Skip to main content

Sinds de uitrol van de nieuwe Sonos app vindt mijn dure systeem 8 van de 10 keer geen producten (geen producten gevonden) terwijl dat met de vorige app steeds feilloos lukte. Ik heb dus erg veel geld uitgeven voor een product dat ik meer dan de helft van de tijd NIET kan gebruiken. Neen, ik heb geen nieuw(e) android toestel(len) en neen, mijn modem is niet vervangen. Evenmin is er iets veranderd in mijn systeem...... of ja toch..... ik heb een nieuwe (door de strot geduwde) app!!!

Leest Sonos eigenlijk de commentaar hier wel?

Precies de afbeelding die Edwin deelt zie ik 9 van de 10 keer als ik de app start.

Ik weet niet of Ron misschien voor Sonos werkt maar het lijkt erop.

Als ik voor Sonos zou werken had ik dit probleem wat jullie hebben allang aangekaart. Nee, ik werk als systeem/netwerkbeheerder net als jij Leon 😊maar dan bij o.a. een Dansstudio. Ik ben een voormalig radio medewerker die enorm kritisch is als het om audio gaat. Ik heb een geluidsstudio boven waar ik remixen maak voor de dansschool, waar ik al vele goede reacties op heb gekregen. Dus geen werknemer van Sonos. 

Deel je die ook op SoundCloud? Ben nu wel benieuwd naar je mix kwaliteiten...

@ronvmeijer   ja je bent een voorvechter en zie aan je avatar dat je Iphone user zijt.

maar je kan niet ontkennen dat iedereen miserie heeft. maybe omdat  bij mij bvb Android 14 draait.

Hier een android gebruiker en 0 problemen! 

Ik wist dat jij geen problemen had Ronald, maar dat je Android gebruikte wist ik niet. Valt weer mee dan. 😊

@ronvmeijer   ja je bent een voorvechter en zie aan je avatar dat je Iphone user zijt.

maar je kan niet ontkennen dat iedereen miserie heeft. maybe omdat  bij mij bvb Android 14 draait.

Ik wist dat jij geen problemen had Ronald, maar dat je Android gebruikte wist ik niet. Valt weer mee dan. 😊

We gaan nu toch niet in een IOS en Android discussie terecht komen, want dat gaan wij winnen!

@Ronald22  : Ik maak geen commerciële mixen, het is voor wedstrijden en onze jaarlijkse shows. Ik maak gebruik van 32 sporen software op m’n Mac en ben letterlijk een mierenneuker als het hierom gaat. Heb m’n eigen buizenversterker gebouwd voor in m’n studio die ruimschoots  aan de Klasse A certificering voldoet. 

We gaan nu toch niet in een IOS en Android discussie terecht komen, want dat gaan wij winnen!

Ik weet niet wie “wij” zijn als het om “wij gaan winnen” gaat, maar wie zou er en ook waarom een wedstrijdje doen of Apple beter is of Android. Ieder z’n ding hoor. Een dergelijke discussie en/of wedstrijd doe ik beslist niet aan mee 🥴

De nieuwe sonos app is zo slecht, en werkt zo traag dat ik weer terug wil naar de oude versie. Dat schijnt te kunnen via de instellingen maar heeft iemand ervaring met het downgraden van de app versie?

@Marius: dat zou voor mij erg interessant zijn en ik zou er ook gelijk bovenop springen. Ik volg dit draadje.

@Ronvmeijer: blij dat je meedenkt en misschien.... hopelijk, komt er via jouw kant een oplossing. Jij weet blijkbaar waarover je spreekt. Al vrees ik dat de oplossing via Sonos dient te komen! 

Wat een ontzettende aanfluiting die nieuwe app. Werkte voorheen altijd prima. Nu is alles traag, elke dag zijn andere speakers niet verbonden, soms helemaal geen spreakers. Elke dag een nieuwe verrassing. En ja, ik heb alles geprobeerd, wifi opnieuw gestart, speakers opnieuw verbonden. Vandaag zijn ze verbonden, morgen niet, en de dag erna weer wel. Als het niet zo’n prijzig systeem was lagen alle 5 de speakers al in de kliko. Ben er helemaal klaar mee! 

@Nicosjen hier hetzelfde gevoel!!

Hier recent met Sonos begonnen met een stereopaar era 300's. Ik heb spijt van mijn aankoop. Na het uitkomen van de nieuwe app die sowieso al slechter is dan de oude, heb ik sinds een week een nieuwe router. Ik krijg nu niets meer aan de praat. Soms kan ik na een reset één speaker gebruiken, nooit 2. Iedere keer dat ik thuis kom is hij die ene speaker vergeten en moet ik opnieuw alles resetten. Wat een kloten bedrijf. Ik wacht nog een paar weken af, daarna ga ik mijn geld terug eisen.

Veel succes Marco. Ben benieuwd of het iets oplevert. We hebben het hier ook niet over kleine bedragen (toch niet met mijn inkomen). Zoals ik eerder al opperde..... ik voel me bij deze opgelicht! Moest Sonos nu eens naar buiten komen met een verklaring, of nog beter een oplossing, maar nee..... men blijft liever doofstom. Zo frustrerend. 

Ik begrijp de radiostilte van Sonos ook niet helemaal of eigenlijk, helemaal niet. Al zou er maar op de website staan dat de problemen bekend zijn en er aan een oplossing gewerkt wordt. Maar ook dat staat nergens te lezen. Nogmaals ik heb nergens last van, maar dat is een behoorlijke uitzondering begrijp ik ondertussen. Sonos, laat iets van je horen, deze problemen zijn niet te negeren. 

Ik begrijp de radiostilte van Sonos ook niet helemaal of eigenlijk, helemaal niet. Al zou er maar op de website staan dat de problemen bekend zijn en er aan een oplossing gewerkt wordt. Maar ook dat staat nergens te lezen. Nogmaals ik heb nergens last van, maar dat is een behoorlijke uitzondering begrijp ik ondertussen. Sonos, laat iets van je horen, deze problemen zijn niet te negeren. 

Of het een uitzondering is wanneer je geen problemen hebt dat is natuurlijk lastig in te schatten. Zelf heb ik ook vrijwel geen problemen, maar op fora als deze komen over het algemeen de negatieve geluiden naar voren waardoor een vertekend beeld ontstaat.

Dat er problemen zijn mag duidelijk zijn en dat er slecht gecommuniceerd wordt is ook duidelijk. Voor nu is het afwachten. Sonos heeft wel toegezegd deze maand met updates te komen. 
Peter Pee geeft op YouTube wel aardig weer wat de problemen zijn. 

Klopt helemaal. Ik vermoed ook dat bij de Android gebruikers de meeste problemen liggen. Dat zou toch wel heel kwalijk zijn. Als ik het zo lees hebben inderdaad de meeste gebruikers problemen, dat ga ik zeker niet ontkennen. 

Ik ben een iOS gebruiker en heb die problemen jammer genoeg ook.  Heel frustrerend !

@Erooij : vooral in zijn eindbesluit slaat Peter Pee met een geweldig grote hamer op de nagel. Mijn eigen probleem, en samen met mij het probleem van vele anderen, komt zelfs niet eens aan bod. Besluit is wel, SONOS, fix dit!!! Ik hoop dat de beloofde update die deze maand zou worden uitgerold soelaas biedt!

Dit is wat ik nu heel vaak krijg.  Gelukkig hadden collega’s nog één muziekstream open staan, waar we ons allen nu aan gekoppeld hebben.  We kunnen echter niks anders kiezen.

Ik denk dat ze het bewust zo stil mogelijk houden om negatieve media aandacht te vermijden.

Ik denk dat ze het bewust zo stil mogelijk houden om negatieve media aandacht te vermijden.

Het verbaast mij juist dat er weinig media aandacht is. In de periode van S1 en S2 software kon je dit overal terugvinden, nu vindt de discussie vooral op fora plaats.

Overigens blijft het toch een lastig en vreemd verhaal dat niet iedereen er last van heeft. Zo lijkt het bovenstaande blanco scherm van een iPhone te zijn, zelf herken ik dit dan weer totaal niet op zowel iPhone als iPad. 

Datzelfde scherm (mits wat kleine verschillen) krijg ik als android gebruiker ook te zien!

Een maand na het lanceren van dit draadje moet ik toegeven dat zich alles heeft genormaliseerd. Mijn Samsung (android) apparaten vinden mijn Sonos systeem ondertussen probleemloos. Geen idee (automatische updates?) waaraan ik dit te danken heb maar opgelucht ben ik zeker!

@Edwin123 Wat bedoel je precies met genormaliseerd?

1. Wachtrij is nog steeds niet aan te passen.
2. Er zijn geen afspeellijsten te maken.
3. Geen album art van mijn eigen collectie op de NAS.
4. Verbindingen zeer moeizaam en traag.
5. Irritante reclame bij starten radiozender.
6. Volgorde favorieten radiozenders nu opeens random en niet aan te passen.

En zo zijn er nog een aantal zaken, maar deze waren voor mij relevant omdat ik hiervoor voor Sonos heb gekozen als vervanging van de Logitech Squeezeboxen. Overigens ook zo'n bedrijf wat opeens ergens de stekker uittrekt.

Dus met de laatste update van 3 juli is er nog steeds niets aan de essentiële functionaliteiten gedaan. 
Enige wat ik zie is dat Sonos zich aan het voorbereiden is om streaming abonnementen te gaan verkopen en op deze wijze geld wilt gaan verdienen. Het oorspronkelijke basis idee van je eigen muziekbibliotheek en streaming boeit ze blijkbaar niet meer.

Reklame bij radiozenders heeft niks met Sonos te maken. Dat doet TuneIn zelf en ook andere diensten doen dit en dan nog irritant hard ook. 

Ook Logitech trekt ergens de stekker uit schrijf je, dat is helemaal waar en dat is wat ik steeds probeer te vertellen in deze groep. Onkyo ging failliet en weg ondersteuning en goede werking van het nogal prijzige hoogwaardige apparaat en zo gaat het met veel merken. 

Ik zou graag weer fysieke knoppen en schakelaars terugzien op onze apparaten zodat bediening met een app een mogelijkheid maar geen noodzaak is. Maar we hebben geen keuze. Het is of met je tijd meegaan of terug in de tijd met apparatuur wat niet meer aan de/jouw normen voldoet. Ook zou je zelf dingen moeten kunnen repareren zoals dat vroeger ging. Helaas krijg je het apparaat tegenwoordig niet een meer open zonder een universitaire studio gevolgd te hebben, laat staan repareren.

Een (na)zorgplicht richting klant moet voor de fabrikant  van overheidswege opgelegd moeten worden. Als jij een apparaat op de Nederlandse markt wil brengen ben je verplicht om op welke wijze dan ook met de klant in contact te komen indien hij of zij dat wil. Dit is helemaal weg en de fabrikanten kunnen het blijkbaar maken om helemaal niet te reageren op klachten/tekortkomingen/vragen. Je weet dus feitelijk niet wat je in huis haalt voor heel veel geld en dat wordt alleen maar erger. 

Waar zie je overigens dat Sonos streaming abonnementen zou willen gaan verkopen?

Sonos streamt alleen maar Radiostations en die werken op zich prima ...

@106rallye Nou gewoon hier:

https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio-hd

Verbaasd me dat uitgetekend u dat niet weet...