteren met gewone TV, wat ik toch merendeel doe. Hoop dat dit binnenkort dmv een update wordt opgelost.
Reputatie 7
Badge +3
Vermoed dat dit niets te maken heeft met een update. M.i. Zul je dit meer moeten zoeken in een instelling van je tv. Is de playbase optisch aangesloten aan je tv? Zo ja dan denk ik dat je naar de geluidsinstellingen van je tv moet kijken.
Wat een winkel laat zien is logisch, maar heeft niets met Sonos te maken. Dat gaat om het beeld van de tv.
Badge
Hoi Erooij, ik was niet in de winkels voor een nieuwe TV -ik heb een goede PHILIPS TV- maar wil wel graag horen hoe een geluidsinstallatie klinkt via de TV en met name praatprogramma's als: het journaal, Pauw, Studio sport etc. Dat de muziek en films goed klinken in surround geloof ik wel...
Reputatie 7
Badge +3
Prima, maar je omschrijft een probleem met wegvallen. Je hebt nu toch voor Sonos gekozen en nu lijkt er een probleem. Zoals aangegeven denk ik niet dat dit opgelost wordt met een update. In dit geval zou het geluid rechtstreeks van de TV komen en zou je geen haperingen moeten hebben. Los of dit nu 4K of simpele praatprogramma’s zijn. Ook staat muziek hier los van omdat dat ook niet via de tv loopt.
Dit is waarom ik aangaf om toch eens naar de geluidsinstellingen van de tv te kijken.
Badge

Heb sinds enkele dagen het probleem dat het geluid van de tv 1 sec uitvalt ( ook in wifi stand )

Hiervoor geen problemen gehad niets in opstelling gewijzigd of nieuw toestel aangekocht

Playbar home cinema  optical aangesloten aan LG OLED TV  dit met 2 x sonos one bekabeld 

Geen probleem met muziek spelen

Modem reeds gereset , playbar en sonos one gereset zonder succes 

Diagnose nummer : 863616344

Badge +1

Hier precies hetzelfde, milliseconde dipjes als ik de ps4 en de tv aan heb verbonden met de Beam, om gek van te worden. Was eerst niet! Sinds de laatste week ineens dipjes. En soms duurt het langer dat de tv omschakelt naar het audiosysteem. Zeer slechte beeld en geluid ervaring SONOS!!

Hoi allemaal,

Het probleem van de korte geluid onderbrekingen tussen de  tv (Philips 55OLED803) en Sonos heb ik opgelost door de tv een volledige fabriek- reset te geven.
Mijn geluid probleem tv <> Sonos was daarmee opgelost.

Badge +1

Ah ok het is dus een TV error?

Ah ok het is dus een TV error?

Bij mijn tv wel @XavierDusee , of dit in alle gevallen zo is, daar heb ik geen enkel idee over. 

Badge +1

Heb de tv even van de stroom gehaald en er weer aan. Dan reboot android en daarmee lijkt het te zijn verholpen tot dusver 

Badge

heb ondertussen het probleem gevonden namelijk de optische kabel tussen tv en playbar was wat los gekomen.