Skip to main content
Vraag

Verschrikkelijke nieuwe Sonos app vindt geen producten

  • 31 May 2024
  • 69 reacties
  • 1221 Bekeken

Sinds de uitrol van de nieuwe Sonos app vindt mijn dure systeem 8 van de 10 keer geen producten (geen producten gevonden) terwijl dat met de vorige app steeds feilloos lukte. Ik heb dus erg veel geld uitgeven voor een product dat ik meer dan de helft van de tijd NIET kan gebruiken. Neen, ik heb geen nieuw(e) android toestel(len) en neen, mijn modem is niet vervangen. Evenmin is er iets veranderd in mijn systeem...... of ja toch..... ik heb een nieuwe (door de strot geduwde) app!!!

Leest Sonos eigenlijk de commentaar hier wel?

69 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik weet niet hoe je het allemaal geconfigureerd hebt, maar zoals ik het al vaak geschreven heb…hier werkt de nieuwe app perfect. Ziet er goed uit en ik kan alles maar dan ook alles bedienen, zowel boven als beneden (2 aparte configuraties) 

Reputatie 3
Badge

Aan mijn configuratie is helemaal niets veranderd. Soms vindt de Sonos app mijn producten (ARC, amp met 4 luidsprekers, sub, roam) van de eerste keer en functioneert alles naar behoren maar véél vaker vindt de nieuwe app geen enkel product en kan ik helemaal niets met mijn installatie. Al alles geprobeerd maar helaas zonder positief resultaat. Met de oude app werkte steeds alles perfect zonder haperen!

mijn installatie heeft identiteitscrisis,   ze denkt dat ze stofvanger is … door die nieuwe APP

 

heb alleen arc kunnen aansluiten met kabel op de TV 

Reputatie 1

Bij mij en iedereen die ik ken werkt de nieuwe app totaal niet, precies wat Edwin zegt.

Ik ben aan het overwegen om alles eruit te doen en een ander systeem te kopen.

De geluidskwaliteit is verder prima, maar de bediening is op dit moment kansloos, hoop dat er snel een update komt!!

Reputatie 1

Wat een waardeloze app. Maakt je hele geluidsinstallatie van een paar k een daalder waard. Vind de producten niet, volume wijzigingen komen niet door, kan niet groeperen met andere speakers etc. 

En dan nog de aankondiging

https://www.google.com/amp/s/hifi.nl/amp/artikel/33565/Sonos-onthult-volledig-opnieuw-ontworpen-Sonos-app.html

 

Wat een totale flop. Eerst was ik een ambassadeur, maar na de update denk ik dat ze maar cadeau geef aan mijn grootste vijand 😭

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga uiteraard niet zeggen dat hij het goed doet als dat niet het geval zou zijn. Maar hoe kan dat dan? Daar niet een reden voor zijn. Zie hieronder wat schermdumps van de werkende app  

 

Reputatie 4
Badge +2

 

Reputatie 4
Badge +2

 

Reputatie 4
Badge +2

Wat zou je meer moeten zien om er van overtuigd te zijn dat het werkt hier. 

Reputatie 3
Badge

@ronvmeijer: uiteraard is daar ergens een reden voor maar is het dan niet aan Sonos om daarmee naar buiten te komen?! Ik vind het totaal ongeloofwaardig dat Sonos niet op de hoogte is van dit probleem én ik vind het eveneens onverklaarbaar dat dit niet wordt toegegeven door de fabrikant. Het gaat hier ook niet over enkelingen maar ik heb de indruk dat een erg groot percentage Sonos gebruikers problemen heeft na de update. Bij mij persoonlijk werkt de installatie dan wel, dan weer niet...... maar meestal gewoon niet en nogmaals, dit is pas sinds de introductie van de nieuwe app. Na zoveel geld gespendeerd te hebben aan 'topmateriaal' durf ik zelfs het woord 'opgelicht' te gebruiken. Sonos aub doe hier iets aan!!

Reputatie 3
Badge

 

Reputatie 3
Badge

Deze schitterende afbeelding krijg ik praktisch heel de tijd. 

Reputatie 3
Badge

Kijk...... en nu weer wél. Hij dient het steeds en altijd te doen!

 

Reputatie 4
Badge +2

Oh ik ontken het ook absoluut niet hoor. Dan zouden alle mensen het mis hebben behalve een andere gebruiker en ik. Uiteraard is dat niet zo. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom het bij mij wel werkt dan. En natuurlijk weet Sonos hiervan. 
 

Een ander probleem: Hey Google, stream NPO 2 … op een Google apparaat gaat dit perfect, echter wanneer ik de ARC in Google home “standaard speler” maak, gaat het faliekant mis. Ik krijg dan een of ander Spaanstalig station wat ook nog eens super hard moduleert. Google geeft Sonos hier de schuld van en andersom. Dit probleem speelt al ruim een jaar en niemand staat op om dit eens aan te pakken. Dus verwacht geen wonderen, ik hoop voor jullie dat dit binnen een jaar opgelost is. Ik heb voor ruim 2.500,- euro een prachtig systeem in huis gehaald wat niet voor de 100% werkt dus. Er is niemand thuis. Ik snap jullie problemen hiermee dan ook helemaal, helaas heb je daar weinig aan. 

Reputatie 4
Badge +2

Over je schermdump: Dat is uiteraard gigantisch frustrerend. Iets werkt wel of niet, maar niet soms. Het is echt een groot probleem. 
 

heb je alles al eens van de stroom af gehad en na 5 minuten weer ingeschakeld? Vast wel, ik probeer mee te denken. 

Reputatie 1

Hoi Ron,

Ik zie dat je alleen een Arc hebt. Wellicht werkt het bij een product beter dan wanneer je 7 speakers hebt. 

Daarnaast heb ik zelfs nog een sonos boost voor beter bereik en eigen netwerk. Geen idee of het nodig is, maar zoals gezegd hiervoor werkte alles prima en na de update niet meer.

 Aan de andere kant is er hoop dat het met een update dus ook weer goed moeten komen.

Tot die tijd zitten we met de ellende.

Reputatie 1

Sorrie .. Lees nu pas dat je een systeem hebt. Geen idee waar het dan aan ligt.

 

Jouw npo probleem komt ook voor bij Radio 538 en Slam fm. Zal wel met een soortgelijke naam te maken hebben in een ander land.

Reputatie 1

Precies de afbeelding die Edwin deelt zie ik 9 van de 10 keer als ik de app start.

Ik weet niet of Ron misschien voor Sonos werkt maar het lijkt erop.

Dat er iets/ veel mis gaat met de release van een nieuwe app kan, maar kom met een update zodat het wel werkt!

Ik ben zelf werkzaam in de IT ( netwerk) en kan je beloven dat het niet aan het netwerk ligt, Precies zoals Edwin aangeeft, het werkte prima tot de nieuwe app kwam.

Ik baal hier echt serieus van!

Reputatie 4
Badge +2

Het station wat ik dan krijg heeft een totaal andere naam en lijkt in geen velden of wegen op NPO Radio2. Daarom snap ik het ook niet. 
 

Ik heb inderdaad een 5.1 systeem met sub en twee maal de one in een kamer boven. De boost is ingebouwd bij de ARC en die werkt nou juist uitstekend. Als ik boven ben en wil via AirPlay de speakers daar benaderen staan ze bovenaan in de lijst. Ben ik beneden staat de ARC bovenaan. Oftewel, het werkt helemaal goed. 

Reputatie 4
Badge +2

Precies de afbeelding die Edwin deelt zie ik 9 van de 10 keer als ik de app start.

Ik weet niet of Ron misschien voor Sonos werkt maar het lijkt erop.

 

Als ik voor Sonos zou werken had ik dit probleem wat jullie hebben allang aangekaart. Nee, ik werk als systeem/netwerkbeheerder net als jij Leon 😊maar dan bij o.a. een Dansstudio. Ik ben een voormalig radio medewerker die enorm kritisch is als het om audio gaat. Ik heb een geluidsstudio boven waar ik remixen maak voor de dansschool, waar ik al vele goede reacties op heb gekregen. Dus geen werknemer van Sonos. 

Beste Patrick,

Wie is verantwoordelijk voor deze nieuwe app.

Het is niet waardeloos, maar zwaar waardeloos.

Als het kon zou ik alle spullen onder garantie terugsturen en mijn geld terug eisen. Helaas zij de meeste apparaten al buiten garantie.

Wanneer worden de problemen nu echt opgelost.

Regelmatig:

Geen producten gevonden

Bronnen: geen TV

Bronnen: geen lijningang

Geluid wijzigen: Alles geselecteerd maar één apparaat kan geluid niet gewijzigd worden

ENz enz enz

En dan kijk ik bij support:

Kijk naar je Wifi. Kijk naar je stekkers. Alsof het aan mij ligt.

NEE NEE NEE

Ik heb niets fout gedaan of veranderd.

Ik heb nu een waardeloze geluidsinstallatie dank zij jullie o zo intelligente team.

Dus geen vriendelijke groet
Los het op.

Reputatie 4
Badge +2

Ik zeg niet dat … maar het zou altijd kunnen helpen wanneer er een update geweest is, deze niet in één keer opgepakt wordt omdat er een error in zit (een bitje omgevallen tijdens het downloaden van de update). Maar als zoveel gebruikers dit hebben is het geen kwestie van een “omgevallen bitje” meer. Hier moet heel serieus op gereageerd worden, je kunt niet het dashboard/de bedieningstoetsen van een apparaat zo maken dat het totaal niet meer werkt. Het apparaat/systeem op zich is dan compleet waardeloos geworden. Een auto zonder stuur is ook geen aanrader. Dus op z’n minst moet hier heel erg serieus mee omgegaan worden. 
 

By the way: Wie is Patrick? 😊

@ronvmeijer   ja je bent een voorvechter en zie aan je avatar dat je Iphone user zijt.

maar je kan niet ontkennen dat iedereen miserie heeft. maybe omdat  bij mij bvb Android 14 draait.

 

Reputatie 4
Badge +2

Klopt helemaal. Ik vermoed ook dat bij de Android gebruikers de meeste problemen liggen. Dat zou toch wel heel kwalijk zijn. Als ik het zo lees hebben inderdaad de meeste gebruikers problemen, dat ga ik zeker niet ontkennen. 

Reputatie 6
Badge +3

@ronvmeijer   ja je bent een voorvechter en zie aan je avatar dat je Iphone user zijt.

maar je kan niet ontkennen dat iedereen miserie heeft. maybe omdat  bij mij bvb Android 14 draait.

 

Hier een android gebruiker en 0 problemen! 

Reageer