Skip to main content
Vraag

Verschrikkelijke nieuwe Sonos app vindt geen producten

  • 31 May 2024
  • 69 reacties
  • 1221 Bekeken

Sinds de uitrol van de nieuwe Sonos app vindt mijn dure systeem 8 van de 10 keer geen producten (geen producten gevonden) terwijl dat met de vorige app steeds feilloos lukte. Ik heb dus erg veel geld uitgeven voor een product dat ik meer dan de helft van de tijd NIET kan gebruiken. Neen, ik heb geen nieuw(e) android toestel(len) en neen, mijn modem is niet vervangen. Evenmin is er iets veranderd in mijn systeem...... of ja toch..... ik heb een nieuwe (door de strot geduwde) app!!!

Leest Sonos eigenlijk de commentaar hier wel?

69 Reacties

Reputatie 7

Sonos Radio is niet nieuw, dat doen ze al een paar jaar. Je kunt dat zien als “een begin van”, maar ik kan mij niet voorstellen dat Deezer, waarmee ze hiervoor samenwerken, toe zou staan dat Sonos hen zou gaan beconcurreren.

Reputatie 3
Badge

@106rallye  Blijkbaar heb je het artikel niet goed gelezen, dit is een eigen betaal service.
Dus ja, hoef je je niet voor te stellen, is al.
Wat ik me niet kan voorstellen is dat ze alle gebruikers in hun gezicht zouden gaan tuffen door een nieuwe app uit te brengen, waar je als gebruiker en eigenaar geen invloed of keuze in hebt, waarbij je bijna volledig alle functionaliteit er uit hebt gesloopt.
Oh wacht…

Kijk voor de gein even Trustpilot Sonos. Hoewel gein...

Reputatie 7
Badge +3

Je verzuipt zowat in de keuzes en welke functionaliteit is er dan uitgegooid, zonder de intentie dat datgene wat er nu niet is terug zal komen? Heb gewoon even geduld.

Sonos Radio is een gewoon gratis product waar je je ook op kunt abonneren. Persoonlijk zie ik geen toegevoegde waarde. 
Trustpilot is een enorme momentopname. Massaal gaan mensen klagen wanneer er even iets tegenzit. Heel veel is inmiddels al teruggekomen maar dat wordt dan weer door niemand gemeld. 
Vele andere merken kunnen vwb functionaliteit niet eens in de buurt komen van wat Sonos biedt, maar nu natuurlijk wel klagen over hetgeen nu even tegenzit.

Al jaren een zeer tevreden gebruiker van Sonos en ik heb er gewoon het volste vertrouwen in dat het allemaal goed zal komen. 

Reputatie 3
Badge

@Erooij Sonos onderscheidde zich t.o.v. andere wireless systemen doordat je hier ook je eigen muziekbibliotheek kon aanleggen en beheren. Om alleen streamingdiensten te luisteren zijn er talloze andere gelijkwaardige maar zeker goedkopere systemen op de markt.
Uitgerekend dit onderscheidt is er uit gesloopt in de eerste update. Nu is deze beperkt terug, lees als in het benaderen van je eigen collectie, maar is deze niet te updaten. Ook geen album art meer zichtbaar maar een droog lijstje titels. En dat is toch echt een andere beleving. Dus vooral de muziekbibliotheek zou een prio functionaliteit moeten zijn, aangezien je daar je product mee op de markt hebt gezet. Ik weet niet zo goed welke functionaliteit er op deze release dan zoveel belangrijker of beter is dan versie 16.1 waarmee ik alles kon en met de versie 80.enzoveel, bijna niets meer kan?

En natuurlijk klopt het dat mensen vaker een negatieve recensie plaatsen dan een positieve en deze helaas ook niet meer wijzigen indien het probleem is opgelost. Maar zoveel in zo'n korte tijd? En niet alleen trustpilot, op heel veel andere sites en in de app stores.

Maar even een gewetens vraag, zou u dit systeem op dit moment aan iemand aanraden die op zoek is naar een nieuw wireless streamsysteem ?
Ik niet want na update zoveel in een zeer korte tijd is er nog maar weinig voortgang in het terugbrengen van alle functionaliteiten en is het maar de vraag of dit gaat lukken. Wat ik nu zie in de update releases zijn alleen maar bugs fixes die ze dus zelf telkens opnieuw creëren. M.a.w., er is paniekvoetbal met software updates die niet goed getest zijn en is er geen plan-B terwijl je dit wel achter de hand had moeten hebben bij zo'n ingrijpende verbouwing van platform.
Stel dat een ING of Rabo zoiets zouden hebben gedaan, halen we dan ook de schouders op als we maanden beperkt kunnen bankieren, alleen maar afschrijvingen bijvoorbeeld? 

Reputatie 6
Badge +3

Even een offtopic Trustpilot is natuurlijk wel een echte review site maar er zitten heel wat nep en valse berichten tussen. 

Reputatie 7

Natuurlijk is het ff shit nu. Ik zou iedereen die kan wachten met zijn aankoop adviseren dat nog even te doen. Aan de andere kant, waarom stapt iedereen die nu loopt te klagen over de gebreken bij de muziekbibliotheek niet tijdelijk over naar Plex of iBroadcast? Vijf minuten werk en je kunt weer luisteren. Jammer dat het nodig is, maar kom op zeg! 

Reputatie 7
Badge +3

@Erooij 

Maar even een gewetens vraag, zou u dit systeem op dit moment aan iemand aanraden die op zoek is naar een nieuw wireless streamsysteem ?
Ik niet want na update zoveel in een zeer korte tijd is er nog maar weinig voortgang in het terugbrengen van alle functionaliteiten en is het maar de vraag of dit gaat lukken. Wat ik nu zie in de update releases zijn alleen maar bugs fixes die ze dus zelf telkens opnieuw creëren. M.a.w., er is paniekvoetbal met software updates die niet goed getest zijn en is er geen plan-B terwijl je dit wel achter de hand had moeten hebben bij zo'n ingrijpende verbouwing van platform.
Stel dat een ING of Rabo zoiets zouden hebben gedaan, halen we dan ook de schouders op als we maanden beperkt kunnen bankieren, alleen maar afschrijvingen bijvoorbeeld? 

Ik heb er het volste vertrouwen in dat Sonos eea zal herstellen. We hebben allemaal weleens tegenslag in ons leven. Het zit Sonos nu even niet mee, maar het komt vast allemaal goed. Ik ben en blijf een zeer tevreden gebruiker. Ook de nieuwe app vind ik prima om mee te werken en beter dan de oude. Nu nog even de puntjes op de “I”.

Ik heb precies hetzelfde, ook sinds die nieuwe app. Elke dag, bijna elke keer.

Nog vervelender: als de app mijn systeem wel heeft gevonden, ik op twee speakers iets afspeel en ik wil een andere speaker in die groep toevoegen krijg ik de melding “Er kan geen verbinding gemaakt worden. Probeer het later nog een keer”. Maar ik heb verbinding… !

Sterker: ik kan die andere speaker niet toevoegen in de groep, maar wel via de app muziek op die speaker afspelen. Hoezo “geen verbinding”?

Heel ergerlijk dit.

Ook ergerlijk: via de Sonos app zie ik opeens mijn favoriete Spotify-afspeellijst niet meer. Wel mijn andere Spotify-afspeellijsten. En de lijst die ik niet zie via de Sonos app, staat in Spotify zelf gewoon tussen de andere afspeellijsten. Ook dit sinds de nieuwe app.

In de Helpartikelen vindt je dit ook niet terug. Ook ik heb dan de vraag: leest Sonos deze reacties wel?

Reputatie 7

In principe is dit een gebruikerscommunity, dus het antwoord op je laatste vraag zou nee kunnen zijn. Sonos leest hier echter af en toe wel mee. De beste wijze om Sonos directer bij je problemen te betrekken is om ze te bellen.

 

Reputatie 3
Badge

Natuurlijk is het ff shit nu. Ik zou iedereen die kan wachten met zijn aankoop adviseren dat nog even te doen. Aan de andere kant, waarom stapt iedereen die nu loopt te klagen over de gebreken bij de muziekbibliotheek niet tijdelijk over naar Plex of iBroadcast? Vijf minuten werk en je kunt weer luisteren. Jammer dat het nodig is, maar kom op zeg! 

Beste @106rallye , dat “kom op zeg!”, komt bij mij behoorlijk probleem bagatelliserend over. Sonos heeft mij een systeem aangeboden waarop ik een muziekbibliotheek kan aanleggen en beheren. Dus het is niet de bedoeling dat ik een oplossing dien te bedenken voor een probleem dat Sonos heeft gecreëerd. Sonos moet dit als hoofd functionaliteit met prio herstellen. Het verbaasd mij hoe makkelijk hier af en toe op deze site Sonos in bescherming wordt genomen. Let wel, zij zijn ernstig in gebreke op dit moment. En in deze mening sta ik niet alleen. 

Reputatie 6
Badge +3

Natuurlijk is het ff shit nu. Ik zou iedereen die kan wachten met zijn aankoop adviseren dat nog even te doen. Aan de andere kant, waarom stapt iedereen die nu loopt te klagen over de gebreken bij de muziekbibliotheek niet tijdelijk over naar Plex of iBroadcast? Vijf minuten werk en je kunt weer luisteren. Jammer dat het nodig is, maar kom op zeg! 

Beste @106rallye , dat “kom op zeg!”, komt bij mij behoorlijk probleem bagatelliserend over. Sonos heeft mij een systeem aangeboden waarop ik een muziekbibliotheek kan aanleggen en beheren. Dus het is niet de bedoeling dat ik een oplossing dien te bedenken voor een probleem dat Sonos heeft gecreëerd. Sonos moet dit als hoofd functionaliteit met prio herstellen. Het verbaasd mij hoe makkelijk hier af en toe op deze site Sonos in bescherming wordt genomen. Let wel, zij zijn ernstig in gebreke op dit moment. En in deze mening sta ik niet alleen. 

Heb je iets gehad aan de vele tips op dit forum? Ik maak zelf geen gebruik van een eigen muziek en heb daar gelukkig geen last van, maar met een paar simpele trucjes heb je alles weer werkend. 

Reputatie 7

@Topi Here Niet bagatelliserend - de problemen lijken bij een groot aantal gebruikers belemmerend. En natuurlijk zou het fijn zijn als Sonos een oplossing had. Wat ik bedoel is dat veel van die gebruikers dan maar achterover gaan hangen, en enkel de tijd nemen om hier (zonder veel inhoud) te gaan lopen klagen. Als je er dan toch tijd in steekt, installeer Plex op je NAS, kijk eens naar iBroadcast. Ik begrijp die onwil om zelf naar oplossingen te zoeken niet.

Reputatie 3
Badge

@106rallye ik snap dat het moeilijk te bergrijpen is op het moment dat je zelf niet dezelfde problemen ervaart als het merendeel van de Sonos gebruikers en je daarom met onzinnige opmerkingen komt dat je het allemaal niet snapt en je vind dat er onwil is. 
Kijk, als je niks zinnig toe te voegen hebt, is het beter om te zwijgen.
Dus ik hoef dit soort onzin niet telkens als een reply te hebben, bedankt!
Ik wil gewoon dat Sonos mijn problemen, die ze zelf gecreëerd hebben, op korte termijn oplost.
Ik wil namelijk ook de normale functionaliteit van mijn betalingsapp. en niet een uitgeklede versie waarin ik alleen berichten van mijn bank kan zien. Ik wil mijn eigen rekening kunnen beheren.   

Reputatie 7

Mijn opmerking was, zoals aangegeven, specifiek gericht op de klachten over een niet werkende muziek muziekbibliotheek. Daar zijn work arounds voor, zoals Plex of iBroadcast. Die zijn makkelijk te installeren.

Reputatie 7
Badge +3

@Topi Here Graag niet zo denigrerend over mede-forumgebruikers. @106rallye is een zeer gewaardeerd forumlid die menig gebruiker hier al heeft geholpen en iedereen met raad en daad probeert te helpen. Dat zijn reacties niet in jouw straatje passen is toch echt jouw probleem. 
 

Kan je ook aangeven waar je de wijsheid vandaan haalt dat het merendeel van de Sonosgebruikers problemen zouden ervaren. Dit kan haast niet anders dan een onderbuikgevoel zijn. Slechts een klein deel van de gebruikers zal je op fora treffen en zegt echt niets over aantallen. In mijn directe omgeving ken ik 5 Sonosgebruikers, welke alle 5 nogsteeds met hetzelfde plezier hun speakers gebruiken. Zegt dat iets……. Nee, maar ik ben wel de enige die actief is op dit forum. En ja ik ervaar ook probleempjes, maar die waren er al voor de nieuwe update of ik kan ze omzeilen door de web-app van Sonos te gebruiken. 
Het is nu eenmaal een lastig product met zoveel verschillende netwerken en configuraties dat er altijd wel iets kan gebeuren waardoor een deel van de gebruikers problemen ervaren.

Ook blijft het lastig dat gebruikers wel klagen, maar niet exact benoemen wat voor configuratie, netwerk telefoon/tablet, software versies etc. zij gebruiken. Zie dan maar eens waar je moet beginnen met oplossen.

Reputatie 3
Badge
Erooij schreef:

Wat wil je met deze spam bereiken?
Je hoeft echt niet overal dezelfde reactie te geven en dan ook nog zelf een topic openen. Sonos weet nu echt wel dat er iets niet goed is gegaan.

@Erooij : Graag niet zo denigrerend over mede-forumgebruikers.  Dat zijn reacties niet in jouw straatje passen is toch echt jouw probleem. 

Grapjas!

Reputatie 7
Badge +3

Quote “Kijk, als je niks zinnig toe te voegen hebt, is het beter om te zwijgen.”.
Doe het voordeel met je eigen wijsheid.

Beste Patrick,

Wie is verantwoordelijk voor deze nieuwe app.

Het is niet waardeloos, maar zwaar waardeloos.

Als het kon zou ik alle spullen onder garantie terugsturen en mijn geld terug eisen. Helaas zij de meeste apparaten al buiten garantie.

Wanneer worden de problemen nu echt opgelost.

Regelmatig:

Geen producten gevonden

Bronnen: geen TV

Bronnen: geen lijningang

Geluid wijzigen: Alles geselecteerd maar één apparaat kan geluid niet gewijzigd worden

ENz enz enz

En dan kijk ik bij support:

Kijk naar je Wifi. Kijk naar je stekkers. Alsof het aan mij ligt.

NEE NEE NEE

Ik heb niets fout gedaan of veranderd.

Ik heb nu een waardeloze geluidsinstallatie dank zij jullie o zo intelligente team.

Dus geen vriendelijke groet
Los het op.

helemaal mee eens, wat een puinhoop.

@ronvmeijer: uiteraard is daar ergens een reden voor maar is het dan niet aan Sonos om daarmee naar buiten te komen?! Ik vind het totaal ongeloofwaardig dat Sonos niet op de hoogte is van dit probleem én ik vind het eveneens onverklaarbaar dat dit niet wordt toegegeven door de fabrikant. Het gaat hier ook niet over enkelingen maar ik heb de indruk dat een erg groot percentage Sonos gebruikers problemen heeft na de update. Bij mij persoonlijk werkt de installatie dan wel, dan weer niet...... maar meestal gewoon niet en nogmaals, dit is pas sinds de introductie van de nieuwe app. Na zoveel geld gespendeerd te hebben aan 'topmateriaal' durf ik zelfs het woord 'opgelicht' te gebruiken. Sonos aub doe hier iets aan!!

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Ik zie dat reacties iz dit probleem twee maanden oud zijn. Is het ondertussen bij iedereen opgelost? Want bij mij vindt hij ons product (beam) vaker niet Dan wel... 

Reageer