Beantwoord

Sonos valt steeds uit

  • 25 April 2019
  • 35 reacties
  • 20774 Bekeken


Toon eerste bericht

35 Reacties

Reputatie 7

Ik zal het niet drie maal herhalen, maar het antwoord dat je elders op het forum hebt gekregen is best goed: 

Toevoeging: na een update starten al je speakers opnieuw op. Sommige routers kunnen daar niet tegen en geven ip-adressen dubbel uit. Oplossing: vaste ip-adressen instellen voor je Sonos devices. Uitzetten van je updates (die nieuwe functies geven en de beveiliging op peil houden) kan uiteindelijk voor grotere problemen zorgen. 
 

Bij  mij werkt alles individueel prima, totdat ik de muziek in de woonkamer ook aanzet in de keuken. dan valt een van de 2 uit. Je krijgt geen melding en je ziet dat er geluid uit komt in je app, maar er is geen geluid meer. 

Heel erg vervelend, aangezien het 3 aan elkaar geschakelde ruimtes zijn. 


Lastige is dat je de sets 2 x 2stuks Play 1 iedere dag moet groeperen omdat ze anders niet gelijk geluid geven van dezelfde zender: woonkamer en eetkamer. Dit werkte altijd prima, tot de laatste week: ik heb precies hetzelfde als Lebobo. Maanden werkte het perfect en opeens valt steeds een deel uit: soms een hele set, soms 1 van het paar. Maar in de Sonos-app zie je dat het wel afspeelt maar geen geluid uit de Play komt. Radio 2 van TuneIn staat aan.

Waar kan dit aan liggen?

Reputatie 5
Badge +3
Sorry om te horen dat je dit probleem nu hebt. Over het algemeen zie je voornamelijk mensen met klachten/problemen op dit forum dus laat dat niet een toon zetten. De mensen zonder problemen hebben niet echt de interesse om dat hier te komen aankondigen.

Het probleem dat je hebt is hoogstwaarschijnlijk een lokaal probleem en is op te lossen. Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Sonos valt steeds weg of maakt geen verbinding, stopt ineens met een nummer of springt ineens naar een ander nummer terwijl deze niet is aangeklikt
Wat te doen? Hebben al geruime tijd de play1 maar kunnen al geruime tijd niet genieten van de box.
Reputatie 5
Badge +3
We kunnen je het beste helpen als je ons een diagnose kan sturen. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Dag Frank, het bevestigingsnummer is 1705718950. Gr Gottmeister
Reputatie 5
Badge +3
Dank je voor de diagnose, ik zie dat de speaker draadloos moet verbinden met een Extra WiFi punt van Ziggo. Echter krijgt de speaker een veel te zwak signaal om goed mee te werken.

Het signaal UPC245210913 is veel sterker dus ik raad je aan om de speaker daarmee te verbinden. Dit doe je door eerst de speaker met een netwerkkabel aan te sluiten op de Ziggo router.
Volg dan de volgende stappen (op tablet of telefoon): 'Meer', 'Instellingen', ‘Geavanceerde instellingen’, ‘Draadloze installatie'

Beste, ik ervaar ook te vaak dat bij gebruik spotify of radio app de sonos stopt met spelen. Box staat nochtans vlakbij de router.

heb diagnose gestuurd met nummer: 263776364

Goedemiddag, ook bij mij vallen sinds kort de 2 Play1 boxen uit. Ik moet dan de muziek stoppen en als ik direct weer op play druk Geven ze weer muziek. Ik heb deze problemen niet bij de Play 5, de soundbar of de Sub.  Deze zitten allemaal ( muv de Play5) in 1 kamer.  Ik maak geen gebruik van Ziggo maar Kpn en ik heb geen extra WiFi punt. Hoe dit op te lossen? Alvast bedankt voor de reactie! 

Reageer