Beantwoord

Sonos Beam niet meer te vinden via de wifi/netwerk

  • 16 December 2020
  • 59 reacties
  • 4638 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

59 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

De USG heeft een ander subnet dan Ziggo. 192.168.1.xxx vs 192.168.178.xxx

Let even op met appraten die een vast IP adres hebben, die moet je handmatig aanpassen. Sommige met variabel IP moeten misschien even aan/uit (Sonos bv).

Badge +1

De plus ?

Yep

Badge +1

Kabel duik ik later nog eens in……..

3e AP is weer vooraan zichtbaar, 1 staat dan nog wel op verbonden 100 fix. Dat zal later wel opgelost worden.

Of ik gebruik de POE injector of ga toch nog voor een andere versie…...even kijken.

ziggo bridge mode…….geen gekke dingen gezien. Gaat dus goed👌🏼
 

die stabiele WiFi is echt een zege, er staat ongemerkt altijd meer met je WiFi verbonden dan je denkt.

Afijn, blij dat ik je advies voor Ubiquiti heb overgenomen, wellicht toch nadenken over aandelen😜

Reputatie 6
Badge +3

Kabel duik ik later nog eens in……..

3e AP is weer vooraan zichtbaar, 1 staat dan nog wel op verbonden 100 fix. Dat zal later wel opgelost worden.

Of ik gebruik de POE injector of ga toch nog voor een andere versie…...even kijken.

ziggo bridge mode…….geen gekke dingen gezien. Gaat dus goed👌🏼
 

die stabiele WiFi is echt een zege, er staat ongemerkt altijd meer met je WiFi verbonden dan je denkt.

Afijn, blij dat ik je advies voor Ubiquiti heb overgenomen, wellicht toch nadenken over aandelen😜

haha, mooi dat het allemaal werkt, ja die wifi-kwaliteit is te gek, succes ! 

Reputatie 6
Badge +3

Waar heb je de Beam dan aan verbonden, aan je router ? Wellicht dan eens je router en Beam uit de stroom halen, dan router weer aansluiten, paar minuten wachten, dan Beam weer aansluiten (ethernet bekabeld aan je router)

Yes, beam is verbonden aan router. Ook jouw optie uitgevoerd en nog steeds is Beam niet te vinden in mijn netwerk... 

Reputatie 7

Hoezo is de Beam alleen te gebruiken via bluetooth? Behalve bij de Move is bluetooth op Sonos devices alleen te gebruiken voor set up. Je zou geen muziek moeten kunnen spelen via bluetooth op een Beam. 

Zit je overigens op S1 of S2 software?

Dat gaat dus wel, gek genoeg. Zit zowel op S1 als S2 software en in beide gevallen is Beam niet vindbaar... 

Reputatie 6
Badge +3

Ik denk dat je Apple Airplay bedoeld ipv Bluetooth (?) 

Reputatie 6
Badge +3

Wat zegt de waarde achter het veld WM per apparaat ? Staat in je Sonos systeeminfo.

Reputatie 6
Badge +3

De plus ?

Yep

ok, ook belangrijk: alle instellingen gaan via de cloud key controller, daar beheer je centraal letterlijk alles in voor alle apparaten.

Reputatie 7

@Gmertosentono Twee opmerkingen:

  • Hoe constateer jij dat je muziek via bluetooth naar de Beam stuurt? Bedoel je wellicht Airplay? Airplay loop via je netwerk, niet via bluetooth - en als je kunt Airplayen is je Beam wel zichtbaar op je netwerk;
  • Je kunt niet “zowel op S1 als S2 software” zitten; het is óf het één óf het ander. Je kunt wel beide apps op je telefoon hebben, maar dat zijn slechts afstandsbedieningen voor het systeem, waarbij de S1 app een apparaat op S2 software niet zal “zien” en andersom. De vraag is dan dus: op welke software draait je systeem?

Vervolgens zou ik alleen met de juiste app werken (dus S1 als je Beam S1 is, en S2 als je Beam op S2 draait), dan zou ik de Beam stroomloos maken, de router stroomloos maken, de router helemaal weer op laten starten en de Beam weer op alten starten. Als de Beam dan nog niet zichtbaar is in de Sonos app, zou ik eens bellen met Sonos.

aha... 

Zie nu dat ik op Airplay zit (en dus niet bluetooth 🙃) en dus op mijn netwerk 😁. 

Hoe en waar kan in zien op welk software mijn Beam draait? 

Waar ik dus over had was de controller 🙄 #ietsmetvrouwenentechniek 😅

Reputatie 6
Badge +3

onder instellingen, systeem, informatie over mijn systeem

Badge +1

De plus ?

Yep

ok, ook belangrijk: alle instellingen gaan via de cloud key controller, daar beheer je centraal letterlijk alles in voor alle apparaten.

Bedankt voor de tip.

Hoe werkt de bridge mode bij jou met de connect box? Ik heb net bij de ziggo community het eea gelezen waar ik niet blij van wordt. Nu heeft een enkeling het Ubee modem weten te krijgen en hebben geen last meer. Ik ga het meemaken en hou mijn vingers gekruist.

Als je tijd en zin hebt:  https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-in-bridge-mode-herstart-regelmatig-57684

 

Dat kan ik niet meer zien, gezien ik de controller heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd. Nu moet ik dus de beam koppelen, maar deze wordt dus niet herkent in mijn netwerk terwijl ik wel muziek kan draaien via Airplay. Kan ik nog ergens anders de instellingen van mijn Beam inzien? 

Reputatie 7

De upgrade naar S2 moet je redelijk bewust doen (een paar maal ja zeggen etc.). Als je dat niet gedaan hebt zou ik er eerst maar eens van uitgaan dat je op S1 zit…..

Je zou, gezien het feit dat Airplay werkt, zeggen dat je Beam het netwerk wel ziet. Nog eens de ander app proberen? heb je de handelingen met de router gedaan zoals hierboven vermeld?

Anders eens bellen met Sonos.

Thanks voor de tip mbt upgrade. Handeling met de router zoals hierboven vermeld exact uitgevoerd, maar helaas niet het juiste resultaat. 
Dan toch maar ff sonos bellen, thanks voor alle tips en hulp! 

Reputatie 6
Badge +3

Ik hem `m gelezen, wat een verhaal, ik had er nog nooit van gehoord. Probleem is dat werkelijk alles er bij wordt gehaald. 

  • bridge mode
  • wijkkast
  • straatkabel
  • signaal in huis, het witte kapje
  • keukenapparatuur
  • port forwards
  • Sonos haha :joy:
  • lekkende condensatoren
  • thermostaat

Ik heb een connectbox, geen flauw idee wat voor een en ik heb nog nooit een spontane herstart gehad, niet in router en niet in bridge mode (sinds een paar maanden actief). Mijn ervaring met Ziggo is wel dat ze een probleem altijd bij jou in huis zoeken als er iets is. Meestal blijkt het dan een storing te zijn die spontaan weer opgelost wordt. Als ze zien dat je AOP en splitter niet up to date is, dan is er geen discussie meer mogelijk. Dit heb ik dus ook allemaal laten vernieuwen voor ik naar bridge mode overstapte.

Reputatie 6
Badge +3

Gisteren is een interessante basic instructie gepost over USG. En deze is er ook nog.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb zojuist nav het bericht voor de eerste keer eens in het modem gekeken sinds ik `m in bridge mode heb staan. Ik zie dat de uptime van het modem gelijk is aan de datum van overzetten van router naar bridge mode. Er is nooit een herstart geweest sinds die tijd.

Badge +1

Ik heb zojuist nav het bericht voor de eerste keer eens in het modem gekeken sinds ik `m in bridge mode heb staan. Ik zie dat de uptime van het modem gelijk is aan de datum van overzetten van router naar bridge mode. Er is nooit een herstart geweest sinds die tijd.

Daar ga ik dan ook voor😅

Badge +1

Gisteren is een interessante basic instructie gepost over USG. En deze is er ook nog.

Opgeslagen, vandaag komt het laatste deel binnen, daarna installeren maar😀

Badge +1

Hallo Gmertosentono, via een ander netwerk installeren is uiteindelijk wel gelukt. Helaas hebben bij kids ook problemen aangezien het Wifi netwerk zo instabiel is als maar kan. Zij hebben beide een Sonos One van de kerstman:wink:  gekregen en het istalleren daarvan was ook geen abc-tje. Verder lees ik dat er veel te doen is mbt de Connect Box van Ziggo. Afijn nog maar eens goed uitdokteren wat nou een goed opgezet netwerk is. Nu is het de Connectbox daarachter een 16 poorts switch alle kabels naar bijna alle kabels in het huis weten te brengen. In de mencave in de tuin komen twee netwerkkabels vanuit de switch daar binnen. Een naar de praktijk en een naar de mencave. Daar sttat nu een router voor het netwerk indat gebouwtje. Ik denk er aan om op de zolder dan ook een router neer te zetten. Alleen weet in niet of ik er goed aan doe om in het huis de SSID dezelfde namen te geven met wellicht alleen onderscheid t in de 2.4 ghz en 5 ghz netwerken. Het huis zit ook vol met wifi lampen etc. Afijn, we hebben nog het eea te doen. Bedankt voor je tips!

Reputatie 6
Badge +3

Voor wat het waard is: ik had ook de nodige issues met mijn Ziggo Connectbox en ik vond het een bijzonder onaangenaam idee dat ik min of meer verplicht was (Ziggo deed daar vroeger nogal moeilijk over) om mijn netwerk in handen van een router van Ziggo te leggen. Ziggo gaat tot aan het modem en moet internet leveren, het netwerk in huis is mijn zaak. Omdat ze in die Connectbox kunnen, kunnen ze letterlijk alles zien wat daar gebeurt. Daarnaast vaak kleine problemen, haperingen, het is gewoon een bagger router. Enfin….een paar weken geleden heb ik de Connectbox door Ziggo in Bridge Mode laten zetten. Alle functionaliteit gaat er dan van af, router, wifi, LAN poorten 2-3-4 alles weg. Heerlijk ! Achter de Connectbox, die nu alleen een domme modem is, zit nu een netwerk van Unifi: router, firewall, beheer server, Managed PoE switches en AP`s. Als je van plan bent om een netwerk aan te leggen met net wat meer wensen dan gemiddeld, dan zou ik sterk in die richting denken ipv meerdere routers. Binnen Unifi kun je meerdere WAN`s LAN`s en WIFI`s inrichten geheel naar wens. Ik werk er trouwens niet en heb er ook geen aandelen :joy: