Beantwoord

Sonos valt steeds uit

  • 25 April 2019
  • 35 reacties
  • 20737 Bekeken

Muziek stopt herhaaldelijk. Spotify verspringt.
Wij hebben al meerdere jaren 4 Play1, een Sub en een Playbar. Sinds enkele weken stopt de muziek en/of radio herhaaldelijk. Muziek op Spotify stopt en verspringt. Wij hebben dit probleem nooit eerder gehad. Zie op het forum dat meerdere mensen recent hetzelfde probleem hebben. Is er wat gewijzigd?
icon

Beste antwoord door Frank N 8 May 2019, 10:36

Bekijk origineel

35 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Sorry om te horen dat je dit probleem nu hebt. Over het algemeen zie je voornamelijk mensen met klachten/problemen op dit forum dus laat dat niet een toon zetten. De mensen zonder problemen hebben niet echt de interesse om dat hier te komen aankondigen.

Het probleem dat je hebt is hoogstwaarschijnlijk een lokaal probleem en is op te lossen. Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Sonos valt steeds weg of maakt geen verbinding, stopt ineens met een nummer of springt ineens naar een ander nummer terwijl deze niet is aangeklikt
Wat te doen? Hebben al geruime tijd de play1 maar kunnen al geruime tijd niet genieten van de box.
Reputatie 5
Badge +3
We kunnen je het beste helpen als je ons een diagnose kan sturen. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Dag Frank, het bevestigingsnummer is 1705718950. Gr Gottmeister
Reputatie 5
Badge +3
Dank je voor de diagnose, ik zie dat de speaker draadloos moet verbinden met een Extra WiFi punt van Ziggo. Echter krijgt de speaker een veel te zwak signaal om goed mee te werken.

Het signaal UPC245210913 is veel sterker dus ik raad je aan om de speaker daarmee te verbinden. Dit doe je door eerst de speaker met een netwerkkabel aan te sluiten op de Ziggo router.
Volg dan de volgende stappen (op tablet of telefoon): 'Meer', 'Instellingen', ‘Geavanceerde instellingen’, ‘Draadloze installatie'

Goedemiddag, ook bij mij vallen sinds kort de 2 Play1 boxen uit. Ik moet dan de muziek stoppen en als ik direct weer op play druk Geven ze weer muziek. Ik heb deze problemen niet bij de Play 5, de soundbar of de Sub.  Deze zitten allemaal ( muv de Play5) in 1 kamer.  Ik maak geen gebruik van Ziggo maar Kpn en ik heb geen extra WiFi punt. Hoe dit op te lossen? Alvast bedankt voor de reactie! 

Reputatie 5
Badge +3

Hey Mark, als je een diagnose kan maken (kort nadat het probleem zich voordoet) kunnen we het probleem uitlezen. Mogelijk wil je zorgen dat je Playbar de leider is van de groep. Dit doe je door de huidige groep op te breken en bij je Playbar op groep te klikken en de overige er aan toe te voegen.

Hoi Frank. Zojuist de diagnose verstuurd. Het nummer is 2040379582. Alvast bedankt. Gr. Mark

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Frank. Zojuist de diagnose verstuurd. Het nummer is 2040379582. Alvast bedankt. Gr. Mark

Je Woonkamer doet mee met de Eetkamer, waardoor je de problemen ervaart op je surround speakers.

Je loopt helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.

Beste, 

Ook ik kamp al geruime tijd met het uitvallen van m'n sonossen.... 

Ik heb een diagnose laten uitvoeren en jullie verstuurd. Het nummer is 1206278600.

Alvast bedankt voor jullie reactie. 

Mvg, 

Raf 

Reputatie 7
Badge +3

Momenteel vindt er weinig tot geen actie vanuit Sonos plaats op dit gebruikersforum. Ik raad je aan om telefonisch contact op te nemen met hen om je diagnose te bespreken.

https://support.sonos.com/s/?language=nl_NL

 

Ik heb hetzelfde probleem - Spotify stopt, soms  start het weer op. Soms helemaal niet. Net weer: 1171546389

Gebeurt de laatste tijd zo vaak dat ik erover denk om over te stappen naar iets anders, al ben ik al jarenlang zeer tevreden gebruiker.

En vandaag weer 2 keer vlak achter elkaar. 

1571881329

1167187490

Reputatie 7
Badge +3

Je kan dit blijven posten, maar wil je een oplossing dan zal je even moet bellen. De gebruikers van dit forum kunnen je diagnose niet uitlezen. 

Hoi,

Radio afspelen via mijn Sonos speaker gaat prima maar als ik mijn Spotify aanzet, gaat het in eerste instantie goed maar halverwege een playlist, stopt hij er mee en wil hij geen enkele playlist meer afspelen. Als ik schakel naar de radio speelt hij die wel af maar ook terugschakelen naar Spotify lukt niet meer. Meestal gebeurt dit na ongeveer 3 uur Spotify afspelen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

 

 

Bij  mij werkt alles individueel prima, totdat ik de muziek in de woonkamer ook aanzet in de keuken. dan valt een van de 2 uit. Je krijgt geen melding en je ziet dat er geluid uit komt in je app, maar er is geen geluid meer. 

Heel erg vervelend, aangezien het 3 aan elkaar geschakelde ruimtes zijn. 

Bij  mij werkt alles individueel prima, totdat ik de muziek in de woonkamer ook aanzet in de keuken. dan valt een van de 2 uit. Je krijgt geen melding en je ziet dat er geluid uit komt in je app, maar er is geen geluid meer. 

Heel erg vervelend, aangezien het 3 aan elkaar geschakelde ruimtes zijn. 

Klanten service kan je niet bellen, er staat geen nummer en chat is niet beschikbaar? 

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt ons zeker bellen, chat was mogelijk niet beschikbaar omdat de wachtrij vol zat. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Hi, ik kan daar geen telefoonnummer vinden? Overigens is live chat nu wel beschikbaar, dus ik sta in de wacht. 

Reputatie 5
Badge +3

Wegens hoge drukte is het nummer tijdelijk weggehaald, het zal dadelijk weer online staan.

Beste, ik ervaar ook te vaak dat bij gebruik spotify of radio app de sonos stopt met spelen. Box staat nochtans vlakbij de router.

heb diagnose gestuurd met nummer: 263776364

Reputatie 5
Badge +3

Als je een diagnose hebt kun je het beste via telefoon of chat contact opnemen, we geven geen ondersteuning meer op diagnoses op het forum.

bij ons zelfde probleem, echter geen spotify, gewoon radio uit de sonos app. stopt herhaaldelijk.

heb al diagnose gedraaid, nr 629937304. zou je mee kunnen kijken @Frank N wat er aan de hand is? thanks. 

Reputatie 5
Badge +3

Zoals ik hierboven zei moet je via een ander kanaal contact met ons zoeken dan hier. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Reageer